BarbequeVillage skrev:Å jag som försökte vara lite hemlig...
Jo, Geddy har bett mig hålla lite workshop under nå'n av basdagarna. När, hur länge och i vilken form vet jag inte än, men Örebros Finest kommer säkert med ett program vad det lider!
Jag är helt säker på att det är lördagen som "spikats"
Liten skrev:Kommer du ha bra priser på överhandsfräsar under pb-dagarna BBQ????
Det är väl Matte som kan sälja sånt, eller?
Är det så??
Vet ju att det bla krävs typ en miljard små specialverktyg för att ha en sportslig att bygga instrument.. men en fräs är ett typiskt jättebra verktyg att inneha gissar jag..
Jag kan ta med mig lite prylar för att visa vilka verktyg jag använder, men nå'n maskinförsäljning blir det inte från min sida. Och, som sagt, mera tips & trix och inspiration än en regelrätt byggkurs.
Det är skrämmande många som vet alldeles för lite om hur man tweakar sitt instrument för att få det att passa som ett par väl inslitna jeans. Få är så respektlösa och kunniga som t.ex. Makten när det gäller moddning. Det ska jag försöka ändra på!
Ni som kommer till Örebro ska inte förvänta er att jag snickrar ihop en custombas av en hög plank på en förmiddag. Då blir ni grymt besvikna!
"If you reach perfection your standards are too low."
BarbequeVillage skrev:Jag kan ta med mig lite prylar för att visa vilka verktyg jag använder, men nå'n maskinförsäljning blir det inte från min sida. Och, som sagt, mera tips & trix och inspiration än en regelrätt byggkurs.
Det är skrämmande många som vet alldeles för lite om hur man tweakar sitt instrument för att få det att passa som ett par väl inslitna jeans. Få är så respektlösa och kunniga som t.ex. Makten när det gäller moddning. Det ska jag försöka ändra på!
Ni som kommer till Örebro ska inte förvänta er att jag snickrar ihop en custombas av en hög plank på en förmiddag. Då blir ni grymt besvikna!
Det gör jag inte.. men jag förväntar mig att du viskar till mig hur jag kan sandpappra ner baksidan av halsinfästningen på min bandlösa och hur jag kan göra om den så den blir som på semborg-basen!!
Såg HUR BRA UT som helst!!
Liten skrev:Det gör jag inte.. men jag förväntar mig att du viskar till mig hur jag kan sandpappra ner baksidan av halsinfästningen på min bandlösa och hur jag kan göra om den så den blir som på semborg-basen!!
Såg HUR BRA UT som helst!!
Jag föreslår såg och hyvel till att börja med, men om du börjar nu så kan du nog vara klar med sandpapprandet till Örebroträffen
"If you reach perfection your standards are too low."
Liten skrev:Kommer du ha bra priser på överhandsfräsar under pb-dagarna BBQ????
Det är väl Matte som kan sälja sånt, eller?
Jo visst. Fixar med lite verktyg och kränger till alla som känner att de vill börja på studs.......
Allvarligt talat så kan jag säkert fixa BRA verktyg till en vettig peng, men inte billiga verktyg som typ Rusta. Där har jag inte så mycket att erbjuda i det prissegmentet, men kanske får! Finns intresse så kan jag forska i saken.
TDHP skrev:Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att snida till en egen
möbelbas!
Faktiskt?
Tycker du låter lite nedvärderande... Vad är det för fel på möbelbasar då?
Du menar alltså att en Möbelbas inte skulle kunna få adoptera? Är det vad du säger?