Jag kan ångra mig om saker och ting löser sig på annat sätt.
Hur som helst, en Dingwall Afterburner I HS, där HS står för Heavy Solid. Ja. Den är tung, men t.o.m. min gamla opererade rygg klarar av den. Passiv, tre pickuper, hel wenge-hals, som den finaste choklad. Med de små miniswitcharna i "rätt" läge har man fyra användbara tonkaraktärer ur denna bas: Jazzbas stallknorr, Stingray, Jazzbas "i mitten" och P-bas. Inte exakt, men väldigt nära. Den tål att spela med löst anslag likväl som stenhårt a la Geddy eller The Ox.
Om någon undrar över det lilla "hålet" på baksidan av kroppen, så är det en extra strap lock för att parkera basen lite längre åt höger, eller för småväxta basister. Smart! 4,7 - 4,8 kg, fast balansen gör att den känns lättare. Vikten gör tonen; det var tanken med dessa modeller. 18 mm spacing.
De tre miniswitcharna är för serie-eller parallellkoppling av respektive pickup. Jag fann läget med de två yttersta pickuperna i seriellt läge (högre output) och den mittersta i parallellt läge det optimala. Då fick man relativt jämn volym i de fyra olika lägena på pickup-switchen. Dessutom: SJÄLVLYSANDE PRICKAR på sidan av greppbrädan!!!

Det är ju en uddamodell som inte finns längre. Det närmaste jag har kommit i prisfunderingar är att om du skulle beställa en ny liknande denna så hamnar du i räjongerna 45-47000 SEK. Sen brukar man ju säga att sånt som folk vill ha och är i bra skick kan man sälja för 70 % av nypriset, vilket skulle hamna runt 32-33000. Vill man ha en kinesisk Dingwall så går de på runt 23000 SEK nya.
Jag har tänkt 27000 SEK plus frakt. 4000 extra för en riktig kanadensisk är väl helt i sin ordning, eller?
Som sagt, jag reserverar mig för att ångra mig...
Seriösa bud beaktas!