själv har jag en z610i....
Min absoluta favoritlur var z600:an men när den dog efter nästan 3 års trogen tjänst ,bytte jag till LG Chocolate. Hemsk telefon men snygg.
(tappade 600:an i golvet en gång för mycket så laddningstjofräsen i rumpen hoppade loss) När jag sedan spannade in 610:an så var det ju självklart att den skulle bli min... Att den sedan är snygg gör ju inte saken sämre.
Privat har jag en Ericsson...ööööh...w510, tror jag att det är. Köpte den för mp3- och kamerafunktionerna, men lyssnar aldrig på musik i den, och kameran används mycket sporadiskt. Men den är bra att telefonera med
Efter att ha drivit diverse var-tillgänglig-28-timmar-om-dygnet-och-synkronisera-ihjäl-dig-projekt på jobbet är jag duktigt trött på överdriven tillgänglighet, och har sen ett par år gått tillbaka till en basic lur och pappersfilofax där också även om det knorras en del.
Jag lägger hellre mina privata konsumentelektronikstålar på musikprylar än en lur för 4 papp som i alla fall blir omodern efter ett halvår. Å andra sidan tillhör jag inte SMS-generationen, så vad vet jag 8-P
Min första lur köpte jag 1994. Orbitel 902. Passningstid på 12 timmar och uppladdningstid på 24 timmar. Jag köpte all extrautrustning fanns att tillgå. Hittade den på vinden för ett par år sedan och slängde den. Säljs idag för över tusingen på samlarforum.
har en k810i. tycker det är underbart att bara kunna plocka upp mobilen ur fickan, så kan man ta lite kort. det är inte samma kvalitet som en digitalkamera, men va sjutton. det syns ju nästan vad som är på bilden
använde den som mp3spelare innan jag fick ipoden. helt ok ljud.
SE P1i här:
Bytte upp mig i jobbet och har automatsynkning på mail, kalender och kontakter.
Så jäkla skönt att kunna sopa igenom mailboxen på promenader mellan möten eller under mindre intressanta delar av möten och svara på de enklare ärendena och det syns i mailboxen på datorn vilka jag läst och svarat på.
Mumma.
Kanonbra tangentbord med "riktig placering" på bokstäverna.
MP3:a som funkar bra med on/off på svarsknappen på pratsnöret.
På minussidan är den lite otymplig i formatet och den har några buggar (inget allvarligt men ändå irriterande).