Sååå tyyypiskt detta forum. Går off topic sååå snabbt. Här söker du bara lite uppmuntran och så börjar det dillas om PB-träffar, hur mycket bättre det går utan ett centralt läge samt tipset att sälja GITARRER!!mrbaloo skrev: ↑tis 29 jan 2019, 15:46 Hurruni, här pratar jag om att kränga basar till personer som bara skulle ha dem som inredningsdetaljer och aldrig någonsin använda dem. Tanken var att beblanda sig i samma segment som vilken dyr inredningsbutik som helst. Vad jag förstått kan man med berått mod köpa en rostig fågelbur för 5995 kr och placera den hemma utan att någonsin låta en fågel bo i den. Det borde alltså gå att kränga dyra elbasar på liknande sätt (för att inom en vecka konka).![]()
Aha, där kanske pudelns kärna har hittats.B-Å Åhs skrev:![]()
Inredningsdetaljer har framförallt kvinnliga kunder , lycka till med att få dom anse att en bas är dekorativ och trendig att ha i hemmet ...
Danne skrev:Sååå tyyypiskt detta forum. Går off topic sååå snabbt. Här söker du bara lite uppmuntran och så börjar det dillas om PB-träffar, hur mycket bättre det går utan ett centralt läge samt tipset att sälja GITARRER!!mrbaloo skrev: ↑tis 29 jan 2019, 15:46 Hurruni, här pratar jag om att kränga basar till personer som bara skulle ha dem som inredningsdetaljer och aldrig någonsin använda dem. Tanken var att beblanda sig i samma segment som vilken dyr inredningsbutik som helst. Vad jag förstått kan man med berått mod köpa en rostig fågelbur för 5995 kr och placera den hemma utan att någonsin låta en fågel bo i den. Det borde alltså gå att kränga dyra elbasar på liknande sätt (för att inom en vecka konka).![]()
Hörru mrbaloo! Jag är inte så lite impad av dig! Du ser möjligheter och har affärsidéer där jag bara ser fattigdom, död och förstörelse..mrbaloo skrev: ↑tis 29 jan 2019, 15:46 Hurruni, här pratar jag om att kränga basar till personer som bara skulle ha dem som inredningsdetaljer och aldrig någonsin använda dem. Tanken var att beblanda sig i samma segment som vilken dyr inredningsbutik som helst. Vad jag förstått kan man med berått mod köpa en rostig fågelbur för 5995 kr och placera den hemma utan att någonsin låta en fågel bo i den. Det borde alltså gå att kränga dyra elbasar på liknande sätt (för att inom en vecka konka).
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Jag gissar att vi alla ska ha så olika plektrum i alla fall och vissa köper ju 2 plektrum i taget.
Tack detsamma Bjelkeman.bjelkeman skrev:Mrbaloo är bra att jobba med.
Jag har gjort mitt uppdrag här i livet att bekämpa fattigdom, död och förstörelse. Först när det gäller mig och min familj, sen resten av världen. Jag är numera luttrad nog att se ”fattigdom, död och förstörelse” som möjligheter snarare än hot. Finns mycket bra att jobba med. Oj. Nu spårade det ur igen.
På tal om basbutik. Finns det något som tillräckligt många av oss vill köpa att vi kan få grupprabatt? Plektrum?
Jag kan inte sluta skratta..blackparkas skrev: ↑tis 29 jan 2019, 11:47 Sen tycker jag det verkar som att en del av nämnda butiker lätt glömmer bort det vanliga, det som majoriteten vill ha.
En Tubescreamer är ju alltid en tubescreamer, det är inte alla som vill köpa en pedal som låter lika eller sämre för 3 ggr så mycket pengar bara för att en 60-årig gubbe har suttit i en källare i Utah och handmålat den med morsans pubishår...
Alltså det där med plektrum. Nu är man ju till och med på högsta politiska nivå inne på att förbjuda onödig plast.bjelkeman skrev: ↑tis 29 jan 2019, 23:33 Mrbaloo är bra att jobba med.
Jag har gjort mitt uppdrag här i livet att bekämpa fattigdom, död och förstörelse. Först när det gäller mig och min familj, sen resten av världen. Jag är numera luttrad nog att se ”fattigdom, död och förstörelse” som möjligheter snarare än hot. Finns mycket bra att jobba med. Oj. Nu spårade det ur igen.
På tal om basbutik. Finns det något som tillräckligt många av oss vill köpa att vi kan få grupprabatt? Plektrum?![]()
Hmm, det är bra att du nämner det. Det är lätt att glömma att tänka i nya banor.200071 skrev:Alltså det där med plektrum. Nu är man ju till och med på högsta politiska nivå inne på att förbjuda onödig plast.bjelkeman skrev: ↑tis 29 jan 2019, 23:33 Mrbaloo är bra att jobba med.
På tal om basbutik. Finns det något som tillräckligt många av oss vill köpa att vi kan få grupprabatt? Plektrum?![]()
Jag vet inte om jag drömt detta, men jag har ett dunkelt minne av att man kunde köpa en liten apparat (påminde om en hålslagare) där man kunde stansa ut egna plektrum t.ex. ur gamla kreditkort?mrbaloo skrev: ↑lör 02 feb 2019, 11:58Hmm, det är bra att du nämner det. Det är lätt att glömma att tänka i nya banor.200071 skrev:Alltså det där med plektrum. Nu är man ju till och med på högsta politiska nivå inne på att förbjuda onödig plast.bjelkeman skrev: ↑tis 29 jan 2019, 23:33 Mrbaloo är bra att jobba med.
Då blir det att tänka i nya material, precis som Bjelkeman säger, ben metall och sten eller helt nya material kanske. Samla in gamla kreditkort och återvinna dem i plektrumbraschen. Vem skulle inte vilja ha ett plektrum gjord av någon mycket känd persons kreditkort?
Av någon anlednings så har jag två. Kööööp.hitman skrev: ↑mån 04 mar 2019, 08:08Jag vet inte om jag drömt detta, men jag har ett dunkelt minne av att man kunde köpa en liten apparat (påminde om en hålslagare) där man kunde stansa ut egna plektrum t.ex. ur gamla kreditkort?mrbaloo skrev: ↑lör 02 feb 2019, 11:58Hmm, det är bra att du nämner det. Det är lätt att glömma att tänka i nya banor.200071 skrev:Alltså det där med plektrum. Nu är man ju till och med på högsta politiska nivå inne på att förbjuda onödig plast.bjelkeman skrev: ↑tis 29 jan 2019, 23:33 Mrbaloo är bra att jobba med.
Då blir det att tänka i nya material, precis som Bjelkeman säger, ben metall och sten eller helt nya material kanske. Samla in gamla kreditkort och återvinna dem i plektrumbraschen. Vem skulle inte vilja ha ett plektrum gjord av någon mycket känd persons kreditkort?
Nu har jag plektrum så jag klarar mig, men ett sådant köp kan ju bli rena vinsten, om man tar frugans/makens/partnerns kontokort och gör om till plektrumbjelkeman skrev: ↑mån 04 mar 2019, 13:51Av någon anlednings så har jag två. Kööööp.hitman skrev: ↑mån 04 mar 2019, 08:08Jag vet inte om jag drömt detta, men jag har ett dunkelt minne av att man kunde köpa en liten apparat (påminde om en hålslagare) där man kunde stansa ut egna plektrum t.ex. ur gamla kreditkort?mrbaloo skrev: ↑lör 02 feb 2019, 11:58Hmm, det är bra att du nämner det. Det är lätt att glömma att tänka i nya banor.200071 skrev:Alltså det där med plektrum. Nu är man ju till och med på högsta politiska nivå inne på att förbjuda onödig plast.bjelkeman skrev: ↑tis 29 jan 2019, 23:33 Mrbaloo är bra att jobba med.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk![]()
viewtopic.php?f=27&t=87817&hilit=Plectrum
hitman skrev:Nu har jag plektrum så jag klarar mig, men ett sådant köp kan ju bli rena vinsten, om man tar frugans/makens/partnerns kontokort och gör om till plektrumbjelkeman skrev: ↑mån 04 mar 2019, 13:51Av någon anlednings så har jag två. Kööööp.hitman skrev: ↑mån 04 mar 2019, 08:08Jag vet inte om jag drömt detta, men jag har ett dunkelt minne av att man kunde köpa en liten apparat (påminde om en hålslagare) där man kunde stansa ut egna plektrum t.ex. ur gamla kreditkort?mrbaloo skrev: ↑lör 02 feb 2019, 11:58Hmm, det är bra att du nämner det. Det är lätt att glömma att tänka i nya banor.200071 skrev:Alltså det där med plektrum. Nu är man ju till och med på högsta politiska nivå inne på att förbjuda onödig plast.bjelkeman skrev: ↑tis 29 jan 2019, 23:33 Mrbaloo är bra att jobba med.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk![]()
viewtopic.php?f=27&t=87817&hilit=Plectrum