kanifflesmannen skrev:He he.. Det är bra, en stillastående basist är inge kul att se.
Precis. Men killen som fotade kom väl inte riktigt överens med kameran, så han fotade mest mellan låtarna när vi stod lite mer stilla. Hade han varit aktiv när vi körde igång så hade väl jag bara varit ett stort töcken för på inledningslåten röjde jag som bara den!
Lemon Bird, 2 februari på Hellbar. Tre timmar originalmaterial-röj uppblandat med några väl valda covers (föredrar att kalla det tolkningar). Bästa gigget på Hellbar någonsin enligt hemsidan:
Som en bombad och lätt avfrostad slaghök landade LEMON BIRD på HELLBAR i lördags. Fullt medvetna om att KAMCHATKA blästrat HELLBAR helgen dessförinnan lossades en o annan Ampegrigg från transitbussen - här skulle det jävlar inte bjudas på småvarmt. LEMON BIRD besökte oss tidigare i höstas och bjöd på en av förra årets bästa spelningar - kanske den bästa någonsin hos oss ? Och frågan är inte om de toppade sig själva i lördags, vansinningt kompetent och blixtrande. Mer jam än vanligt och trots en lätt kraxande hals lyckades LEMON BIRD frivalsa och saltomortalskända Sundbyberg med råge. I nära tre timmar underhåll bandet i sann Grand Funk o Zeppelinanda. Grabbarna kommer tebax till senare i vår.
En av brudarna på festen vi gigade på fick låna kameran under en låt, vet inte hur hon gjorde för att få till så kassa bilder men...
Dessvärre syns inte mina fake-ormskinnsdosor eller min Rickenbackern...
TILLÄGG:
Hittade ett par till, Ric:en och skorna är med på en bild!!
Senast redigerad av blackparkas den mån 18 feb 2008, 22:35, redigerad totalt 2 gång.
Svensson skrev:Det enda som stör är det där gigantiska notstället med belysning som sitter i näshöjd.
Haha.... det ser ut som så bara... det är lägre, men vi står på scen, fotat underifrån... ja... notstället ska bort anser jag men.... jag får inte bestämma...
Svensson skrev:Det enda som stör är det där gigantiska notstället med belysning som sitter i näshöjd.
Haha.... det ser ut som så bara... det är lägre, men vi står på scen, fotat underifrån... ja... notstället ska bort anser jag men.... jag får inte bestämma...
Jag bara retas, det vara bara så.. präktigt, så rejält!
Svensson skrev:
Jag bara retas, det vara bara så.. präktigt, så rejält!
Jo, men det är bra frustrerande att det ska behövas!
Vi andra ska ju sätta låtarna, inte står jag med fuskpapper med ackord?
Men det är stort och rejält. Från nå´n gammal kyrka skulle jag tro.
macahan skrev:
blackparkas skrev:
Känner mig nästan hemma med den också!
Och vem trodde det för något år sedan...?
Hehe...
Nej, otippat är det. Men men... man vet aldrig vad som händer....
Kanske köper en gretsch?