När jag upptäckte att jag hade både femma och fyra av samma bas (LTD-ESP) skaffade jag en sådan här dubbelcase till bas. När jag nu sålt fyran undrade vad jag skall med den här till...

Mono M-80 Dual Bass Case, ifrån 2016, använd 2-3 gånger för att frakta dessa fram och tillbaks från replokalen enbart, så tycker jag den är nästan nyskick. Den passar för både 5 och 4 strängat förutsatt att inte 5 strängade tuners sitter på en enda rad. Fender, Ibanez, Warwick, Sandberg, Musicman and Yamaha standardmodeller passar den utmärkt till således också LTD/ESP. T o m fan frets Dingwall har jag haft i den, Combustion serien. Glöm inte att denna storlek också passar till gitarrer att läggas i ! 2 st elgitarrer då. Archtops, halvakustiska blir lite svårt.
Total längd: 121.9 cm
Kroppslängd: 55.9 cm
Lägre kroppsbredd: 36.8 cm
Övre kroppsbredd: 31.8 cm
Höjd per bas: 5 cm (eller per gitarr)
Nypris på Thomann, strax över 3.000 kr. Finns i Malmö. Kan skickas, kan hämtas. Helst Bussgods då. Den kommer att paketeras väl isåfall, som om den innehöll instrument, men vikten blir betydligt lägre. Fler bilder kan skickas vid behov. Rök- och katt (och husdjurs) -fri miljö (hade en katt en gång som "gjorde något" i en pedalväska...)

1.500 kr !

Varför de heter Mono när den tar två basar vet jag inte. Borde heta Stereo då isåfall