Snygg och hyfsat bra elbas?

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
TomLindh
Nykomling

Inlägg av TomLindh »

Tack för tips och svar... köpte en Marcus Miller.
Känner mig ännu väldigt nöjd. Lite för många rattar och alternativ men det fattar jag vilket år som helst.
/T
Senast redigerad av TomLindh den tor 26 nov 2020, 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++

Inlägg av Håcke »

Hej!
Ja, det är med basar som med kärleken.
Det finns mycket basar att bli förälskad i, men bara några få, om någon, verklig livslång kärlek.
Som tur är så är det mindre komplicerat att byta bas än andra kärlekar.

Köp begagnat som du säkert redan vet från antalet obasar du har haft så slipper du bli utfattig på kuppen.

För max 5k skulle jag nog kanske försöka hitta en bra Fender Mexico eller en Ibanez. Jag gillar smala halsar på jazzbasar och Ibanez har också smala bra halsar.
Men jag måste faktiskt även tipsa om Cort. Har faktiskt 2 nu som är helt oväntat bra instrument för inga pengar alls nästan. Klart i klass med mycket dyrare basar.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
PHubb
Medlem

Re: Snygg och hyfsat bra elbas?

Inlägg av PHubb »

Håller med.

Jag skulle också titta på begagnat och framförallt Aria Pro II från 1980-talet. Fin kvalitet och inspelade vilket bidrar till skön känsla och tillhörighet.

Finns både som medium och full scale. Såg en cs380 för ett par tusenlappar på någon säljsajt.

Andra Japanbyggda Squier, Tokai, Greco brukar kosta minst 5000kr. Finns dock Aria som år dyrare också.
Skriv svar