Hopplös fråga... jag har ju spelat bas nån gång på musiken i grundskolan men hade då ett hopplöst intresse för gitarrer och således la man inte märke till märket på basen. Lättare att säga vilken som är den första basen man ägt, Bacchus, denna fantastiska skapelse som får alla mina mycket dyrare gitarrer att skämmas vid en jämförelse av byggkvalitet och finnish. Mitt bästa instrumentköp någonsin.
Första jag spelade på var en Aria av obestämd modell. Grotesk!
Första egna, en svart Ibanez Les Paul bas (850:-) som var rätt trevlig att titta på men sopig att spela på och lät udda.
Andra egna, blå Ric 4001 70-talare och det var grejer!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Den första jag spelade på var på musiken i 8:an. En träfärgad sak, kan ha varit en Aria. Lite surt att man bara fick prova på att spela på en ynka lektion. Numera så får man väl spela bra mycket mer än så har jag förstått.
Min första bas var en Ibanez jazzbas. Sunburst med tortoise-plektrumskydd.
En onämnbar tingest köpt på Hagströms i Göteborg ca 74. Påminde lite om jazzbas, men hade två humbuckers (eller nån annan skit under två plåtskal. ingen aning). Två omkopplare a la jaguar och ton/volym.
Sannolikt nåt Japanskt skräp. Skräpbas.
Betalade drygt 900 spänn inkl en beg Hagström 210 stärkare.
Vill ha kvar!!!!!
den första bas jag provade var en fender jazz 70 nånting men första jag ägde var en epiphone eb-0 som sög totalt men det skulle vara kul att ha kvar den men man lyckas alltid bli av med första basen spec. om dom är kassa...surt men sånt är livet
dereborn skrev:Det KAN inte ha låtit bra... Gud är god som sett till att inget finns inspelat...
Är du säker på det?
Jag har hört rykten!!!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
dereborn skrev:Det KAN inte ha låtit bra... Gud är god som sett till att inget finns inspelat...
Är du säker på det?
Jag har hört rykten!!!
Det har funnits fler som sagt sej hört sådant....
Dom har oförklarligt försvunnit strax efter sina uttalanden, och inte setts till mer...
Ooops!