Någon som varit i Dallas?
- mangan
- Medlem+
Någon som varit i Dallas?
Vad kan man göra för skoj där?
/Mangan
/Mangan
- ferm
- Medlem++
Re: Någon som varit i Dallas?
Jag har varit där tre gånger och det är inget roligt ställe. Åk någon annanstans om du kan välja. Det är en uppodlad öken, eller åtminstånde stepp. Platt, vägar, inhägnade bostadsområden. Jag har i och för sig undvikit centrum men de som bodde där tyckte inte att det var något att släpa med mig till, så jag misstänker att det är ännu tråkigare.mangan skrev:Vad kan man göra för skoj där?
/Mangan
För många basar är inte nog
- ferm
- Medlem++
Jag tror att jag var dit en kväll. Det spelades nån form av punk, inte riktigt min pilsner men det var ganska trevligt ändå. Jag ville egentligen tillbaka till hotellet och provspela basen jag just köpt på Guitarcenter.GrafZeppelin skrev:Du får hänga i Deep Ellum medan det fortfarande existerar!
http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Ellum
För många basar är inte nog
- broder blues
- Medlem++
instämmer...
Hey Texas... bluesklubbarna står som spön i backen. Dallas, Austin, Houston...
Hey Texas... bluesklubbarna står som spön i backen. Dallas, Austin, Houston...
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- broder blues
- Medlem++
Davies?knedy skrev:Debbie.
- mangan
- Medlem+
- jbass
- Medlem+
Aha, det är frun ska dit. Då är det väl shopping i Galleria Dallas som gäller. West Village kan vara kul att se.
Annars är Dallas ett ganska dystert ställe, skulle jag vilja påstå.
Annars är Dallas ett ganska dystert ställe, skulle jag vilja påstå.
Senast redigerad av jbass den tor 28 feb 2008, 15:20, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
US Lakhead [courtesy DoggyD]
- fieldflower
- Hedersmedlem
- broder blues
- Medlem++
väntade nästan på den...TDHP skrev:"Debbie does Dallas".
Klassisk porrfilmstitel...
Annars så menade jag bluesgitarristen Debbie Davies som dom vakna kunde se tidigare i vintras när hon turnerade svedala.
Jag hade förmånen här i götet.
Gillar man Texasblues o SRV i allmänhet eller Albert King-stuket så e d mitt i prick. När dom va här så hade hon med sig en helcool basist. Tyvärr är jag lite förvirrad ang hans namn. Jag kunde svurit på att Debbie presenterade honom som Angelo d'Olivier. Jag har i princip inte hittat något på nätet om denne man så ibland undrar jag om jag hörde rätt.
Nån som har koll på detta? Som hjälp så är här en bildlänk. ni får bläddra själv för det finns flera st. Misstänker att flera av er dessutom går loss på hans svarta Fender med... .hold your horses... matching headstock!!
http://www.bluetone.se/index.php?set_al ... php&page=1