Alembic Series 1 1977
- 200071
- Hedersmedlem
Alembic Series 1 1977
Det är egentligen lite för tidigt att sätta ut denna nu men jag vill ändå förvarna.
I väntan på de egna bilderna så visar jag denna:
http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDe ... em=1694044
Min är så nära exakt likadan som denna som möjligt. Gäller även case och strömförsörjning. Mint condition.
Priset kommer dock bli (lite) lägre än denna.
Den här gången är jag ute efter lite större kontanter så jag tar inte 10 andra basar i inbyte men kanske någon.
Så sälj sommarstugan, inteckna resten av gården, plocka ut arvet i förskott eller ta ett rejält banklån och skaffa dig möjligheten att äga en äkta Vintage High-tech när den är som bäst.
I väntan på de egna bilderna så visar jag denna:
http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDe ... em=1694044
Min är så nära exakt likadan som denna som möjligt. Gäller även case och strömförsörjning. Mint condition.
Priset kommer dock bli (lite) lägre än denna.
Den här gången är jag ute efter lite större kontanter så jag tar inte 10 andra basar i inbyte men kanske någon.
Så sälj sommarstugan, inteckna resten av gården, plocka ut arvet i förskott eller ta ett rejält banklån och skaffa dig möjligheten att äga en äkta Vintage High-tech när den är som bäst.
- peppe
- Medlem+
Få se nu... visst ville du ha en Orange? Vi säger väl jämt skägg eller? 

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
- peppe
- Medlem+
Pfft!200071 skrev:Om jag får Hiwatten, P-basen och lite kontanter också så är det OK.peppe skrev:Få se nu... visst ville du ha en Orange? Vi säger väl jämt skägg eller?

Presentation:
Presentation:
- Klopper
- Hedersmedlem
Slaska upp 84 kalla och en ny kan bli din!peppe skrev:Pfft!200071 skrev:Om jag får Hiwatten, P-basen och lite kontanter också så är det OK.peppe skrev:Få se nu... visst ville du ha en Orange? Vi säger väl jämt skägg eller?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- peppe
- Medlem+
Klopper skrev:Slaska upp 84 kalla och en ny kan bli din!peppe skrev:Pfft!200071 skrev:Om jag får Hiwatten, P-basen och lite kontanter också så är det OK.peppe skrev:Få se nu... visst ville du ha en Orange? Vi säger väl jämt skägg eller?

Presentation:
Presentation:
-
- VIP medlem
Men det är väldigt väldigt väldigt storskillnad på vad en Alembic kostar i USA och vad den kostar i Sverige... Eller???
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bean
- VIP medlem
Alembic-priserna är allmänt absurda, inte minst de amerikanska. Jag har svårt att tänka mig att det går att få ut ens i närheten av USA-pris här hemma.
Jag hade tidigare en Alembic Spoiler, som visserligen är/var en lite mer "budgetmodell" och inte den mest eftertraktade, men som ändå betingar ett ganska högt pris. Den var inte lättsåld och fick till slut gå för ett alldeles för lågt pris.
En klassiker som serie 1 väcker naturligtvis mer uppmärksamhet och ha-begär, så det skall bli spännande att se hur detta slutar
Jag hade tidigare en Alembic Spoiler, som visserligen är/var en lite mer "budgetmodell" och inte den mest eftertraktade, men som ändå betingar ett ganska högt pris. Den var inte lättsåld och fick till slut gå för ett alldeles för lågt pris.
En klassiker som serie 1 väcker naturligtvis mer uppmärksamhet och ha-begär, så det skall bli spännande att se hur detta slutar

- blackparkas
- Medlem++++
Jag tror också att den där bör säljas utomlands för bäst affär, i Sverige finns det ju inget som helst intresse av att betala dyra pengar för en bas om det inte står Fender på den...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- TDHP
- Forumvärd
Nu är du sådär hård och kantig igen!blackparkas skrev:Jag tror också att den där bör säljas utomlands för bäst affär, i Sverige finns det ju inget som helst intresse av att betala dyra pengar för en bas om det inte står Fender på den...

EDit: Uj, sorry, såg inte att det var säljestråden, trodde jag var i den andra Alembictråden!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Hård och kantig?TDHP skrev:Nu är du sådär hård och kantig igen!blackparkas skrev:Jag tror också att den där bör säljas utomlands för bäst affär, i Sverige finns det ju inget som helst intresse av att betala dyra pengar för en bas om det inte står Fender på den...
EDit: Uj, sorry, såg inte att det var säljestråden, trodde jag var i den andra Alembictråden!
Jag är snarare väldigt mjuk och rund...
Men det här är ju som sagt en säljestråd.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- MALA
- Distributör
Jag har i alla fall gett ett bud så får vi se var det slutar. Tänkte att det skulle bli en bra 50-åspresent 

Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- MALA
- Distributör
Det var min tanke hela tiden, att köpa Alembicen för att kunna byta mot Kasugan, har alltid velat ha enthe_great_alfonzo skrev:Är du sugen på ett byte har vi en gammal kasuga till här hemma, fast en EB denna gången!

- blackparkas
- Medlem++++
Lycka till Mala!
Hoppas du för köpa/byta lös den!
Tror du är precis rätt snubbe att gnugga Alembic faktiskt, du och Anli!

- MALA
- Distributör
Tackblackparkas skrev:Lycka till Mala!

- Klopper
- Hedersmedlem
Har du stålar att slanta upp så knip den av Peter.MALA skrev:Tackblackparkas skrev:Lycka till Mala!
Tror du är precis rätt snubbe att gnugga Alembic faktiskt, du och Anli!Jag har egentligen alltid velat ha en. För ett antal år sedan missade jag chansen på MUG, de hade en Series 1, ingen visste egentligen vad det var för konstig bas med konstiga kablar och de sålde den till slut för 6-7.000
Det fick jag reda på efteråt, jag hade varit beredd att slanta upp minst 8 papp...
Alembic är dunder!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- Bean
- VIP medlem
- MALA
- Distributör
Inget som hindrar, vem som helst får vara medBean skrev:Hade varit trevligt att få vara med i budgivningen.

- Bean
- VIP medlem
- Bean
- VIP medlem
- calif de funk
- VIP medlem
- MALA
- Distributör
Haha, om det går i lås ska jag spara den så att du kan köpa den på din 50-årsdagcalif de funk skrev:Fel, Mala. 42! Jag fyller 42MALA skrev:Jag har i alla fall gett ett bud så får vi se var det slutar. Tänkte att det skulle bli en bra 50-åspresent