Boom skrev:Tar inte med mig alla basarna, det får räcka med Sandberg och kanske nån till.
Tar med mig Aguilar 2x10 & 2x12 lådor, som kommer att vara till salu
Någon stärkare och pedallådan åker oxå med.
Skulle vara intressant om någon fick med sig en Fafner...
Utmärkt tillfälle att jämföra stärkare i samma lådor...
Boom skrev:Tar inte med mig alla basarna, det får räcka med Sandberg och kanske nån till.
Bra idé! Jag kan ta med min HD350 i det syftet också...
What the hell! värsta omvägen!! njae.. den har så gamla rör att det känns som att den inte får komma till sin rätt..!
Fast någon på träffen kanske är rörpulare??
Har inte lusläst allas listor ännu, men jag såg ingen annan acoustic-topp, så den får följa med tror jag - om nån vill gå loss Jaco-style... Så får jag en deadline för att fixa glappet i den också!
Minst en bas tar jag väl med också, beroende på hur det kan tänkas bli med samåkning o s v... Hittar jag mitt gamla envelopefilter får det följa med också.
Någon borde verkligen tipsa Mattisson och folket på EBS om detta. Det är ju ett gyllene tillfället för dom att komma och visa upp ny utrustning och göra lite reklam. Nästan 40 GAS-tokiga basister på samma ställe, nån som tror att dom skulle tveka?
Geddan, tror du inte Music Music kan sponsra lite med lådor och kanske PA om dom får komma och göra lite reklam?
Ang EBS och Mattisson så tror jag att det är som ni skriver: inte så intressant för en stor leverantör att närvara när inte någon press/media är på plats.. Och om Mr M dyker upp så finns det utrustning på plats nog för att tex Aguilar skall kunna representeras ordentligt..
När det gäller EBS så tror jag nog att det kan vara intressant.
Ett antal väldigt intresserade basistnördar som kommer att
få testa deras nya modell isf.
Och dessutom kan säkert ngn göra en mer seriös recension här på forumet senare.
Som läses av ytterligare en massa basnördar.
Svårt att hitta bättre målgrupp, skulle jag vilja säga.
Och förresten! Vad är det säger att inte tidningarna kommer?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Bra idé! Jag kan ta med min HD350 i det syftet också...
Jag kan kanske få med mig min Falafner då, om ingen annan som bor närmre har en.. Om Bassdude kommer så kanske han kan ta med sig sin.
Om mina planer går ilås så tänkte jag ta med mig en annan stärkare.. nämligen.
Geddy_Lee skrev:När det gäller EBS så tror jag nog att det kan vara intressant.
Ett antal väldigt intresserade basistnördar som kommer att
få testa deras nya modell isf.
Och dessutom kan säkert ngn göra en mer seriös recension här på forumet senare.
Som läses av ytterligare en massa basnördar.
Svårt att hitta bättre målgrupp, skulle jag vilja säga.
Och förresten! Vad är det säger att inte tidningarna kommer?
ett forum där folk frågar om dom kan få köpa en bas för 300:- gissar jag inte känns som en SÅ het marknad för Bo och gänget..
Men.. vi får väl se... jag kan ha förutfattade meningar som vanligt..
Såsom varandes marknadsförare (nästan utbildad till det till och med!) kan jag uttala mig otroligt insatt.
Och jag kan omöjligt tänka mig att en sån här målgrupp KAN missas av NÅGON som vill sälja prylar till musiker. Faktiskt. 200071 kan nog backa upp mig i denna positivism.
Så har ni någon att ställa frågan till, tveka inte att göra det!
Liten skrev:
ett forum där folk frågar om dom kan få köpa en bas för 300:- gissar jag inte känns som en SÅ het marknad för Bo och gänget..
Jag tror att vi har en del respekt att hämta ändå.
Vi är snart 1´000 medlemmar. Visserligen har representanter från EBS gästat oss
och fått sig ganska mycket till livs om vad vissa anser om deras produkter,
vilket kan ligga oss i fatet, men minst lika många är ju väldigt intresserade av dem.
Vi får se, som sagt. Det är möjligt att det blir tvärnobben.
Men då har vi frågat iaf.
- Jan Hellman
Liten skrev:
Jag tror att vi har en del respekt att hämta ändå.
Vi är snart 1´000 medlemmar. Visserligen har representanter från EBS gästat oss
och fått sig ganska mycket till livs om vad vissa anser om deras produkter,
vilket kan ligga oss i fatet, men minst lika många är ju väldigt intresserade av dem.
Vi får se, som sagt. Det är möjligt att det blir tvärnobben.
Men då har vi frågat iaf.
OM EBS verkligen tror på sina produkter, så borde det ju vara ett gyllene tillfälle att "överbevisa" oss tvivlare. Om dom INTE kommer, så kan det ju antingen vara för att det är ett "för litet" event, eller så....(?)
missförstå mig rätt.. jag hoppas INNERLIGEN att dom får för sig att dyka upp... Det skulle innebära en massa goodwill mot en (edit:) liten del av svenka basist populationen..
Vad jag menar är att det är troligare att dom låter vissa individer plocka med sig matrial till träffen än att dom själva finns på plats med prylarna..
Hur som haver så inser dom säkert att dom skulle tjäna på att närvara på ett eller annat sätt...
Liten skrev:missförstå mig rätt.. jag hoppas INNERLIGEN att dom får för sig att dyka upp... Det skulle innebära en massa goodwill mot en (edit:) liten del av svenka basist populationen..
Vad jag menar är att det är troligare att dom låter vissa individer plocka med sig matrial till träffen än att dom själva finns på plats med prylarna..
Hur som haver så inser dom säkert att dom skulle tjäna på att närvara på ett eller annat sätt...
Det roligaste vore ju om JunJun eller EBS-Ralf dök upp på träffen och kunde ha med sig
nya riggen. Men frågan jag ställer annars är ju om de kan tänka sig att skicka med riggen med ngn som åker från Sthlm.
- Jan Hellman
Jag kommer ta med min kamerarigg också, det glömde jag nämna. Vi måste ju ta ett foto på all utrustning, kommer se helt sjukt ut. Vidvinkeln får följa med givetvis =)