PrataBas Väst 4

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Ledsen att jag inte kunde dyka upp gubbar, men jag har en riktig HELVETESkurs i plugget just nu. Chalmers, dom é helt tossiga. Sitter i plugget mellan 12 och 14 timmar om dagen. Har varit så de senaste 4 veckorna ungefär. Kommer nästa gång...
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Kim S skrev:Ledsen att jag inte kunde dyka upp gubbar, men jag har en riktig HELVETESkurs i plugget just nu. Chalmers, dom é helt tossiga. Sitter i plugget mellan 12 och 14 timmar om dagen. Har varit så de senaste 4 veckorna ungefär. Kommer nästa gång...
Vi för loggbok bara så du vet 8)
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Kul att se er i action, synd att det inte kom fler GBG:are, som jag fatta det först, lät som ni skulle fylla hela stället. Kom ni fram till nåt nytt inom basisternas (vår) mytomspunna värld.....? eller ni kanske inte blev så djupa i glasen ?

horisontalläge skall nu snart intagas, harebra :D

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

BassiLow skrev:Kul att se er i action, synd att det inte kom fler GBG:are, som jag fatta det först, lät som ni skulle fylla hela stället. Kom ni fram till nåt nytt inom basisternas (vår) mytomspunna värld.....? eller ni kanske inte blev så djupa i glasen ?

Vi brukar vara några fler.... Nåt nytt? Självklart! Men det är enbart förbehållet de som är med. :twisted:
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

200071 skrev:
BassiLow skrev:Kul att se er i action, synd att det inte kom fler GBG:are, som jag fatta det först, lät som ni skulle fylla hela stället. Kom ni fram till nåt nytt inom basisternas (vår) mytomspunna värld.....? eller ni kanske inte blev så djupa i glasen ?

Vi brukar vara några fler.... Nåt nytt? Självklart! Men det är enbart förbehållet de som är med. :twisted:
Ja ja, vi får väl se vid nästa omgång då, men på nån fredag eller lördag, jag har ett "vanligt jobb" att sköta i Lysekil.
Skoj hade det iallafall varit att innan FuzzGuraShow träffas.................och på kvällen efter kanske. :D

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

BassiLow skrev:horisontalläge skall nu snart intagas, harebra :D

Ja ja, det är snart nu ..........................

Revolver
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Efter att ha suttit med advokater hela dagen och sedan till 03.30 på morgonen med avtalsskrivande insåg jag att alternativet PB-öl hade varit betydligt trevligare, om inte annat hade avtalen blivit mer kreativa 8)
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Hade tänkt göra min debut i pratabas-sammanhang, men satt kvar på jobbet i diskussioner om fakturalayout. Allvarligt talat, det kan inte finnas något tråkigare. Men nästa gång kanske, nu har jag ju hittat tråden i alla fall...
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+

Inlägg av mangan »

Vart på konsert istället. Nästa gång måste det gå ....
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem

Inlägg av Boom »

200071 skrev: Boom var sjuk, (sa han :roll: )
Det hade ju varit 1000 gånger roligare att ta en öl bland PB-väst vännerna än att ligga i sängen med rinnande näsa och halsont (jag hostar som en gammal T-Ford). :thumbsdown: . Trevliga bilder, önskar verkligen att jag var där.

Mitt schema är annars öppet för nästa träff. Ni som har familjer och annat som sätter käppar i hjulet ;) får bestämma när nästa träff äger rum..
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem

Inlägg av ingo »

Då har jag missat två av PB väst träffarna :evil:

Fick ju avböja PB 4 pga att jag redan hade (trodde jag) fyllt min "dricka-öl-och-tjöta-med-grabbarna" kvot för den här veckan men... nu det ser faktiskt ut som att jag även får ställa in de två förbokade fred-lörd. eventen p.g.a förkylning :evil:

HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad... :evil:
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Jag tror att vi kan konstatera att PB GBG är de mest sociala på forumet! Kul att ni har träffar någorlunda frekvent!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

ingo skrev:Då har jag missat två av PB väst träffarna :evil:

Fick ju avböja PB 4 pga att jag redan hade (trodde jag) fyllt min "dricka-öl-och-tjöta-med-grabbarna" kvot för den här veckan men... nu det ser faktiskt ut som att jag även får ställa in de två förbokade fred-lörd eventen . p.g.a förkylning :evil:

HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad... :evil:

Till vilket datum är de planerade ?

Revolver
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem

Inlägg av ingo »

Uttryckte mig otydligt.

Det var mina event tillsammans med mitt zydeco texmex band (igår.fred.) och en träff med gamla tonårs spelarkompisar (idag lörd.) som avsågs.

Vad jag förstår så är datum och plats för PB Väst #5 inte spikad ännu.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

OK

Revolver
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem

Inlägg av Boom »

ingo skrev: HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad... :evil:
NEEE(host host)EEEJJJJ!!!!!!!!!
Det är ju olagligt länge. Vill inte, vill inte!! :evil:
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem

Inlägg av ingo »

Boom skrev:
ingo skrev: HOSTAR,Hostar och hostar igen (BOOM - läs inte det här om du inte vill misströsta) för sjuttonde (17:e) dagen i rad... :evil:

Idag (dag 19) känns det något mer hostfritt (har varit vaken 2 timmar och inte hostat ännu) :-) :-)

Kom mig faktiskt iväg på (som publik) lite Cajun/rootsrock musik på Cafe KoM , tillsammans med delar av mitt Zydeco band i fredags. Fick iofs ta bilen och hålla mig till att smutta på en TT 4,2 pilsner. Ville inte riskera att "hosta öl" på offentlig plats.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem

Inlägg av calif de funk »

MALA skrev:Efter att ha suttit med advokater hela dagen och sedan till 03.30 på morgonen med avtalsskrivande insåg jag att alternativet PB-öl hade varit betydligt trevligare, om inte annat hade avtalen blivit mer kreativa 8)
Du få ta med dig dina advokater till nästa träff. Collateral benefits, you know :D
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

broder blues skrev:
200071 skrev:Först Brother Blues himself

Bild
D vill gärna bli bra 8) Firade in den påstådda våren med en "hawaii-skjorta". Får ju tack PW som skjutsade en lindrigt onykter broder blues till bussen. Mätt va jag oxå. Saknar dock ett självporträtt av fotografen.
Du träffade Fantomens vapendragare idag iaf hörde jag Kloppis....
Ja just d.. du e väl lite offline så här när du är så långt hemifrån :anli:
Blev lite besviken att du inte hade kortbrallorna på dig!
Men en det var ju en ny erfarenhet. BB i långbrallor! :D
Det var en trevlig afton. Men vad annat var väntat?
Det rann ner både ett och flera flygplan från förr (Spitfire)!
Förutom svärpäronen så finns ju ytterligare anledning att ta sig upp till Gbg. :D :D

BB!
Det var en rekorderlig tajming att springa på bandar gossen!
Fick en katalog med maaaaasssa prylar i!
Han lär höra av mig!

200071, Broder Blues, Califen och Pw!
Tack för en trevlig kväll!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Kim S skrev:Ledsen att jag inte kunde dyka upp gubbar, men jag har en riktig HELVETESkurs i plugget just nu. Chalmers, dom é helt tossiga. Sitter i plugget mellan 12 och 14 timmar om dagen. Har varit så de senaste 4 veckorna ungefär. Kommer nästa gång...
Yeah right.. Att dom där tofsarna bara sitter o pimplar o från pripps-pipelinen har man ju hört.

Pluggar, tentor, jojo.. pffft :wink:
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Chriller skrev:Hade tänkt göra min debut i pratabas-sammanhang, men satt kvar på jobbet i diskussioner om fakturalayout. Allvarligt talat, det kan inte finnas något tråkigare. Men nästa gång kanske, nu har jag ju hittat tråden i alla fall...
Låter jävligt sexigt :anli:
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

ingo skrev:Då har jag missat två av PB väst träffarna :evil:

Fick ju avböja PB 4 pga att jag redan hade (trodde jag) fyllt min "dricka-öl-och-tjöta-med-grabbarna" kvot för den här veckan men... nu det ser faktiskt ut som att jag även får ställa in de två förbokade fred-lörd. eventen p.g.a förkylning :evil:

Hostar forfarande då o då... Blev sjuk 6e feb.. Va fan e d som händer?
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

ingo skrev:
Boom skrev:

Idag (dag 19) känns det något mer hostfritt (har varit vaken 2 timmar och inte hostat ännu) :-) :-)

Kom mig faktiskt iväg på (som publik) lite Cajun/rootsrock musik på Cafe KoM , tillsammans med delar av mitt Zydeco band i fredags. Fick iofs ta bilen och hålla mig till att smutta på en TT 4,2 pilsner. Ville inte riskera att "hosta öl" på offentlig plats.
1. När får man ser ditt zyde-band gigga?
2. Skötte sig Jeppe o grabbarna? Hade gärna sett dom
om ja inte vart på resande fot.
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Klopper skrev:
broder blues skrev:
200071 skrev:Först Brother Blues himself

Bild
D vill gärna bli bra 8) Firade in den påstådda våren med en "hawaii-skjorta". Får ju tack PW som skjutsade en lindrigt onykter broder blues till bussen. Mätt va jag oxå. Saknar dock ett självporträtt av fotografen.
Du träffade Fantomens vapendragare idag iaf hörde jag Kloppis....
Ja just d.. du e väl lite offline så här när du är så långt hemifrån :anli:
Blev lite besviken att du inte hade kortbrallorna på dig!
Men en det var ju en ny erfarenhet. BB i långbrallor! :D
Det var en trevlig afton. Men vad annat var väntat?
Det rann ner både ett och flera flygplan från förr (Spitfire)!
Förutom svärpäronen så finns ju ytterligare anledning att ta sig upp till Gbg. :D :D

BB!
Det var en rekorderlig tajming att springa på bandar gossen!
Fick en katalog med maaaaasssa prylar i!
Han lär höra av mig!

200071, Broder Blues, Califen och Pw!
Tack för en trevlig kväll!
Kortbrallorna åker väl på när medeltempen går över +15 iaf.
Ang ditt ölval så la ja märke till att du gärna spit-ade i glaset.
Dom hade goda öl, men lite för ljusa o klena för mig.
Sällskapet kompenserade mer än väl för detta.
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem

Inlägg av ingo »

broder blues skrev:
ingo skrev:
Boom skrev:

1. När får man ser ditt zyde-band gigga?
2. Skötte sig Jeppe o grabbarna? Hade gärna sett dom
om ja inte vart på resande fot.

1. Vi har ju letat leadsångare ett tag men det går trögt så vi anpassar oss nog till de röstresurser vi har och sätter en passande gig repertoir.

Snart så...

2. Hade inte möjlighet att stanna hela kvällen men... visst var det drag

Seså... häng nu inte här längre utan återgå till hembränningen ;-)
Skriv svar