Mixare sökes!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Mixare sökes!

Inlägg av TDHP »

Är det nån som känner nån duktig mixare, gärna i Sthlms-området, som tar på sig studiomixjobb? Inspelat i ProTools HD så att jobba i det är ju en fördel. Det är i första hand frågan om 13-14 låtar till en coverdemo, och senare ett 10-tal originallåtar. Nån här på forumet som pysslar med sånt kanske?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+

Inlägg av dexter »

Jag är en duktig mixare men jag bor varken i STHLM eller kör ProTools :/
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Hellboy klarar nog biffen. Han har en jättefin studio, fast jag tror han kör Logic.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

basmartin skrev:Hellboy klarar nog biffen. Han har en jättefin studio, fast jag tror han kör Logic.
Det GÅR så klart att mixa i annat än ProTools, men det är enklast eftersom det är inspelat med HD-interface.
TDHP
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

TDHP skrev:
basmartin skrev:Hellboy klarar nog biffen. Han har en jättefin studio, fast jag tror han kör Logic.
Det GÅR så klart att mixa i annat än ProTools, men det är enklast eftersom det är inspelat med HD-interface.
Jag vet. Jag har också spelat in i studio.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag har under kvällen lärt mig att ProTools HD 7.4 går att mixa i vad som helst, så andra system är absolut inget hinder!
TDHP
dereborn

Inlägg av dereborn »

dexter skrev:Jag är en duktig mixare men jag bor varken i STHLM eller kör ProTools :/
+1. :)

Men det går ju som sagt att importera ljudkorvarna i vilket program som helst! Gäller bara att se till att dom är snygga o prydliga, lika långa o heter rätt saker!

Tidsram? Budget?
En variant är ju att du skickar över en låt för testmix, så märker vi om vi drar åt samma håll!

PM:a om du vill.

/J
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

dereborn skrev: Tidsram? Budget?

En variant är ju att du skickar över en låt för testmix, så märker vi om vi drar åt samma håll!

PM:a om du vill.

/J
+1
Jag hjälper gärna till.
Men som sagt, bor inte i Stockholm.
Hälsar
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Kul!

Så fort jag har nåt klart för mix så hör jag av mig till hugade mixers!
Det är väl just nu körsång och ev lite gitarrfix kvar.
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Vill man så kan man jämföra lite mixar vi har gjort på förra projektet!

Originalmaterial med "Project B"!

http://www.twinclubmc.se/tdhp/theproject/theproject.htm ligger mixar som jag och studiokillen har gjort som JAG är rätt nöjd med.

http://www.myspace.com/projectbband ligger mixar som vi lejde ut till en kille, dom är jag inte alls lika nöjd med. Det var iof väldigt billigt och gick fort, men...

På dessa inspelningar ligger mellan 40 och 50 spår.
Jag la ner rätt mycket tid på automationer och "spårtvätt" vilket den andra killen inte gjorde alls.

Nu är ju det jag ska ha mixat den här gången covers med trion, men det kan ju vara intressant som referensmaterial!
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:
Hepp. Här vart man omnämnd.... :o

Jag kör Logic 8, Apogee AD16X/DA16X interface, SSL AWS900+ bord och outboards som t.ex. Bricasti M7/Eventide SP2016/EMT240/Lexicon PCM91 reverb, SSL/Joe Meek/LA-3A/1176/Summit Audio kompressorer, Avalon/SSL/Chandler Germanium, Summit Audio preamps och en massa annat. Och en rackarns massa pluggar i datamaskinen. Jag kan kolla lite på någon låt om du vill men har tyvärr den mest hektiska våran någonsin framför mig. Vet inte hur bråttom du har. Är det brådis är det definitivt bättre om någon/några andra tar hand om mixarna, för att vara helt ärlig, då jag nog garanterat kommer göra dig besviken. Tror att det kommer bli lite lugnare framåt maj/juni men har fullt upp fram tills dess....

MVH//Jan
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Coolt! Jag tänkte skicka EN låt till alla som vill göra en provmix, dom som har tid har tid! Återkommer i ärendet! :D
TDHP
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+

Inlägg av dexter »

Jag är på!
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inlägg av B-Å Åhs »

Hej TDHP jag gör gärna ett försök med mixarna.
Förresten hur gick det med halsen du köpte ?

/Bengt-Åke
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

B-Å Åhs skrev:Hej TDHP jag gör gärna ett försök med mixarna.
Förresten hur gick det med halsen du köpte ?

/Bengt-Åke
Kul!

Jag hade ju tänkt sätta den på Harmonyn, men nu åkte den med till 200071 i våra små bytesaffärer!
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jahapp!
Nu har jag wav-filer på en låt liggande för mix!
Det blev en originallåt, skickar man en cover blir det lite givet hur det "ska" låta tänkte jag. Är det nån som vill veta hur VI har tänkt så går det bra, men det är roligare att få ett helt "ofärgat" förslag! Alla filer är helt cleana så pluggar är ett måste!

Hugade mixare kan väl PM:a mig sin adress så skickar jag en cd! Är det nån som vill ha det via ftp så går det också, tar lite tid med adsl bara! Adress/login/lösenord i så fall!
(Filerna är på ca 500MB)
TDHP
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Lite sugen är jag faktiskt. =)
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+

Inlägg av Danny »

Jag mixar gärna en låt. Om inte annat för att få pressa mitt system till max.

Du har PM. (strax)
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Kulkul!
CD skickas i dag till er som PM:at adress, filerna finns även för nedladdning, PM:ar adress till sidan när det är uppladdat!
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jaha. Har skickat ett gäng cd idag men nu har jag upptäckt att virveln fattas i filerna! Jag kommer att lägga upp den för nerladdning från nätet så fort jag får den, PM:ar en länk till berörda!
TDHP
Crypto
Medlem

Inlägg av Crypto »

Det här hade ju varit ett perfekt upplägg för en ny dokusåpa på tv. Ett gäng mixare tävlar om vem som får den stora äran att mixa hela projektet. Varje vecka röstas en ut och de andra får mixa en ny låt för att se vem som får stanna kvar. Självklart röstar folket på den som skall stanna kvar genom att ringa in och betala 9,95:-/samtal varav 8:- går oavkortat till TDHP's ficka. Självklart går det att ringa hur många gånger som helst på ens favorit. :wink:
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Crypto skrev:Det här hade ju varit ett perfekt upplägg för en ny dokusåpa på tv. Ett gäng mixare tävlar om vem som får den stora äran att mixa hela projektet. Varje vecka röstas en ut och de andra får mixa en ny låt för att se vem som får stanna kvar. Självklart röstar folket på den som skall stanna kvar genom att ringa in och betala 9,95:-/samtal varav 8:- går oavkortat till TDHP's ficka. Självklart går det att ringa hur många gånger som helst på ens favorit. :wink:
Fast jag tycker fortfarande att deltagarna skulle få rösta in en person.
Man börjar med 1 deltagare och slutar med hela Sveriges befolkning.
Mycket bättre och med tanke på att det är ca 4 miljoner som röstas in i det sista programmet behöver ingen känna sig mobbad...eller tja dom dryga 4 miljonerna skulle väl kunna känna sig besvikna över att dom "blev dom sista att röstas in".
:wink:
Hälsar,
/Wall
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fast låt säga att vi är 9.000.001 medborgare i Sverige och 4,5 miljoner röstar in 4,5 miljoner människor. Vad händer då med den som blir över?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

GrafZeppelin skrev:Fast låt säga att vi är 9.000.001 medborgare i Sverige och 4,5 miljoner röstar in 4,5 miljoner människor. Vad händer då med den som blir över?
Han står ensam kvar och gråter för att dom andra har trashat hans tråd? :wink:
TDHP
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

TDHP skrev:
GrafZeppelin skrev:Fast låt säga att vi är 9.000.001 medborgare i Sverige och 4,5 miljoner röstar in 4,5 miljoner människor. Vad händer då med den som blir över?
Han står ensam kvar och gråter för att dom andra har trashat hans tråd? :wink:
Äh, här blir ingen över. Vi (producenterna) sätter fyr på valfri Musikbörsenbutik och på så vis kommer alla (den) som inte röstats in att få gå superstegen vilket är en stege som är ritad med krita på studiogolvet. Och har man väl gått superstegen så är man inne.
Enkelt!
/Wall
Skriv svar