Är det någon PBare som lyckades köpa pedalen som är ett samarbete mellan Sunn O)) och Earthquake.
Life Pedal tillverkades i en första runda a 1000 ex.
De sålde slut rätt omgående.
Andra rundan på 500 ex. nu guldfärgade där en del av den upplagan såldes under Sunn O)) s turné. Pedalen är en octaver/dist/booster med grymt ljud även i låga register. Man ser någon beggad till salu då och då med lite för högt pris( 8-12000kr. Tror de såldes nya för runt 4000kr, Så har någon av er testat pedalen eller tom äger en. Själv blev jag sugen att köpa en ny då de såldes men var ute lite sent . https://sunn.southernlord.com/life-pedal/
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Den är otroligt metallisk och nästan helt avsaknad/identifikation av ett instrument, vilket jag gillar. Det är precis den tonen jag letar efter. Jag håller på med att återskapa pedalen fast med flera olika pedaler då chansen att hitta en Life Pedal till salu för vettigt pris är = 0. Så det jag letar efter nu är en DOD Meatbox.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Jag köpte en V2, faktiskt. Till en början lät den som en rat, sen drog jag upp oktaven, ökade boosten lite och sen fick jag nog den mest satanistiska disten jag någonsin hört.
Fuzz. Doom.
Rickenbacker 4001.
Matamp GT200 MKII. Fender/Sunn 215.
Rat. Fuzzthrone. SF300.
myskoxe skrev: ↑ons 22 jan 2020, 16:58
Jag köpte en V2, faktiskt. Till en början lät den som en rat, sen drog jag upp oktaven, ökade boosten lite och sen fick jag nog den mest satanistiska disten jag någonsin hört.
Fyfan
När du tröttnar så kan vi kanske börja deala
Eagle
myskoxe skrev: ↑ons 22 jan 2020, 16:58
Fyfan
När du tröttnar så kan vi kanske börja deala
Eagle
Hahaha! Jag är faktiskt ganska kär i den, så jag vete fan, faktiskt.
Fuzz. Doom.
Rickenbacker 4001.
Matamp GT200 MKII. Fender/Sunn 215.
Rat. Fuzzthrone. SF300.
Jag fick ett tips här på pb om att det fanns en Life Pedal till salu på Vend.
Nu är den i mitt ägo, säljaren var en supertrevlig musiker i Stockholmstrakten, pedalen var hemma på två dygn. Första testet är precis vad jag förväntade mig tung dist, sjukt häng och en bra octaver, plus lite sköna inställningar.