Asså, ja ba är så... Enlightened!! De e allt ja har att säga... tack.dereborn skrev:He gå int föklaar fö en som int begrip
mr Tomita
Japp, me like.FreCKo skrev:Visst är dom där GK-topparna grymma?! Köpte min beggad för 2000kr, låter fan riktigt bra om den...
Det som är aningen komiskt här är ju att min lill-MESA är en hybrid... Eller, alltså försteget är helrör, men slutsteget är rördrivna MOSFET-trissor om jag fattat rätt...Liten skrev:Asså, ja ba är så... Enlightened!! De e allt ja har att säga... tack.dereborn skrev:He gå int föklaar fö en som int begrip
mr Tomita
men på allvar.. jag förstår precis vad ni säger.. jag har själv predikat samma sak i en bra bit över ett dicenimum.. senaste 3 stärkare jag ägt har vart rörhäckar!
Fender bassman 100, Ampeg classic och Sunn 300'n..
Hade jag gillat ett något överstyrt sound så hade jag fortfarande lirat rör..
Hehe.. då vet du ju EXAKT vad jag predikar sedan ett litet tag tillbaka!!dereborn skrev:Det som är aningen komiskt här är ju att min lill-MESA är en hybrid... Eller, alltså försteget är helrör, men slutsteget är rördrivna MOSFET-trissor om jag fattat rätt...Liten skrev:Asså, ja ba är så... Enlightened!! De e allt ja har att säga... tack.dereborn skrev:He gå int föklaar fö en som int begrip
mr Tomita
men på allvar.. jag förstår precis vad ni säger.. jag har själv predikat samma sak i en bra bit över ett dicenimum.. senaste 3 stärkare jag ägt har vart rörhäckar!
Fender bassman 100, Ampeg classic och Sunn 300'n..
Hade jag gillat ett något överstyrt sound så hade jag fortfarande lirat rör..
A pure all-tube pre amp provides the tone. Tubes even drive our MOSFET power block giving WalkAbout the same great Simul-State™ performance as our bigger M-Pulse 600™...//...4 Stage Vacuum Tube Preamplifier... // ...Simul-State™ Power / 6 Tube Driven Power MOSFET’s, 2x12AX7.
Riktigt cool rigg! Vad levererar en sån där topp?JMP skrev:Min nya och fräsha rigg.......lugn lugn....jag skall ta bort klistermärkena![]()
JMP skrev:THDP: 450W i 2ohm *edit: lådorna är på 4ohm vardera, så jag får ut hela effekten.
LITEN: Jaja.....men nu blev det den ordningen (115 överst) eftersom det var i den ordningen som jag bar upp dem på övervåningen......men jag är inte främmande för att ha riggen så heller.......skall testa båda varianterna.
Jo4cim: Jag gav 9500,- inkl frakt för allt.
jv: Åtekommer med beskrivning efter lite testning.