vad har ni för favoriter som jag kan ha missat?
För att ge ngn sorts hint så är de här favvosar:
The Wire(hbo)
Bloodline (betflix)
Les Revenants (netflix men verkar ha försvunnit till förmån för amerikanska ”the returned” som är den am ver på samma. Trist!)
Money Heist (netflix)
Mad Men (hbo(väl??))
Boardwalk of empires(hbo)
Suits(netflix)
The Killing(netflix)
Arrested development(netflix)
High Maintenance -the web series (du som har HBO och INTE har sett den ,KOLLA!!! Fruktansvärt skön vibe,avsnitt på 4-14 minuter, välskrivet, varmt New York... bäst!!Dom fick efter det här göra en serie med 30-minuters avsnitt men det är inte lika najs)
Breaking Bad(netflix)
Making a Murderer(netflix)
The Jinx(hbo)
Wild Wild Country(netflix)
The Knick (en till GRYM hbo-serie som jag önskar att jag hde kvar att se! Ge det iaf 2 avsnitt.)
Last chance U (netflix) och alla säsonger av Hardknocks(Viaplay) om du gillar amerikansk fotboll
Orange is the new black(Netflix,tröttnade iofs ngnstans i säsong 3)
Narcos(netflix)
Westworld(hbo)
Dark(netflix)
La Mante(netflix)
House of Cards(netflix)
OA(betflix)
Ozark(netflix)
Glacé(netflix)
Condor(netflix)
Har precis börjat kolla på ”the man in the high castle” som går på Amazon Prime och jag gillar det iaf e 4 avsnitt.
Jag har säkert missat ett gäng... men fyll på med favoriter som jag missat och görna vad d e för genre och på vilken service den ligger.
Generellt har jag svårt för serier/filmer där datagrafik har en bärande roll.Mycket möjligt att game of thrones är jättebra skrivet och superdramatiskt men jag börjar gava när jag ser blondinen skrika ”WHERE ARE MY DRAGONS!?”... så det funkar inte.
Inte heller så mycket för kostym-drama. Vikings har jag,säkert dumt nog,dissat på smutsiga män som gormar. Känns för mycket som nattklubb i gbg på 90-talet..

Anyway, vad har ni för favoriter?