Solskenshistoria

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Solskenshistoria

Inlägg av Marshall »

För några veckor sedan köpte jag en beggad Squier Mike Dirnt.
Halva nypriset verkade ju fint, och basen var inte ens ett år gammal.
En kompis hämtade den åt mej eftersom han bor i trakterna av säljaren.
När den kom hem kändes allt frid och fröjd. Lätt och skön balans, ljudet var det heller inget fel på. Men efter en okulärbesiktning visade det sig att halsen var vriden och stallet satt snedmonterat. Dagen efter firmafest i Indonesien? Eftersom jag inte hade kvittot kände jag mej ganska rökt men tog ändå kontakt med Musikbörsen i Nyköping där basen var såld till förre ägaren. Med hjälp av Sten på MB hittade vi ändå säljdatum och köpare. Det räckte för honom för att låta mej skicka in den till Fender på garantiåtgärd. Lämnade in den på MB i Täby där grabbarna inte blinkade att hjälpa till med skicket. En vecka senare har jag nu en ny bas.
Fender bytte ut den rakt av. Ny bas för halva priset.. 8)

En Eloge till MB i Nyköping och Täby! Service :!:
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Kul när det är åt det hållet!
Jag har mest positiva erfarenheter av musikaffärer iofs, men oftast är det ju inte solskenshistorier som presenteras här på forumet.

Jag kan väl bidra med en till, som jag dragit förr men i en tråd som är död och begraven för länge sen.

Jag försökte modda mitt plektrumskydd på 4-strängade OLP:en med att sätta på ett sånt 1-lagers plektrumskyddsämne från GMF.
Det blev ju jättebra på 5:an, så jag körde på.
Grejen var att 5:ans orginalskydd var ju vitt och detta svart.
Det blev inte bra!
Jag mailade direkt till Ernie Ball via deras hemsida och undrade om jag möjligtvis skulle kunna få köpa ett nytt plektrumskydd av dem.

En halvtimme!! senare får jag ett mail tillbaka från en kille på Luthmans:
"Hej Peter! Vilken färg vill du ha? Vi skickar ett nytt, givetvis utan kostnad."
De bekostade tom portot! Luthmans 4 president!!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Skönt att veta att de rackarns säljarna tar hand om sina kunder (oss) :tummenupp:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Sånt gillar vi att höra!!!!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Tummen upp för MB. :tummenupp:
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

Kul att höra!

Det verkar nästan som att MB har grävt lite djupare i sin hög med jobbansökningar för dom har fått ett stort lyft på senare tider.
Jag vill passa på att ge Gustaf på MB i Malmö en stor eloge för sin otroliga service! Där va lite issues när jag köpte min senaste bas där och han har verkligen gjort allt för att rätta till det! Kanon!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Skriv svar