Here we gobootsy skrev:Men uppenbarligen tycker du att det är värt en ansträngning att försvara din livsstil?
"Orkar inte" är ett otillräckligt argument.

Alla blir saliga på sitt vis Bootsy, oavsett om det handlar om religion eller renat samvete genom att skruva i en lågenergilampa, och det respekterar jag. Själv hittar jag själslig frid på annat sätt, vilket jag vill att andra ska respektera.
Därför har jag lite svårt för folk som ska omvända mig till Den Rätta Tron med hjälp av hotfulla, svavelosande domedagsprofetior, oavsett om det handlar om Livets Ord som knackar på dörren eller "ekologiskt medvetna individer och organisationer" som försöker ge mig dåligt samvete för att jag grillar en entrecote.
"Orkar inte" i mitt första inlägg syftar på flamsen här på forumet - som jag misslyckades med att undvika

Däremot ville säga att min helt personliga åsikt är att man ska vara varlig med att vara allt för aggresiv i sin eko-evangelism så länge man inte bor i oeldat torp och tovar sin egen filtponcho.
Det känns för mig väldigt mycket som gamla tiders avlatsbrev när man sover gott om natten för att man handlar svanenmärkt, samtidigt som hela ens övriga livsföring är beroende av att man bor i ett västerländskt utsugarsamhälle.