Larrivée RB-2 - renoveringsobjekt. SÅLD

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Luctator
Medlem

Larrivée RB-2 - renoveringsobjekt. SÅLD

Inlägg av Luctator »

Köpte för några år sedan en Larrivée RB-2 begagnat från musikbörsen. Tyvärr hade föregående ägare slipat bort lacken och endast haft den inoljad. Spelade med den några år innan jag beslutade mig för att restaurera denna bas. Tyvärr dog projektet ut när jag strippat och slipat allt + köpt lite ny elektronik, och jag ser inte att jag kommer plocka upp det i närtid, och tänkte då försöka ge någon annan chansen på ett riktigt fint instrument.

Det som jag vet om basen, med serienummer 6135 är att den är tillverkad den 30 mars 1987. Den har aktiva EMG-mickar, schaller (west germany) stämskruvar med drop D. Plektrumskyddet hade tidigare ägare plockat bort. Alla ingående delar syns på fotona.

Jag har fixat nya stickers från rotcho and frost, för att få en autentisk känsla när basen är färdigfixad.

Tänkte mig 2000 kr - eller bud. Har inget hardcase, så ev frakt kommer ske i ett softcase.

EDIT: Finns i Linköping.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Luctator den mån 18 mar 2019, 18:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Re: Larrivée RB-2 - renoveringsobjekt.

Inlägg av Roger Hedin »

PM skickat!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar