Pirattråden!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Vad menar du med den?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Svarte_Jack skrev:
Vad menar du med den?
Ja, vad tror du?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem

Inlägg av calif de funk »

Svarte_Jack skrev:Jag har förklarat varför jag skrev som jag skrev en gång i tråden. Så jag tänker inte ta åt mig någon kritik. Dessutom är ursprungliga inlägget borttaget.

OnT: När jag var liten försökte jag förstå skillnaden mellan pirater och sjörövare. Nån som vet nån skillnad?
Jag antar att detta är för mig, apropå förklaringen dvs. Jag bad Knedy att förklara det han skrev, dvs detta:

Det är inte det enda som gör en våldtäktsman, se bara på Johannes.

... med tanken på att en forumsmedlem blev implicerad.Om detta är ungdomarnas språk idag, kan även Knedy bortse ifrån min förundran.

O.T. Svarten, jag noterade i en annan tråd att jag missbrukat frågetecken flera gånger. Olika språk - olika sätt och tänka samt formulera sig. Ibland blir det fel. Jag undrar däremot om det är korrekt att börja en ny mening med "Så..."`?

Tack på förhand
:wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Geddy_Lee skrev:Jag har hört mina barn berätta att man kallar varandra väldtäktsman till höger och vänster bland barn på skolan.
Det är väl säkert lika logiskt som att de kallar varandra bög.

Det handlar väl om mognad, kan jag tro?! :roll:

dåligt upplysta barn..................som lyssnar på kass "musik" tror jag.
har ni inte hört låten ? "Den som inte dansar är våldtäktsman"
jag fattar inte hur sådana låtar kan gå och bli "hittar" ..........

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

BassiLow skrev:
dåligt upplysta barn..................som lyssnar på kass "musik" tror jag.
har ni inte hört låten ? "Den som inte dansar är våldtäktsman"
jag fattar inte hur sådana låtar kan gå och bli "hittar" ..........
Jo, det är säkert därifrån det kommer.

Men, Jack; att kunna skoja om allt gör det inte rätt att kalla ngn vad som helst.
Det är en helt annan grej och kallas ärekränkning!
Lägg ner att rättfärdiggöra den prylen, be om ursäkt och gå vidare i livet.
Det blir bara patetiskt när ni inte inser att det var grymt plumpt och opassande!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

knedy skrev:
calif de funk skrev:
knedy skrev:
Svarte_Jack skrev:Ja vafan. Spel MÅSTE man köpa. Annars är man en våldtäktsman.
Och vad exact menar du med detta???
Det är bara ett av Svarte_Jacks dåliga internskämt.
Men det var inte Jack som kallade mig för våldtäktsman. Inte Klopper heller. Ändå är det dom två som har bett om ursäkt.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev: Men det var inte Jack som kallade mig för våldtäktsman. Inte Klopper heller. Ändå är det dom två som har bett om ursäkt.
Jag har bara ögnat igenom tråden, men har oxå fattat det så.
Men det kändes lite som att det fanns andra som ville göra gällande att det var oki att göra det.
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Geddy_Lee skrev:
Johannes skrev: Men det var inte Jack som kallade mig för våldtäktsman. Inte Klopper heller. Ändå är det dom två som har bett om ursäkt.
Jag har bara ögnat igenom tråden, men har oxå fattat det så.
Men det kändes lite som att det fanns andra som ville göra gällande att det var oki att göra det.
Jag skyller på nattjobb och att jag är jättetrött... Oki att göra vad?

Edit: Stavfel
Senast redigerad av gäst den ons 27 feb 2008, 14:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Svarte_Jack skrev:
Vad menar du med den?
Typ här.
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Vars tog piraterna vägen då?

Blev tråden "kapad" ? 8)
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

broder blues skrev:Vars tog piraterna vägen då?

Blev tråden "kapad" ? 8)
Dom fick gå på plankan!

Bild
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Klopper skrev:
broder blues skrev:Vars tog piraterna vägen då?

Blev tråden "kapad" ? 8)
Dom fick gå på plankan!

Bild
E väl stort sett va en gitarr duger till
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
gäst

Inlägg av gäst »

KNEDY!
Du har tydligen inte tänkt be om ursäkt. Svagt av dig. Det gör att du inte är mer än en patetisk liten skitunge i mina ögon.

Johannes skrev:
knedy skrev:
Svarte_Jack skrev:Ja vafan. Spel MÅSTE man köpa. Annars är man en våldtäktsman.
Du ligger jävligt nära gränsen nu.
Har du träffat någon som precis blivit våldtagen? Jag jobbar med missbrukande ungdomar och träffar våldtäktsoffer ganska ofta.
Det kanske är läge för dig att be om ursäkt och tänka dig för innan du kallar folk för våldtäktsmän i fortsättningen.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

:shock: !!!
gäst

Inlägg av gäst »

macahan skrev::shock: !!!
Tycker du att det var en konstig reaktion?
Åk upp och sätt dig på AVK (våldtäktsakuten på Södersjukhuset) en stund och känn på stämningen där, då kommer du att fatta att jag inte uppskattar Knedys skitsnack. Där har jag suttit i jobbet och det är inte kul. Jag har träffat massor av våldtäktsoffer i jobbet och kan Knedy inte ens att be om ursäkt efter sitt påhopp så kan han faktiskt dra.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Vad har jag med det här och göra!? blev mer eller mindre paff hur den här tråden utvecklade sig. Dra inte några slutsatser om vad jag anser om ämnet i sig när du inte har någon aning om vad jag har för erfarenheter i det specifika ämnet.
gäst

Inlägg av gäst »

macahan skrev:Vad har jag med det här och göra!? blev mer eller mindre paff hur den här tråden utvecklade sig. Dra inte några slutsatser om vad jag anser om ämnet i sig när du inte har någon aning om vad jag har för erfarenheter i det specifika ämnet.
Du postade en smiley som såg paff eller förvånad ut. Det gjorde att jag förklarade min reaktion, that´s all. Några slutsatser har inte dragits överhuvudtaget.
När du postar ett svar oavsett om det bara är en smiley så har du med det att göra, då får du också räkna med ett svar.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Måste bara flika in att jag uppfattade nog Sebs smiley tvärtom, dvs förvåning över den uteblivna ursäkten...

Allt går att tolka!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Jag tror att Johannes är lite upprörd, och har anledning att vara det.
Så det kanske är fel dag att bena i detaljer.
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Johannes skrev:
macahan skrev:Vad har jag med det här och göra!? blev mer eller mindre paff hur den här tråden utvecklade sig. Dra inte några slutsatser om vad jag anser om ämnet i sig när du inte har någon aning om vad jag har för erfarenheter i det specifika ämnet.
Du postade en smiley som såg paff eller förvånad ut. Det gjorde att jag förklarade min reaktion, that´s all. Några slutsatser har inte dragits överhuvudtaget.
När du postar ett svar oavsett om det bara är en smiley så har du med det att göra, då får du också räkna med ett svar.

Visst är det jävligt lätt att bli missförstådd på ett forum som detta, men jag håller faktiskt med Johannes. Knedy kan ju faktisk få ge en bra förklaring och en ursäkt.

Jag hade först inte tänkt lägga mej i denna diskussion alls men kunde inte låta bli. Håller med Johannes igen, om att har man ingen åsikt - lämna inget inlägg.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
dereborn

Inlägg av dereborn »

TDHP skrev:Måste bara flika in att jag uppfattade nog Sebs smiley tvärtom, dvs förvåning över den uteblivna ursäkten...

Allt går att tolka!
+1
dereborn

Inlägg av dereborn »

BassiLow skrev: Visst är det jävligt lätt att bli missförstådd på ett forum som detta, men jag håller faktiskt med Johannes. Knedy kan ju faktisk få ge en bra förklaring och en ursäkt.
.
+1
gäst

Inlägg av gäst »

Som sagt, jag förklarade bara min reaktion mot Knedy, inget var riktat mot Macahan. Ursäkta om det uppfattades så, det var inte min avsikt.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Nä det trodde nog inte jag heller johannes, men när det gäller det här ämnet specifikt så har jag närmare erfarenhet än många andra (tack och lov) någonsin behöver att få.. och då menar jag inte att jag är våldtäktsman...
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Ja jisses :o
Officiell stormästare i EB-orden
Skriv svar