Dags för min pärla att få ett nytt hem, basen beställdes av mig och skickades till mig den 21 December 2016 från usa som 30 års present till mig själv.
Basen har framförallt används hemma i lägenheten, varit ute i replokalen ett 20-tal gånger, samt i studio 2 gånger.
Basen är därför i mycket gott skick! kan inte hitta några skavanker eller märken alls, det enda avvikande med basen är att ibland när/om man kommer åt outputen när man har kabel i så störs signalen, det piper till, detta bör vara enkelt åtgärdat genom att böja tillbaka stiften, eller i värsta tänkbara scenario köpa en ny output jack för några hundringar, tror det uppkommit genom att jag använd en Monster kabel som jag läst har lite större dimension enligt vissa forum och därmed "breddat" stiften, men är såklart bara teorier.
(Detta är inget som håller på konstant och det är därför jag inte orkat åtgärda det ännu)
Basen är fantastisk på alla vis, riktigt jämn o skön hals, bra stämmisar, mångsidigt ljud, tränger igenom ljudbilden riktigt bra oavsett musikstil, och finishen är det vackraste jag sett, den skiftar mellan silver, blått, grått och lila beroende på ljus och humör.
Säljs med stabilt hardcase och komplett med kvitto från fabrik, putsdukar, diverse lappar och etiketter.
Varför säljer då? Jag behöver få loss pengar till annat och tyvärr spelar jag inte alls så mycket på denna bas som jag borde, dessutom är detta för mig en dyr bas och jag är inte bekväm med att ha med den på gig, eller ha den ståendes i replokalen, det blir att jag vänder mig till min slitna fender jazz för alla sådana tillfällen.
Ser gärna att affären sker F2F och kan tänka mig att köra nån timme eller så från göteborg för att mötas upp halvvägs och göra affären.
Pris 14000:-