Min dunlop baswah fungerar dåligt.
-
- Medlem
Min dunlop baswah fungerar dåligt.
Ok jag har en Bas Wah ( 105Q ) från Dunlop och när jag ska trycka ner foten så blir det ett visst motstånd och när jag ska trycka ner foten helt så rasslar det till. Hur fixar jag detta?
- newheartshadow
- VIP medlem
- newheartshadow
- VIP medlem
Vet inte vilken switch du menar men på 105Q är det ingen "vanlig" knappswitch som startar wahwahn utan den går igång så fort man sätter foten på den.Danne skrev:Att det rasslar till när du trycker ner foten helt kan vara switchen. Den är väl lätt att testa att påverka separat för att se om den väsnas. Annars är det nog som sagt något vajsing med poten.
- BassiLow
- Medlem++
Re: Min dunlop baswah fungerar dåligt.
Ta isär pedalen, gör en ordentlig rengöring, och smörj potten med elektronikrengöringsmedel som innehåller lite olja (finns i sprayburk) och kuggbandet med konsistensfett.Flea skrev:Ok jag har en Bas Wah ( 105Q ) från Dunlop och när jag ska trycka ner foten så blir det ett visst motstånd och när jag ska trycka ner foten helt så rasslar det till. Hur fixar jag detta?
Lycka till !!!
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- Danne
- VIP medlem
Ok. Trodde det var samma konstruktion som gitarrvarianten.newheartshadow skrev:Vet inte vilken switch du menar men på 105Q är det ingen "vanlig" knappswitch som startar wahwahn utan den går igång så fort man sätter foten på den.Danne skrev:Att det rasslar till när du trycker ner foten helt kan vara switchen. Den är väl lätt att testa att påverka separat för att se om den väsnas. Annars är det nog som sagt något vajsing med poten.