Då jag ska lyssna på ljudexempel eller se filmsnuttar mm. så kommer en ruta fram som ber mig att spara detta! Ska det måsta va så? Störande
Går detta få bort? Är oduglig då det gäller datorer
Det beror ju på vilken webbläsare du använder.
Antar att du använder Internet Explorer.
Jag rekommenderar dej att ladda ner Mozilla Firefox och använda det till vardaglig surfing istället!
Det tar nämligen inte lika mycket kraft från datorn och är väldigt stabilt och lättanvänt, tycker jag.
MrFredrik skrev:Det beror ju på vilken webbläsare du använder.
Antar att du använder Internet Explorer.
Jag rekommenderar dej att ladda ner Mozilla Firefox och använda det till vardaglig surfing istället!
Det tar nämligen inte lika mycket kraft från datorn och är väldigt stabilt och lättanvänt, tycker jag.
Mindre virusvänligt oxå, enligt uppgift.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Jag rekommenderar Opera. Minst lika bra som FireFox, plus att Opera har en snabbare "rendering-engine".
Sen att det kommer upp en dialogruta som frågar dig hur du vill göra är näst intill självklart, för när webbläsaren tar emot en fil som den inte kan rita upp i webbläsarfönstret så måste den ju veta vad användaren vill göra av den. Fast olika webbläsare gör ju förstås olika...prova med lite olika webbläsare och se
Edit: Just nu är jag inte vid min egna dator, så jag kan inte kika, men jag är rätt säker på att du ska kunna ställa in i inställningarna hur du vill att IE7 ska göra med olika filer.
Diesel skrev:Jag rekomenderar att byta operativsystem..
Mac OS X Leopard skarre va!
Xp tänkte jag väl mest på då men..
Haha, jasså..
Jag har vista på bärbara och xp på stationära.
Och det enda felet med vista (tycker jag) att det iallafall på min dator, bestämmer sej för att bli jättejättesegt då och då, det händer alltför ofta, och då måste jag stänga av datorn och sätta på den igen.
Det händer aldrig med XP, förutom när den bestämmer sej för att hänga sej helt.
Problemet låter snarare som om det är själva "spelaren", inte operativsystem eller webläsare. Vad har du för spelare winamp, windowsmediaplayer, quicktime, realplayer??
Problemet är att spelaren antagligen inte är installerad.
Högerklicka på filen och välj spara som.
Meddela sedan vilken filändelse den har (de tre bokstäverna efter punkten i namnet på filen.