Ge mig tips på ett bra axelband som avlastar bra när man kör med tyngre saker!
Vad är en dansbandssele? Kanske nåt för mig med ryggproblem?ingo skrev:
Jag har faktiskt även testat "dansbands sele" *skäms en smula* men det var ingen hit.
Selen bortskänkes. Mottagaren står för e.v frakt.
Annars är det väl så att ett bredare, mjukare axelband avlastar bättre än ett smalt och stelt.
GrafZeppelin skrev:Vad är en dansbandssele? Kanske nåt för mig med ryggproblem?ingo skrev:
Jag har faktiskt även testat "dansbands sele" *skäms en smula* men det var ingen hit.
Selen bortskänkes. Mottagaren står för e.v frakt.
Annars är det väl så att ett bredare, mjukare axelband avlastar bättre än ett smalt och stelt.
*edit* Detta är alltså en "tingning".
Själv har jag kroniska ryggproblem pga två diskar i kors- o ländrygg som gradvis "degenererat" sedan tidiga 20-årsåldern då jag fick mitt första rejäla "ryggskott". Inga situps i världen skulle kunna bota det. Tvärtom skulle det innebära omedelbar risk för katastrofala följder att utföra den sortens övningar.ferm skrev:Ryggproblem fixas med träning. Börja med situps
peppe skrev:![]()
![]()
Nu var det väl inte ryggproblem utan axelband jag undrade över, men tack iallafall för träningstipsen, träning ger färdighet
ingo skrev: http://www.janetdavismusic.com/sliderstrap.html
Nja, egentligen inte, neoprenbandet är helgrymt men kändes lite halkigt på vissa matrial i skjortorna.ferm skrev:Fenders neoprene bass strap finns att köpa från Thomann för 435 spänn + frakt. Är inte det det du vill ha egentligen
Jag använder Planet Waves bredaste modell. Bekvämt, men även om det osar så är det dessvärre inte av rock n roll...peppe skrev:ingo skrev: http://www.janetdavismusic.com/sliderstrap.html![]()
Aldrig jag sätter på mig ett sånt! Ursäkta om jag varit otydlig i min fråga
Hade väl tänkt få tips om ett coolt brett axelband i läder som osar Rock'n'Roll
Närmaste musikaffär säljer bara levys och klondyke smalaste modeller eller såna som är märkta med stort 4sound! Vad använder ni förnått?
peppe skrev:Nja, egentligen inte, neoprenbandet är helgrymt men kändes lite halkigt på vissa matrial i skjortorna.ferm skrev:Fenders neoprene bass strap finns att köpa från Thomann för 435 spänn + frakt. Är inte det det du vill ha egentligen
Jo no måst ja va klädd å! Basen har åxå flyttats upp ett par knäpp för å dölja........ ja just den begynnanda kulmageningo skrev:peppe skrev:Nja, egentligen inte, neoprenbandet är helgrymt men kändes lite halkigt på vissa matrial i skjortorna.ferm skrev:Fenders neoprene bass strap finns att köpa från Thomann för 435 spänn + frakt. Är inte det det du vill ha egentligen
Va... har du skjortan på dig på scen ?
Du ser ut att fortfarande kunna ha bar överkropp
(själv kan jag inte ens ha skjorta längre utan måste använda stor, bylsiga tröjor
..har en kompis som hade skomakeri en gång i tiden, han skar till ett brett, fett kraftig svart axelband för 10-12 år sedan som jag använder än. Så, mitt tips är väl att du söker upp din lokala skomakare/hantverkare!peppe skrev:ingo skrev: http://www.janetdavismusic.com/sliderstrap.html![]()
Aldrig jag sätter på mig ett sånt! Ursäkta om jag varit otydlig i min fråga
Hade väl tänkt få tips om ett coolt brett axelband i läder som osar Rock'n'Roll
Närmaste musikaffär säljer bara levys och klondyke smalaste modeller eller såna som är märkta med stort 4sound! Vad använder ni förnått?