Pratabas Wiki

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Denny

Pratabas Wiki

Inlägg av Denny »

Hallå alla basare!
Tänkte se hur stort intresset är för Pratabas Wikin? Inte så värst mycket fakta där just nu, och det är synd tycker jag. Om man lägger in var sin artikel om något som har med basvärlden att göra så kan vi få ihop jättemycket nyttig fakta, det hade varit kanon!!

Vad säger ni? Mitt bidrag blev en biografi om dansken..

Ha det gott!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

bra initiativ!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

WIKI och liknande är ett bra komplement till forum.

Problemet med forum är att den aggregerade kunskap som kommer ur en tråd inte är så tillgänglig som den borde vara.

Det kräver dock att någon tar trådar (eller annat författande) och skriver rent om man säger så.

Efter detta har man WIKIs styrka... En växande, strukturerad och användbar kunskapsmassa.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+

Inlägg av Pyssling »

broder blues skrev:WIKI och liknande är ett bra komplement till forum.

Problemet med forum är att den aggregerade kunskap som kommer ur en tråd inte är så tillgänglig som den borde vara.

Det kräver dock att någon tar trådar (eller annat författande) och skriver rent om man säger så.

Efter detta har man WIKIs styrka... En växande, strukturerad och användbar kunskapsmassa.
Håller helt med. Sammanfattningar från diskussioner i trådar är nog det som ger mest. Bara jobbigt att göra det arbetet, men den som har tid och ork får gärna sätta sig in i det. Jag skulle iallafall uppskatta det!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Pyssling skrev:
broder blues skrev:WIKI och liknande är ett bra komplement till forum.

Håller helt med. Sammanfattningar från diskussioner i trådar är nog det som ger mest. Bara jobbigt att göra det arbetet, men den som har tid och ork får gärna sätta sig in i det. Jag skulle iallafall uppskatta det!

JAg instämmer med de två tidigare inläggen :D

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++

Inlägg av Noelredding »

La till lite extra info om Noel Redding, men sidan blev helt konstig med bilden vid sidan men jag kunde inte fixa det så det fick va. Ska nog fylla i lite mer grejjor sen
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Skriv svar