Finns i östraskåne
Pris kan diskuteras.
Darkglass Microtubes B7K Ultra V2 "The Squid"
SÅLD

Darkglass Electronics Hyper Luminal Hybrid
2200:-

En Squid för 1500 spänn är ju å andra sidan ett galet underpris.
Ingen aning vad en begagnad går för. Men en ny går för strax över 4k. Men måste vara eftertraktad om begagnad går för runt 300kr billigare än nypris. Men det är klart att vissa prylar blir eftertraktade å har höga andrahandsvärden också!
Haha tack! Ja asså jag vet inte alls. Det är ju inte så att jag försöker sitta här och sno pengar av er. Här är billigaste på reverb som inte är limited edition vilket är priserna jag har utgått ifrån. https://reverb.com/item/39467817-darkgl ... k-ultra-v2 (3700kr)saft skrev: ↑tor 03 feb 2022, 19:49Ingen aning vad en begagnad går för. Men en ny går för strax över 4k. Men måste vara eftertraktad om begagnad går för runt 300kr billigare än nypris. Men det är klart att vissa prylar blir eftertraktade å har höga andrahandsvärden också!
Skit samma.
Lycka till med försäljningen!:)
Håller med dig helt, kan sänka den lite mer. Förstår helt med "nyprisgaranti" etc. Sen får det nog räcka med svar om hur dyrt jag har råkat sätta densaft skrev: ↑tor 03 feb 2022, 22:19 Det är säkert ett bra pris!
Kruxet att kolla vad andra har dom liggandes ute för är att det inte är någon indikation på vad dom faktiskt säljs för, bara vad nån gärna vill ha för sin.
Precis som om nån googlar nu å hittar din annons och använder den som referens när den sätter sitt pris.
Som sagt. En ny squid kostar 4500kr.
https://www.thomann.de/se/darkglass_mic ... v2_ltd.htm
Så ditt pris är jättebra, billigare än ny. Frågan är om det är tillräckligt billigt, för någon som är beredd att köpa en pedal för nästan fem tusen, att avstå från ”nygarantier” osv.
Jag hade lätt valt din före en ny. Om jag satt och letade efter just en sån. Men jag hade inte impulsat den för å prova om den passar mej för det priset, då det blir svårt att sälja vidare om den inte föll i smaken utan att gå minus massa. Typ så:)
Ahhh då förstår jag... har försökt att hitta info om hur den har sålts i Sverige men finns noll.blackparkas skrev: ↑tor 03 feb 2022, 23:08 Värt att nämna är att begagnatmarknaderna ser HELT annorlunda ut utomlands.
En beggad bas som kostar 30 lök ny kan kosta 26 begagnat i England eller US och de tycker det är bra.
Medans, beroende på bas, den kan kosta allt från 10-20 här i Sverige.
Dessutom är inte gemene man särskilt intresserad av ltd editions på samma sätt som utomlands.
Så att kolla priserna på reverb/ebay är lönlöst, oftast.
Kolla vad B7k Ultra säljs för i Sverige, plussa på 2-300 för att det är en ltd edition och vänta och se.