Tappat ebay-oskulden.
- knedy
- VIP medlem
Tappat ebay-oskulden.
En ny bas och en extra bas-kropp blev det idag, från dom förlorade tyskarnas land... tyskland. In your face, marcbass, som var med och bjöd på kroppen.
Officiell stormästare i EB-orden
- Cuba
- VIP medlem
Re: Tappat ebay-oskulden.
Så stackars Gäl GanZZo får lugnt vänta på att Marcbass hittar en annan menar du?knedy skrev:En ny bas och en extra bas-kropp blev det idag, från dom förlorade tyskarnas land... tyskland. In your face, marcbass, som var med och bjöd på kroppen.

- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
- knedy
- VIP medlem
Ja typ, men kolla först om säljaren skickar till Sverige och vad det kostar.Liten skrev:Registrerat mig där.. men inloggning på tyska ebay funkade inte?
EDIT: Skit bakom spakarna.. nuså!
Sen då? Tips? Om jag bjuder sist av alla på något.. betalar man med kort och vips så ska jag lita på någon tysk att skicka mig prylar?
Officiell stormästare i EB-orden
- Liten
- Hedersmedlem
Hmmm ska det stå längst ner? eller måste jag fråga honnom?knedy skrev:Ja typ, men kolla först om säljaren skickar till Sverige och vad det kostar.Liten skrev:Registrerat mig där.. men inloggning på tyska ebay funkade inte?
EDIT: Skit bakom spakarna.. nuså!
Sen då? Tips? Om jag bjuder sist av alla på något.. betalar man med kort och vips så ska jag lita på någon tysk att skicka mig prylar?
Står bara tyskland förspecat..
- Liten
- Hedersmedlem
- Cuba
- VIP medlem
Jag gör så att jag bestämmer mig för vad jag max vill lägga på prylen men bjuder inte förrän det är typ 5-10 sekunder kvar. Då slänger jag in mitt bud. Om högsta budet är 5500 kr och jag bjuder 8000 så blir priset 5501 kr och jag vinner. Om högsta budet är 10000 och jag bjuder 8000 så flyger priset upp till 8001 kr och jag förlorar.Liten skrev:Hmmmm fråga: Specar man vad man max vill lägga?? eller hur funkar det?
- Liten
- Hedersmedlem
- Cuba
- VIP medlem
Man kan göra så men det är inte rätt (Lorry!!).Liten skrev:Alright.. då har jag gjort bort mig.. redan specat mitt bud.. det är flera dagar kvar..

Om budet du gav var ditt maxbud så är det inte fel. Det är bara det att ju fler som bjuder desto hetsigare kan det bli.
Om jag börjar småbjuda och tävla med någon så brukar slutpriset bli en besvikelse (för högt).
- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem++
Är det några andra kostnader man måste räkna med än priset på instrumentet och fraktkostnaden om man beställer hem från Tyskland?knedy skrev:En ny bas och en extra bas-kropp blev det idag, från dom förlorade tyskarnas land... tyskland. In your face, marcbass, som var med och bjöd på kroppen.
- Cuba
- VIP medlem
Näpp, om inget annat är skrivet i annonsen.Vofflan skrev:Är det några andra kostnader man måste räkna med än priset på instrumentet och fraktkostnaden om man beställer hem från Tyskland?knedy skrev:En ny bas och en extra bas-kropp blev det idag, från dom förlorade tyskarnas land... tyskland. In your face, marcbass, som var med och bjöd på kroppen.
Sen kan ju kort och bankavgifter tillkomma men det gör det ju alltid.
-
- Medlem++
Ok. Tackar så mycket för snabbt svar.Scuba skrev:Näpp, om inget annat är skrivet i annonsen.Vofflan skrev:Är det några andra kostnader man måste räkna med än priset på instrumentet och fraktkostnaden om man beställer hem från Tyskland?knedy skrev:En ny bas och en extra bas-kropp blev det idag, från dom förlorade tyskarnas land... tyskland. In your face, marcbass, som var med och bjöd på kroppen.
Sen kan ju kort och bankavgifter tillkomma men det gör det ju alltid.

Edit: Varför slipper man förresten påslag som tull och moms när man beställer från Tyskland, men inte från USA? Har för mig att tull och moms även måste betalas från England. Har det något med EU att göra? Gärna om någon skulle kunna förklara detta och om det finns någon tumregel som generellt gäller när man ska beställa hem instrument och vill slippa kostnader som moms och tull.
- blackparkas
- Medlem++++
Liten skrev:Tja.. jag är redan ute ur leken..
Du är inte och bjuder på samma som jag?

Vore dumt om vi bjuder på samma grejer....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Liten
- Hedersmedlem
- blackparkas
- Medlem++++
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
Är det någon som handlat av ML Musikfactory på eBay ?
http://cgi3.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... ufel-listi
Tar han Paypal eller hur betalar man ?
http://cgi3.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... ufel-listi
Tar han Paypal eller hur betalar man ?