hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.

hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.
Oj... peta hellre in en pinne i ett getingbo..unicornbass skrev:hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.![]()
GrafZeppelin skrev:Nja, du menar väl de 5% som har 95% av inläggen hoppas jag?unicornbass skrev:hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.![]()
Jag tycker inte att det är speciellt vanligt med surmuppar på detta forum, men i den mån de förekommer, så ja, jag undviker dem här också.unicornbass skrev:hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.![]()
Men du pratar ju med mig Bootsy?bootsy skrev:Jag tycker inte att det är speciellt vanligt med surmuppar på detta forum, men i den mån de förekommer, så ja, jag undviker dem här också.unicornbass skrev:hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.![]()
Jag försöker undvika dig, Brakas, men du är mig alltid i hasorna...blackparkas skrev:Men du pratar ju med mig Bootsy?bootsy skrev:Jag tycker inte att det är speciellt vanligt med surmuppar på detta forum, men i den mån de förekommer, så ja, jag undviker dem här också.unicornbass skrev:hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.![]()
Aha... det var som tjyven...bootsy skrev:Jag försöker undvika dig, Brakas, men du är mig alltid i hasorna...blackparkas skrev:Men du pratar ju med mig Bootsy?bootsy skrev:Jag tycker inte att det är speciellt vanligt med surmuppar på detta forum, men i den mån de förekommer, så ja, jag undviker dem här också.unicornbass skrev:hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.![]()
Ja, nu vet du vad jag egentligen tycker om dig...blackparkas skrev:Aha... det var som tjyven...bootsy skrev:Jag försöker undvika dig, Brakas, men du är mig alltid i hasorna...blackparkas skrev:Men du pratar ju med mig Bootsy?bootsy skrev:Jag tycker inte att det är speciellt vanligt med surmuppar på detta forum, men i den mån de förekommer, så ja, jag undviker dem här också.unicornbass skrev:hehe... då ratar du ca 95% av alla pratabasare då..?bootsy skrev:Säljare med denna typ av attityd gör alltid att jag drar öronen åt mig. Ingen som helst lust att göra affärer med surputtar.![]()
bootsy skrev:
Ja, nu vet du vad jag egentligen tycker om dig...
Ok.bootsy skrev:Lögn och förbannad dikt.blackparkas skrev:bootsy skrev:
Ja.
Fast det är ju konstigt... jag tror jag aldrig skrivit i någon av dina trådar, medan du nog skrivit i en hel del av mina...
Är du i stan på lördag på riktigt?blackparkas skrev:Ok.bootsy skrev:Lögn och förbannad dikt.blackparkas skrev:bootsy skrev:
Ja.
Fast det är ju konstigt... jag tror jag aldrig skrivit i någon av dina trådar, medan du nog skrivit i en hel del av mina...
Ska du ha mitt nummer så vi kan luncha på lördag eller?
Jag lovar ingenting, men vi kan ju äta mat iaf. Du bjuder.
+1000000Klopper skrev:Tycker att "över"reaktionen på att någon modifierar sitt/sina instrument så att dom passar individen är en smula intressant.
Har man likt mig fnattat runt och knäckt extra i musikaffärer under 70/80-talet så har man sett en hel del modifieringar.
En del snofsiga och en del tveksamma.
Det som varit den springande punkten är att instrumenten anpassats.
Det var knappt en käft som reagerade när det daskades in mickar och elektronik till höger och vänster så det stod härliga till.
Men är det inte så,(dags för en spekulation) att yxa in en JB-mick i en 70-tals PB var helt ok då, medans man nu tycker att det var fullständig idioti?
Tror att samma gällde på 60-talet.
Att klämma dit tumstöd där man ville ha det var i sammanhanget inget man ens noterade.
När det gäller vad man vill ha för pengar om man nu skall sälja är väl upp till säljaren? Huruvida säljaren får ut pengarna är en helt annan fråga.
Mina 5 öre!
Klopper skrev: När det gäller vad man vill ha för pengar om man nu skall sälja är väl upp till säljaren? Huruvida säljaren får ut pengarna är en helt annan fråga.
Mina 5 öre!
Vilket på intet sätt var det jag syftade på.blackparkas skrev: Absolut!
MEN... om seriöst intresserade personer visar intresse men syftar på att modifikationerna sänker värdet på basen ska det knappast behöva bli kallade rabiata idioter..
Jag fattar din poäng. Ibland höjer jag ögonbrynen själv samtidigt som jag kanske utan att vara helt medveten om det bidrar till det. Tar man denna tråd som exempel kan man ju se det som att säljaren tyckte att modifieringarna var till det bättre och ingen betydelse för priset. Kanske detsamma som en del tycker att ett Badass och Seymor Duncan på en Squier Standard knappast sänker priset. Blir nog lite jobbigt då med vintagetalibaner och prispoliser som hör av sig i hopp om att få pruta 40% för att sedan säga att de gjorde en bra affär eftersom mickarna gick att byta tillbaka till original och utan tumstöd syns ändå inte hålen så farligt tydligt.unicornbass skrev:...Allvarligt talat så skrivs det (som på alla andra forum) mycket skit av folk som inte vet mycket av vad de skriver om. Många av mina kunder har tappat sugen (och det är rätt så många tyvärr (?!) att gå in på pratabas.se på grund av attityden som är allt annat än god många gånger. Förmodligen kommer detta inlägget också att bli mottaget med tjära och fjädrar men det hade varit kul att pratabas istället för att prataskit för en gångs skull. Jag hoppas på detta, då hade i alla fall jag varit inne oftare och hade gärna delat med av mina blygsamma kunskaper till folk. För trots allt gillar jag många här inne på forumet!
Just där ligger hela poängen, jag har inget emot åsikter, bara de är positiva mot fender och ampeg (asgarv) Seriöst,Danne skrev:Jag fattar din poäng. Ibland höjer jag ögonbrynen själv samtidigt som jag kanske utan att vara helt medveten om det bidrar till det. Tar man denna tråd som exempel kan man ju se det som att säljaren tyckte att modifieringarna var till det bättre och ingen betydelse för priset. Kanske detsamma som en del tycker att ett Badass och Seymor Duncan på en Squier Standard knappast sänker priset. Blir nog lite jobbigt då med vintagetalibaner och prispoliser som hör av sig i hopp om att få pruta 40% för att sedan säga att de gjorde en bra affär eftersom mickarna gick att byta tillbaka till original och utan tumstöd syns ändå inte hålen så farligt tydligt.unicornbass skrev:...Allvarligt talat så skrivs det (som på alla andra forum) mycket skit av folk som inte vet mycket av vad de skriver om. Många av mina kunder har tappat sugen (och det är rätt så många tyvärr (?!) att gå in på pratabas.se på grund av attityden som är allt annat än god många gånger. Förmodligen kommer detta inlägget också att bli mottaget med tjära och fjädrar men det hade varit kul att pratabas istället för att prataskit för en gångs skull. Jag hoppas på detta, då hade i alla fall jag varit inne oftare och hade gärna delat med av mina blygsamma kunskaper till folk. För trots allt gillar jag många här inne på forumet!
Samtidigt är det ju på gott och ont så att åsikter kan framföras fritt på ett forum. Det är nog mycket sättet att uttrycka åsikter på som avgör om det uppfattas som hård eller mjuk attityd.