Restaurang-tråden
- Geddan
- VIP medlem
Min Q och jag firar 2 år idag och har varit på Drängen och ätit gott.
Köttet var inte riktigt min bag.
Ngn form av hjort, som både smakade och hade konsistensen av grillad lever.
Hade hoppats på lammytterfilé, men det var inte kvar på menyn.
Men efterrätten!!!! =P
Äpplekokott med hemgjord kanelglass!
To die for!
Men efterrätten!!!! =P
To die for!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
*Droooooooooooooooooooooooooool*Geddy_Lee skrev:Min Q och jag firar 2 år idag och har varit på Drängen och ätit gott.
Men efterrätten!!!! =P
To die for!
- broder blues
- Medlem++
Drängfuller?Geddy_Lee skrev:Min Q och jag firar 2 år idag och har varit på Drängen och ätit gott.
Men efterrätten!!!! =P
To die for!
Nah jöst kidding.. Nu vet du iaf att skilja på hemmalagat o borthjort.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- bootsy
- Medlem+++
Ja, fan vad grymt det är med Sushi!rumpeldunken skrev:Känner att jag blev nåååågot sugen på det nu.....*Droooool*bootsy skrev:Just det, Sushi!Skunkofant skrev:"Sushi-Bar Sone" Precis vid Zinkensdamms tunnelbana har enligt mig och dom flesta jag känner som ätit där stockholms godaste sushi och coolaste kock.
Aldrig ätit på den du nämner, men den är säkert bra.
Mina tips är:
Ki-Mama
Hokaido Sushi Devil
Roppongi (of course)
East (för en salig blandning av asiatisk mat, men fortfarande bra!)
Onaka
En mild fin misosoppa som en smekning i gomen först, sen den härligt barbariska känslan av att sopa i sig rå fisk. Fast på det finaste och mest sofistikerade sätt man kan tänka sig. Och så en kopp grönt te till!
Tonfisksbiten är min favvo. Brukar be att få fler av den!
- broder blues
- Medlem++
En varning bara... Frekventerade en sushibuffe i götet ett tag. Man kan faktiskt tröttna.. Men nu e jag på G igenbootsy skrev:Ja, fan vad grymt det är med Sushi!rumpeldunken skrev:Känner att jag blev nåååågot sugen på det nu.....*Droooool*bootsy skrev:Just det, Sushi!Skunkofant skrev:"Sushi-Bar Sone" Precis vid Zinkensdamms tunnelbana har enligt mig och dom flesta jag känner som ätit där stockholms godaste sushi och coolaste kock.
Mina tips är:
Ki-Mama
Hokaido Sushi Devil
Roppongi (of course)
Onaka
En mild fin misosoppa som en smekning i gomen först, sen den härligt barbariska känslan av att sopa i sig rå fisk. Fast på det finaste och mest sofistikerade sätt man kan tänka sig. Och så en kopp grönt te till!

Det räcker!!bootsy skrev:Ja, fan vad grymt det är med Sushi!rumpeldunken skrev:Känner att jag blev nåååågot sugen på det nu.....*Droooool*bootsy skrev:Just det, Sushi!Skunkofant skrev:"Sushi-Bar Sone" Precis vid Zinkensdamms tunnelbana har enligt mig och dom flesta jag känner som ätit där stockholms godaste sushi och coolaste kock.
Mina tips är:
Ki-Mama
Hokaido Sushi Devil
Roppongi (of course)
Onaka

Tonfisk=Blä
Lax=MUUUUUUUUUUUUUMS FILLIBAABBBBAAAA!
Rullarna (Har inget bättre namn för dom...Vet att dom heter nåt annat, men...)=Mycket goda
- bootsy
- Medlem+++
Sushibuffé låter lite suspekt. A och O med sushi är ju kvaliteten, det är därför billig sushi liksom aldrig funkar (till skillnad från billig pizza som ganska ofta kan ha sin charm!)...broder blues skrev:
En varning bara... Frekventerade en sushibuffe i götet ett tag. Man kan faktiskt tröttna.. Men nu e jag på G igen
- bootsy
- Medlem+++
Ja...Men det bara för det behöver det inte vara nån "lyx" resturang som kostar mycket bara för namnet på resturangen...Men det är sant det du säger!! Just det! No kom jag på vad det heter...Kimoko Sushi Bar i Norrköpingbootsy skrev:Sushibuffé låter lite suspekt. A och O med sushi är ju kvaliteten, det är därför billig sushi liksom aldrig funkar (till skillnad från billig pizza som ganska ofta kan ha sin charm!)...broder blues skrev:
En varning bara... Frekventerade en sushibuffe i götet ett tag. Man kan faktiskt tröttna.. Men nu e jag på G igen

- bootsy
- Medlem+++
Med all respekt känns det som att du och jag har lite olika uppfattning om vad som är en bra restaurang.MrFredrik skrev:I love kebab på sergelgatan i Sthlm hade faktiskt riktigt sjysst kebabtallrik, plus att det är riktigt fräscht!
till skillnad mot dom flesta andra kebabställen som är intrycka i nån liten lokal och riktigt ostädade!
Jag beställer bara in lax, rullar och ett par räkbitar, så...no tuna for you!bootsy skrev:Rullarna kallas för Maki.rumpeldunken skrev: Det räcker!!![]()
Tonfisk=Blä
Rullarna (Har inget bättre namn för dom...Vet att dom heter nåt annat, men...)=Mycket goda
Och det är OK att du inte gillar tonfisken, jag tar din bit...

- bootsy
- Medlem+++
Lustigt nog skippar jag alltid räkan. Tycker att det är den enda poänglösa biten. Ingen smak och kass konsistens.rumpeldunken skrev:Jag beställer bara in lax, rullar och ett par räkbitar, så...no tuna for you!bootsy skrev:Rullarna kallas för Maki.rumpeldunken skrev: Det räcker!!![]()
Tonfisk=Blä
Heh.
Ja, så tycker jag också egentligen, men det är mest för omväxlings skull nån gång iblandbootsy skrev:Lustigt nog skippar jag alltid räkan. Tycker att det är den enda poänglösa biten. Ingen smak och kass konsistens.rumpeldunken skrev:Jag beställer bara in lax, rullar och ett par räkbitar, så...no tuna for you!bootsy skrev:Rullarna kallas för Maki.rumpeldunken skrev: Det räcker!!![]()
Tonfisk=Blä
Heh.

Det är ju inte direkt en restaurang i den bemärkelsen.bootsy skrev:Med all respekt känns det som att du och jag har lite olika uppfattning om vad som är en bra restaurang.MrFredrik skrev:I love kebab på sergelgatan i Sthlm hade faktiskt riktigt sjysst kebabtallrik, plus att det är riktigt fräscht!
till skillnad mot dom flesta andra kebabställen som är intrycka i nån liten lokal och riktigt ostädade!
men det är ett bra kebabställe, om jag säger så..
- broder blues
- Medlem++
D e faktiskt inte så illa som det låter. Jag har visserligen vart på några få stiliga sushihak, men för d mesta blir d under lunch. O i den ligan så lirar min buffe för slutspel. Möjligen har dom för få olika sushisorter, men smak, textur o utseende e d icke nåt fel på. Eller va.. Har vart avhållsam från sushi nåt halvår.bootsy skrev:Sushibuffé låter lite suspekt. A och O med sushi är ju kvaliteten, det är därför billig sushi liksom aldrig funkar (till skillnad från billig pizza som ganska ofta kan ha sin charm!)...broder blues skrev:
- broder blues
- Medlem++
De e helt ok att stå för vad man gillar för mat, men med tanke på din ålder (och nu e jag inte tyken) så mognar smaken i samma takt som kroppen. Slutligen så har engelskan ett mycket bra uttryck som oxå är applicerbart: "Aquired taste"rumpeldunken skrev:Det räcker!!bootsy skrev:Ja, fan vad grymt det är med Sushi!rumpeldunken skrev:Känner att jag blev nåååågot sugen på det nu.....*Droooool*bootsy skrev:Just det, Sushi!Skunkofant skrev:"Sushi-Bar Sone" Precis vid Zinkensdamms tunnelbana har enligt mig och dom flesta jag känner som ätit där stockholms godaste sushi och coolaste kock.
Mina tips är:
Ki-Mama
Hokaido Sushi Devil
Roppongi (of course)
Onaka
Tonfisksbiten är min favvo. Brukar be att få fler av den!![]()
Tonfisk=Blä
- Taurus
- Medlem++
Angående sushiställen så har vi ju inte Ståckhålms utbud i Uppsala, men vi brukar köra en hel del hämtsushi från ett pyttelitet ställe vid Vaksala torg, riktigt schysst - och favoriterna är pilgrimsmussla och hälleflundra.
För övrigt gäller samma sak här, om Hambergs Fisk har ett schysst sortiment hemma är hemlagad sushi inte att leka med. Det är väl nåt för er Göttelaborgare, med jätteutbudet av fäsk fesk?
För övrigt gäller samma sak här, om Hambergs Fisk har ett schysst sortiment hemma är hemlagad sushi inte att leka med. Det är väl nåt för er Göttelaborgare, med jätteutbudet av fäsk fesk?
- bootsy
- Medlem+++
-
- VIP medlem
bootsy skrev:Den är säkert väldigt bra, men jag tror att oddsen är lite bättre på att världens bästa sushi görs i Japan.basic skrev:Världens bästa (?) sushi !!!
Columbus, Odessa, Ukraina med utsikt över Svarta havet!
värt ett besök!
Noterade mitt (?)

å du har säkert rätt, men den var grym! och det bor många generationer av Japaner där, som brillierade med sin kok-konst...
så vidhåller mitt "värt ett besök" iaf.
- bootsy
- Medlem+++
Hoppas jag får tillfälle att besöka Odessa då!basic skrev:bootsy skrev:Den är säkert väldigt bra, men jag tror att oddsen är lite bättre på att världens bästa sushi görs i Japan.basic skrev:Världens bästa (?) sushi !!!
Columbus, Odessa, Ukraina med utsikt över Svarta havet!
värt ett besök!
Noterade mitt (?)![]()
å du har säkert rätt, men den var grym! och det bor många generationer av Japaner där, som brillierade med sin kok-konst...
så vidhåller mitt "värt ett besök" iaf.
- broder blues
- Medlem++
På ön har jag feskaffärn pass 5min m bil bort. Dom har väl inte världens mest exotiska utbud, men fin blank lax, snygg tonfisk o en mör hälleflundra e aldrig nåra problem. Jätteräkorna köper man ju i dom flesta ställen idag o tillbehören e inga problem heller. Helst blandar jag wasabin själv men orkar jag inte åka till götet så får d ofta bli på tub.Taurus skrev:Angående sushiställen så har vi ju inte Ståckhålms utbud i Uppsala, men vi brukar köra en hel del hämtsushi från ett pyttelitet ställe vid Vaksala torg, riktigt schysst - och favoriterna är pilgrimsmussla och hälleflundra.
Herrklubben har haft japantema på våra julfester några gånger så man har ju gjort några taffliga suschiförsök. Inget för sushipolisen, men för mig ser d ut o smakar som d ska