Att det gick så fort ...mrbaloo skrev:Att du fyller år eller att du känner dig som 22?Cuba skrev:Helvette! Jag blir 44 år i maj. Jag känner mig 22 år. Hur blev det så?

Att det gick så fort ...mrbaloo skrev:Att du fyller år eller att du känner dig som 22?Cuba skrev:Helvette! Jag blir 44 år i maj. Jag känner mig 22 år. Hur blev det så?
Ja så kan det ju kännas. Men med notställsbelysning kan man ju i alla fall försöka minska den känslan.Cuba skrev:Att det gick så fort ...mrbaloo skrev:Att du fyller år eller att du känner dig som 22?Cuba skrev:Helvette! Jag blir 44 år i maj. Jag känner mig 22 år. Hur blev det så?
Nu har jag lirat ett gig till med surfplatta:mrbaloo skrev:
Jamming på altanen. Dock med autocomp i iReal Pro.
Hurru.Fluktbas skrev:Gå till optikern och förklara din belägenhet, samtidigt som du ser till att påpeka att du inte alls börjar bli gammal,
Du lär få svar på tal. Och ett par glasögon som passar den dryga metern ner till notstället.
Ja, det kan ju vara en bra allt i ett lösning. Vilket/vilka program tänkte du använda för att visa noter/ackordanalyser? Jag använder ju Mobile Sheets Pro på Android och den finns ju även i Windows version. Den skulle jag nog använt mig av i så fall.svekke skrev:Återupplivning. Jag ska köpa ny laptop och överväger då 2 in 1, dvs sådan man kan vika runt och göra till tablet. Typ denna: https://www.pricerunner.se/pl/27-521514 ... 4MX-priser
Ett par frågor om detta:
1. Någon som använder detta för noter etc på rep och gig?
2. Det är ju ganska mycket tyngre än iPad/Android - hur funkar det praktiskt?
3. Favoritprogram och kringutrustning för detta?
4. andra bra synpunkter
Det kostar någon tusenlapp extra för samma prestanda och budgeten är ju inte obegränsad, jag tvekar mellan snabbare processor och vikbar.
Jag har ingen erfarenhet av funktionaliteten du efterfrågar men kommenterar gärna på datorn som sådan.svekke skrev: ↑tor 25 mar 2021, 09:21 Återupplivning. Jag ska köpa ny laptop och överväger då 2 in 1, dvs sådan man kan vika runt och göra till tablet. Typ denna: https://www.pricerunner.se/pl/27-521514 ... 4MX-priser
Ett par frågor om detta:
1. Någon som använder detta för noter etc på rep och gig?
2. Det är ju ganska mycket tyngre än iPad/Android - hur funkar det praktiskt?
3. Favoritprogram och kringutrustning för detta?
4. andra bra synpunkter
Det kostar någon tusenlapp extra för samma prestanda och budgeten är ju inte obegränsad, jag tvekar mellan snabbare processor och vikbar.
Nä, kanske står det 1-1 men jag gissar att bortalaget leder stort ändå.mrbaloo skrev:Pappersnoter- surfplatta: 1 - 0 igår
Panik!
Mina filer "var försvunna". Men ett supportmail till Zubersoft löste biffen.
Min Android-platta hade fått version 11 av Android. Det gjorde att Mobilesheets Pro inte hittade filerna. Android verkade ha ett nytt sätt att hålla filer till apparna.
Men tack vare support från utvecklaren så behövde jag bara nolla inställningarna, ladda in backup (utan inställningar) så var saken biff.
Puh!
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk