PrataBas Väst 4
- Kim S
- Medlem++
Ledsen att jag inte kunde dyka upp gubbar, men jag har en riktig HELVETESkurs i plugget just nu. Chalmers, dom é helt tossiga. Sitter i plugget mellan 12 och 14 timmar om dagen. Har varit så de senaste 4 veckorna ungefär. Kommer nästa gång...
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- broder blues
- Medlem++
Vi för loggbok bara så du vetKim S skrev:Ledsen att jag inte kunde dyka upp gubbar, men jag har en riktig HELVETESkurs i plugget just nu. Chalmers, dom é helt tossiga. Sitter i plugget mellan 12 och 14 timmar om dagen. Har varit så de senaste 4 veckorna ungefär. Kommer nästa gång...

Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- BassiLow
- Medlem++
Kul att se er i action, synd att det inte kom fler GBG:are, som jag fatta det först, lät som ni skulle fylla hela stället. Kom ni fram till nåt nytt inom basisternas (vår) mytomspunna värld.....? eller ni kanske inte blev så djupa i glasen ?
horisontalläge skall nu snart intagas, harebra

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- 200071
- Hedersmedlem
Vi brukar vara några fler.... Nåt nytt? Självklart! Men det är enbart förbehållet de som är med.BassiLow skrev:Kul att se er i action, synd att det inte kom fler GBG:are, som jag fatta det först, lät som ni skulle fylla hela stället. Kom ni fram till nåt nytt inom basisternas (vår) mytomspunna värld.....? eller ni kanske inte blev så djupa i glasen ?

- BassiLow
- Medlem++
Ja ja, vi får väl se vid nästa omgång då, men på nån fredag eller lördag, jag har ett "vanligt jobb" att sköta i Lysekil.200071 skrev:Vi brukar vara några fler.... Nåt nytt? Självklart! Men det är enbart förbehållet de som är med.BassiLow skrev:Kul att se er i action, synd att det inte kom fler GBG:are, som jag fatta det först, lät som ni skulle fylla hela stället. Kom ni fram till nåt nytt inom basisternas (vår) mytomspunna värld.....? eller ni kanske inte blev så djupa i glasen ?
Skoj hade det iallafall varit att innan FuzzGuraShow träffas.................och på kvällen efter kanske.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
- BassiLow
- Medlem++
BassiLow skrev:horisontalläge skall nu snart intagas, harebra
Ja ja, det är snart nu ..........................
Revolver
- MALA
- Distributör
Efter att ha suttit med advokater hela dagen och sedan till 03.30 på morgonen med avtalsskrivande insåg jag att alternativet PB-öl hade varit betydligt trevligare, om inte annat hade avtalen blivit mer kreativa 

Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- Chriller
- VIP medlem
- mangan
- Medlem+
- Boom
- VIP medlem
Det hade ju varit 1000 gånger roligare att ta en öl bland PB-väst vännerna än att ligga i sängen med rinnande näsa och halsont (jag hostar som en gammal T-Ford).200071 skrev: Boom var sjuk, (sa han)

Mitt schema är annars öppet för nästa träff. Ni som har familjer och annat som sätter käppar i hjulet

- ingo
- VIP medlem
Då har jag missat två av PB väst träffarna 
Fick ju avböja PB 4 pga att jag redan hade (trodde jag) fyllt min "dricka-öl-och-tjöta-med-grabbarna" kvot för den här veckan men... nu det ser faktiskt ut som att jag även får ställa in de två förbokade fred-lörd. eventen p.g.a förkylning
HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad...

Fick ju avböja PB 4 pga att jag redan hade (trodde jag) fyllt min "dricka-öl-och-tjöta-med-grabbarna" kvot för den här veckan men... nu det ser faktiskt ut som att jag även får ställa in de två förbokade fred-lörd. eventen p.g.a förkylning

HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad...

- BassiLow
- Medlem++
ingo skrev:Då har jag missat två av PB väst träffarna
Fick ju avböja PB 4 pga att jag redan hade (trodde jag) fyllt min "dricka-öl-och-tjöta-med-grabbarna" kvot för den här veckan men... nu det ser faktiskt ut som att jag även får ställa in de två förbokade fred-lörd eventen . p.g.a förkylning
Till vilket datum är de planerade ?
Revolver
- ingo
- VIP medlem
- BassiLow
- Medlem++
OK
Revolver
- ingo
- VIP medlem
Boom skrev:NEEE(host host)EEEJJJJ!!!!!!!!!ingo skrev: HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad...
Det är ju olagligt länge. Vill inte, vill inte!!
Idag (dag 19) känns det något mer hostfritt (har varit vaken 2 timmar och inte hostat ännu)

Kom mig faktiskt iväg på (som publik) lite Cajun/rootsrock musik på Cafe KoM , tillsammans med delar av mitt Zydeco band i fredags. Fick iofs ta bilen och hålla mig till att smutta på en TT 4,2 pilsner. Ville inte riskera att "hosta öl" på offentlig plats.
- calif de funk
- VIP medlem
Du få ta med dig dina advokater till nästa träff. Collateral benefits, you knowMALA skrev:Efter att ha suttit med advokater hela dagen och sedan till 03.30 på morgonen med avtalsskrivande insåg jag att alternativet PB-öl hade varit betydligt trevligare, om inte annat hade avtalen blivit mer kreativa

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- Klopper
- Hedersmedlem
Blev lite besviken att du inte hade kortbrallorna på dig!broder blues skrev:D vill gärna bli braFirade in den påstådda våren med en "hawaii-skjorta". Får ju tack PW som skjutsade en lindrigt onykter broder blues till bussen. Mätt va jag oxå. Saknar dock ett självporträtt av fotografen.
Du träffade Fantomens vapendragare idag iaf hörde jag Kloppis....
Ja just d.. du e väl lite offline så här när du är så långt hemifrån
Men en det var ju en ny erfarenhet. BB i långbrallor!

Det var en trevlig afton. Men vad annat var väntat?
Det rann ner både ett och flera flygplan från förr (Spitfire)!
Förutom svärpäronen så finns ju ytterligare anledning att ta sig upp till Gbg.

BB!
Det var en rekorderlig tajming att springa på bandar gossen!
Fick en katalog med maaaaasssa prylar i!
Han lär höra av mig!
200071, Broder Blues, Califen och Pw!
Tack för en trevlig kväll!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- broder blues
- Medlem++
Yeah right.. Att dom där tofsarna bara sitter o pimplar o från pripps-pipelinen har man ju hört.Kim S skrev:Ledsen att jag inte kunde dyka upp gubbar, men jag har en riktig HELVETESkurs i plugget just nu. Chalmers, dom é helt tossiga. Sitter i plugget mellan 12 och 14 timmar om dagen. Har varit så de senaste 4 veckorna ungefär. Kommer nästa gång...
Pluggar, tentor, jojo.. pffft

- broder blues
- Medlem++
Låter jävligt sexigtChriller skrev:Hade tänkt göra min debut i pratabas-sammanhang, men satt kvar på jobbet i diskussioner om fakturalayout. Allvarligt talat, det kan inte finnas något tråkigare. Men nästa gång kanske, nu har jag ju hittat tråden i alla fall...

- broder blues
- Medlem++
Hostar forfarande då o då... Blev sjuk 6e feb.. Va fan e d som händer?ingo skrev:Då har jag missat två av PB väst träffarna
- broder blues
- Medlem++
1. När får man ser ditt zyde-band gigga?ingo skrev:Boom skrev:NEEE(host host)EEEJJJJ!!!!!!!!!ingo skrev: HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad...
Idag (dag 19) känns det något mer hostfritt (har varit vaken 2 timmar och inte hostat ännu)![]()
![]()
Kom mig faktiskt iväg på (som publik) lite Cajun/rootsrock musik på Cafe KoM , tillsammans med delar av mitt Zydeco band i fredags. Fick iofs ta bilen och hålla mig till att smutta på en TT 4,2 pilsner. Ville inte riskera att "hosta öl" på offentlig plats.
2. Skötte sig Jeppe o grabbarna? Hade gärna sett dom
om ja inte vart på resande fot.
- broder blues
- Medlem++
Kortbrallorna åker väl på när medeltempen går över +15 iaf.Klopper skrev:Blev lite besviken att du inte hade kortbrallorna på dig!broder blues skrev:D vill gärna bli braFirade in den påstådda våren med en "hawaii-skjorta". Får ju tack PW som skjutsade en lindrigt onykter broder blues till bussen. Mätt va jag oxå. Saknar dock ett självporträtt av fotografen.
Du träffade Fantomens vapendragare idag iaf hörde jag Kloppis....
Ja just d.. du e väl lite offline så här när du är så långt hemifrån
Men en det var ju en ny erfarenhet. BB i långbrallor!![]()
Det var en trevlig afton. Men vad annat var väntat?
Det rann ner både ett och flera flygplan från förr (Spitfire)!
Förutom svärpäronen så finns ju ytterligare anledning att ta sig upp till Gbg.![]()
![]()
BB!
Det var en rekorderlig tajming att springa på bandar gossen!
Fick en katalog med maaaaasssa prylar i!
Han lär höra av mig!
200071, Broder Blues, Califen och Pw!
Tack för en trevlig kväll!
Ang ditt ölval så la ja märke till att du gärna spit-ade i glaset.
Dom hade goda öl, men lite för ljusa o klena för mig.
Sällskapet kompenserade mer än väl för detta.
- ingo
- VIP medlem
broder blues skrev:1. När får man ser ditt zyde-band gigga?ingo skrev:Boom skrev:NEEE(host host)EEEJJJJ!!!!!!!!!ingo skrev: HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad...
Idag (dag 19) känns det något mer hostfritt (har varit vaken 2 timmar och inte hostat ännu)![]()
![]()
2. Skötte sig Jeppe o grabbarna? Hade gärna sett dom
om ja inte vart på resande fot.
1. Vi har ju letat leadsångare ett tag men det går trögt så vi anpassar oss nog till de röstresurser vi har och sätter en passande gig repertoir.
Snart så...
2. Hade inte möjlighet att stanna hela kvällen men... visst var det drag
Seså... häng nu inte här längre utan återgå till hembränningen