En till uppdatering: ytterligare två veckors väntan på Sandberg:en, nytt leveransdatum är i slutet av vecka 10 *suck*
Jag kommer att få en kasse Sandberg-prylar som plåster på såren - strängar, axelband, T-shirts, deras kokbok(!) osv - och det är väl i o f s en snygg gest, men va fan, jag vill ju ha basen nu!
Taurus skrev:En till uppdatering: ytterligare två veckors väntan på Sandberg:en, nytt leveransdatum är i slutet av vecka 10 *suck*
Jag kommer att få en kasse Sandberg-prylar som plåster på såren - strängar, axelband, T-shirts, deras kokbok(!) osv - och det är väl i o f s en snygg gest, men va fan, jag vill ju ha basen nu!
Taurus skrev:En till uppdatering: ytterligare två veckors väntan på Sandberg:en, nytt leveransdatum är i slutet av vecka 10 *suck*
vad i helskotta?!
Det är sant, gå in på http://www.sandberg-guitars.de och kolla. Enligt rykten ska det finnas med franska musslor á la John Levén, hehe.
Jag får väl återkomma med recension av kokboken i pratamat-tråden när paketet anländer
Brutalt uttråkad på jobbet för tillfället och skulle verkligen behöva en ny bas för att pigga upp mig.
Sandbergen...senaste budet var ju leverans "...i slutet av vecka 10..." - det är nu det, och ingen bas i sikte. Dyker den inte upp imorgon får jag väl ha ett nytt allvarligt telefonsamtal med tyskarna.
Jag hade liksom inte haft några problem med att få besked om leverans i juni på grund av vad-det-nu-vara-månde, men det här otyget med att skjuta upp leveransdatum 2 veckor i stöten gör mig lite grinig 8-(
Har äntligen fått besked om det trådlösa akgsystemet som beställdes i fjol. Musikbörsen skyller på sin leverantör, och jag får prylarna i början av nästa månad. Håhåjaja.
Efter en ganska aggresiv mejlbombning av Sandberg senaste veckorna får jag äntligen ett svar: att de skickade basen till FitzPatrick förra veckan...där den blivit liggande för att Sandbergansvarige Ulf inte funnits på plats, och där den fortfarande skulle blivit liggande över påskhelgen om inte brösttoner tagits till.
Nu kommer basen att dyka upp runt lunch imorgon torsdag, och i princip hela långfredagen kommer att spenderas i replokalen för hårdtestande och förhoppningsvis -njutande, och senare på kvällen vid hemmastärk, dator och några kalla flaskor malt.
Supernice att basen äntligen dyker upp, men mycket av glädjen förtas ändå av taskig kommunikation och förseningar från Sandberg, och tomtarna på FitzPatrick som tydligen tycker det är ok att basen ligger till sig ytterligare en ån halv vecka i deras lager när den redan är 3 månader försenad 8-(
Jaja, med lite högvolymslir i repan och några djupa andetag så blir det nog kanonbra till slut, men just nu är jag fortfarande rätt förbannad.
Taurus skrev:
Nu kommer basen att dyka upp runt lunch imorgon torsdag
Håll i hatten Liten, torsdag är imorgon
Dessutom ska jag på 50-årsfest i hufvudstaden tidigt på eftermiddagen, och kommer inte att ha tid för ett första klämmande förrän framåt nattkröken på torsdag.
First impressions kommer framåt fredagkvällen när jag hunnit testköra i repan.