Antar att detta kommer bli en väldigt kort tråd. Min fråga lyder helt enkelt. Vilken skiva är den låten med på?
Fast man skulle ju kunna göra den lite mer långlivad om ni skulle vilja dela era åsikter om Kansas. Själv kan jag inget om dom fast den låten är riktigt bra. Så, vad tycker ni?
"Carry On Wayward Son" (often misnamed, due to the lyrics, as "Carry On My Wayward Son") is a hit progressive rock single recorded by Kansas and written by Kerry Livgren for their 1976 album Leftoverture."
- wikipedia
bara att googla!
kan inte uttala mig om bandet, har säkert hört nått utan ha vetat vilka de varit.
Senast redigerad av jockeseil den tis 19 feb 2008, 21:56, redigerad totalt 2 gång.
jockeseil skrev:"Carry On Wayward Son" (often misnamed, due to the lyrics, as "Carry On My Wayward Son") is a hit progressive rock single recorded by Kansas and written by Kerry Livgren for their 1976 album Leftoverture."
- wikipedia
bara att googla
Tack! Kände inte för att googla, samtidigt som jag tänkte att dom som vill kan få glänsa med sina Kansas kunskaper..
Lyssnade mycket på dom på 70-talet, slutade nog lyssna efter AudiVision tror jag. Dom gjorde en liveskiva, Two for the show, som snurrade mycket. Kan rekommenderas med liten brasklapp, har inte lyssnat på den på 30 år..
Enskilda låtar är väl annars Magnum opus, point of know return och dust in the wind att rekommendera.
Kerry Livgren gjorde en soloplatta som jag också tyckte var bra.