Iof så var jag med om på jobbet att något enstaka paket per år inte dök upp men..MALA skrev:Japp, bara borta, finns inte i Göteborg, på sorteringen i Bredden eller i Stockholm. Det är faktiskt första gången något försvinner men det ska inte kunna inträffa på det här sättet, eller...?Diesel skrev:
bara borta?
Jag hatar Bussgods
- Diesel
- Medlem++
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- MALA
- Distributör
Jo paket är en sak men en bas är ju för katten "the Mother of all Packages" och kräver omtanke, hänsyn, finess och framförallt leveransHellish skrev:Har en bekant som aldrig fick det han väntade på. Försvann någonstans mellan Stockholm och Övik.. Turligt nog var det inte så viktig pryl, men ändå...
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- GurraG
- Medlem++
Jag har ingen tidigare erfarenhet av bussgods, men nu är en bas på väg till mig, från Örebro till Malmö. Hur lång tid kan det tänkas ta, så där på en höft?
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
- Klopper
- Hedersmedlem
Med tanke på tidigare inlägg så sikta in dig på midsommarafton eller inte alls!GurraG skrev:Jag har ingen tidigare erfarenhet av bussgods, men nu är en bas på väg till mig, från Örebro till Malmö. Hur lång tid kan det tänkas ta, så där på en höft?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- MALA
- Distributör
Det är säkert omlastning på vägen men max tre dagarGurraG skrev:Jag har ingen tidigare erfarenhet av bussgods, men nu är en bas på väg till mig, från Örebro till Malmö. Hur lång tid kan det tänkas ta, så där på en höft?
- GurraG
- Medlem++
Ah, då kan jag alltså börja bli otålig imorgon (idag är dag 2)!
Senast redigerad av GurraG den ons 20 feb 2008, 14:40, redigerad totalt 1 gånger.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
- Svensson
- Forumvärd
Det är ju så märkligt. När man beställer från Thomman så kostar det 15 euro fram till dörren, det går snabbt och klickar aldrig. När man däremot ska skicka prylar inom landets gränser så är det dyrt, osäkert och dålig service.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- precision65
- VIP medlem
knedy skrev:Jag ska inte ens säga vad jag var tvungen att betala för att skicka en gitarr med bussgods idag, men när det är över 500spänn börjar jag nästan hata dom med.
Jag blev också jätteförvånad! Jag lämnade in en bas igår som skulle åka sthlm-gtb. 490 kr? Sist jag skickade med bussgods(iofs kanske tre år sen) så kostade det 183 kr.
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- MALA
- Distributör
Om du har fraktsedelsnumret så kan du gå in på http://www.bussgods.se och sökaGurraG skrev:Ah, då kan jag alltså börja bli otålig imorgon (idag är dag 2)!
- Diesel
- Medlem++
problemet är att de har börjat ta hiskeliga avgifter för in och ut ur stockholm..precision65 skrev:knedy skrev:Jag ska inte ens säga vad jag var tvungen att betala för att skicka en gitarr med bussgods idag, men när det är över 500spänn börjar jag nästan hata dom med.
Jag blev också jätteförvånad! Jag lämnade in en bas igår som skulle åka sthlm-gtb. 490 kr? Sist jag skickade med bussgods(iofs kanske tre år sen) så kostade det 183 kr.
- BennyBanana
- Medlem
- MALA
- Distributör
Jag skickade en mellan Göteborg-Stockholm förra veckan och då kostade det 198:-Diesel skrev:problemet är att de har börjat ta hiskeliga avgifter för in och ut ur stockholm..precision65 skrev:knedy skrev:Jag ska inte ens säga vad jag var tvungen att betala för att skicka en gitarr med bussgods idag, men när det är över 500spänn börjar jag nästan hata dom med.
- 200071
- Hedersmedlem
Betalar oftast 180 SEK nånting när jag skickar från GBG nån enstaka gång 240 nåt när paketet blivit för stort och de har mätt det. Har aldrig hänt något konstigt varken när jag skickat eller fått. Mer än att det nån gång tagit en dag mer än man räknat med.marcbass skrev:Jag har aldrig haft problem med Bussgods i varken Laholm eller Ängelholm..
Kanske rent av att Göteborgarna är några riktiga R-hål och inte kan sköta sitt skit ordentligt..
Helt nöjd med Bussgods alltså, bortsett från att det var billigare före 1 jan 2007.