Kan inte låta bli... '60 P
- Liten
- Hedersmedlem
- mrbassman
- Medlem
Tycker basen är fantastiskt läcker. Trodde bara dessa brukar gå för bra mycket mer pengar. Tyckte bara det lät FÖR bra. Men nu har jag nyktrat till och inser att förklaringen säkert finns om man frågar säljaren. Ber om ursäkt om jag uppviglat till en baktala-tråd. Det har jag inga belägg för. Jag menar, trodde aldrig det skulle finnas på världskartan att man skulle vara i närheten av att ha råd av en så tidig Fender.
- groovyjr
- VIP medlem
Det står ju klart och tydligt i annonsen också: OBS 28.000:- eller bud däröver! Den kommer säkert kosta mer än utsatt pris, däremot tvivlar jag starkt på att han skulle få 140.000.- med orginallack om den inte var väldigt välbehållen och med en udda customlack. Dessutom så låg en omlack hos AdLib senast jag frågade på 3-4000.- för några år sen, beroende på om du skulle ha relic eller ej och inte på 2500.-. Ska man lacka om den ska man ju lacka den hos en av de bästa och inte de billigaste...
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- mrbassman
- Medlem
Det hela är kanske bara en bra strategi. där budgivning trissar upp prisetgroovyjr skrev:Det står ju klart och tydligt i annonsen också: OBS 28.000:- eller bud däröver! Den kommer säkert kosta mer än utsatt pris, däremot tvivlar jag starkt på att han skulle få 140.000.- med orginallack om den inte var väldigt välbehållen och med en udda customlack. Dessutom så låg en omlack hos AdLib senast jag frågade på 3-4000.- för några år sen, beroende på om du skulle ha relic eller ej och inte på 2500.-. Ska man lacka om den ska man ju lacka den hos en av de bästa och inte de billigaste...
-
- VIP medlem
Vill någon va snäll o köpa denna åt mig? 

http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- groovyjr
- VIP medlem
Den är klart lockande och det skulle vara kul att veta vad den går för...
I vilket fall så har jag kanske bitigt mig i foten men jag la ett bud om byte mot min '64 jazz (omlackad i 2-tone sunb för 15-20 år sen) rakt av om jag får en relic omlackning i OW, Fiesta Red eller Shoreline Gold på köpet. (svårt att bestämma färg här)
I vilket fall så tror jag det skulle kunna vara ett bra byte för min del då jag gillar enkelheten mer på p-basarna och dessutom gillar jag halsprofilen mycket bättre. Fast jag är kluven ändå eftersom jag sitter på en ganska bra kombo med båda varianter idag. Kommentera gärna...
*edit: felstavning
I vilket fall så har jag kanske bitigt mig i foten men jag la ett bud om byte mot min '64 jazz (omlackad i 2-tone sunb för 15-20 år sen) rakt av om jag får en relic omlackning i OW, Fiesta Red eller Shoreline Gold på köpet. (svårt att bestämma färg här)
I vilket fall så tror jag det skulle kunna vara ett bra byte för min del då jag gillar enkelheten mer på p-basarna och dessutom gillar jag halsprofilen mycket bättre. Fast jag är kluven ändå eftersom jag sitter på en ganska bra kombo med båda varianter idag. Kommentera gärna...
Senast redigerad av groovyjr den sön 17 feb 2008, 13:01, redigerad totalt 1 gånger.
- Fläppen
- Medlem+
Hejgroovyjr skrev:Det står ju klart och tydligt i annonsen också: OBS 28.000:- eller bud däröver! Den kommer säkert kosta mer än utsatt pris, däremot tvivlar jag starkt på att han skulle få 140.000.- med orginallack om den inte var väldigt välbehållen och med en udda customlack. Dessutom så låg en omlack hos AdLib senast jag frågade på 3-4000.- för några år sen, beroende på om du skulle ha relic eller ej och inte på 2500.-. Ska man lacka om den ska man ju lacka den hos en av de bästa och inte de billigaste...
Jag lämnade min jazz till AdLib för att de skulle återställa den till sin ursprungliga fiestaröda färg. Det var ca 10 år sedan och det kostade då 3000:-. Men bra blev det.
/Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
- groovyjr
- VIP medlem
Jo, jag har sett en hel del av deras jobb och alla har varit perfekta typ. Tror det var för ca 3-4 år sedan jag fick de priserna så det kanske är betydligt högre pris idag.Fläppen skrev:Hejgroovyjr skrev:Det står ju klart och tydligt i annonsen också: OBS 28.000:- eller bud däröver! Den kommer säkert kosta mer än utsatt pris, däremot tvivlar jag starkt på att han skulle få 140.000.- med orginallack om den inte var väldigt välbehållen och med en udda customlack. Dessutom så låg en omlack hos AdLib senast jag frågade på 3-4000.- för några år sen, beroende på om du skulle ha relic eller ej och inte på 2500.-. Ska man lacka om den ska man ju lacka den hos en av de bästa och inte de billigaste...
Jag lämnade min jazz till AdLib för att de skulle återställa den till sin ursprungliga fiestaröda färg. Det var ca 10 år sedan och det kostade då 3000:-. Men bra blev det.
/Thomas
- Fläppen
- Medlem+
Hejgroovyjr skrev:Den är klart lockande och det skulle vara kul att veta vad den går för...
Den har ju "slabboard". Har du någon uppfattning om hur det påverkar ljudet? Försvinner skillnaden kanske i andra, större skillnader mellan individer? Min jazz har också "slabboard". Jag har dock aldrig kunnat testa min bredvid någon annan gammal jazz. Det enda jag känner är att det är lite kul att den har "slab", trots att det inte är en "stacked knob"
/Thomas
TheFlap
- groovyjr
- VIP medlem
Är inte riktigt med dig här Thomas - vilken syftar du på? Antar att det är P-basen i vilket fall. Jo jag har testat min '63 P som inte har slabboard men polarens '61 som hade slab. vad jag kan komma ihåg så var inte skillnaden värst stor men det är ju många andra aspekter som spelar in här också. Tex. hade jag slipade strängar på min vilket inte han hade, hans bräda var dessutom bytt till en ebenholtz av någon anledning osv. Men utan tvekan så är det objekt för smalaren om man ser det ur den synvinklen. För mig är det skitsamma för jag ska ha den att lira på inte som en tavla att beundra men det är ju fördel om det ger ett bättre ljud dessutom 
*edit: bör kanske lägga till att säljare eventuellt var intresserad av detta byte men det handlar om att vi måste komma överens först då. Tydligen är lackpriset via Andras Novak tidigare på Jam som jag inte har en aning om eller veterligen sett jobb av, men han är säkert duktig då han tydligen var deras chefsluthier tidigare.

*edit: bör kanske lägga till att säljare eventuellt var intresserad av detta byte men det handlar om att vi måste komma överens först då. Tydligen är lackpriset via Andras Novak tidigare på Jam som jag inte har en aning om eller veterligen sett jobb av, men han är säkert duktig då han tydligen var deras chefsluthier tidigare.
- Fläppen
- Medlem+
Hej igengroovyjr skrev:Är inte riktigt med dig här Thomas - vilken syftar du på? Antar att det är P-basen i vilket fall. Jo jag har testat min '63 P som inte har slabboard men polarens '61 som hade slab. vad jag kan komma ihåg så var inte skillnaden värst stor men det är ju många andra aspekter som spelar in här också. Tex. hade jag slipade strängar på min vilket inte han hade osv. Men utan tvekan så är det objekt för smalaren om man ser det ur den synvinklen. För mig är det skitsamma för jag ska ha den att lira på inte som en tavla att beundra men det är ju fördel om det ger ett bättre ljud dessutom
Jo jag syftade just på P-basen till salu. Det verkar som om allt fram t.o.m. -61 hade "slabboard". Sedan även en bit in på -62. Nej jag tycker också att det viktigaste är hur den känns att spela på. Jag tror inte skillnaderna kan vara så stora i alla fall. Tack för infon!!
TheFlap
- groovyjr
- VIP medlem
Oj, såg att jag editerade lite ang greppbrädan också under tiden du svarade, Sorry! Men jag kan bara hålla med angående spelkänslan, det är ju främst av den anledning jag funderar på ett byte om vi kommer överens. Men men, vi får la se!
Tack själv för dina bidrag!
Tack själv för dina bidrag!
-
- VIP medlem
Synd att man ska gifta sig iår! 

http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- groovyjr
- VIP medlem
- Fläppen
- Medlem+
- Liten
- Hedersmedlem