Fan, det är en SÅN dag. Det är mitten på mars, det snöar, 100 servrar på jobbet har fått för sig att inte vilja spela i takt, inget funkar, jag blev väckt av Egyptier 0330 i natt och har jobbat sen dess typ...
JAG VILL LIGGA VID EN STRAND I VÄSTINDIEN OCH DRICKA TOM COLLINS!
Får trösta mig lite med att jag ska ta ett par öl på Kellys och sen plåta Dia Psalma i kväll.
dock så körde jag hälsingland -> sthlm nyss, och man kan ju inte undgå att fashineras och irriteras av alla jävla karlakarlar som anser att de är skitbra förare och gör idiotchansningar i spårsnön. man kan anpassa körsättet efter föret.
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Har varit nästan allt väder som går idag. Körde mellan Dalarna och Örebro.
Men jag har iaf fått sol på nästippen och hört koltrasten, så jag gnäller inte.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Här i Bollnästrakten är det lite lagom med snö. Jag åkte några kilometer långfärdslagg på isen i eftermiddags. Det var en aaaning nervöst, för när jag var här för nån vecka sedan så var det massa plusgrader och ganska porös is. Nu var det inte en kotte som varit på isen sen det snöat, och när jag provade med ispiken i strandkanten så gick den rätt igenom på första hugget. Men bara ett par meter ut var det 10-20 cm, så jag knarrade runt sjön. Inte utan att man undrar när man ska trilla i drickat när man inte ser hur isen ser ut, men det gick fint. Givetvis hade jag nödvändiga grunkor för att kunna ta mig upp ifall att.
Faan vad såna där smala skidor suger i ospårad snö förresten. Vingligt och jävligt.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Makten skrev:Här i Bollnästrakten är det lite lagom med snö. Jag åkte några kilometer långfärdslagg på isen i eftermiddags. Det var en aaaning nervöst, för när jag var här för nån vecka sedan så var det massa plusgrader och ganska porös is. Nu var det inte en kotte som varit på isen sen det snöat, och när jag provade med ispiken i strandkanten så gick den rätt igenom på första hugget. Men bara ett par meter ut var det 10-20 cm, så jag knarrade runt sjön. Inte utan att man undrar när man ska trilla i drickat när man inte ser hur isen ser ut, men det gick fint. Givetvis hade jag nödvändiga grunkor för att kunna ta mig upp ifall att.
Faan vad såna där smala skidor suger i ospårad snö förresten. Vingligt och jävligt.
Vill bara visa lite hur vädret kan se ut i Göteborg i slutet av mars. Foton tagna från mina fönster den 26:e. Det har inte varit snö mer än under en enda förmiddag denna vinter (f.ö. den dagen jag sålde min bil med sommardäck på ), sen ser det plötsligt ut så här när våren är på väg in... Vackert var det i alla fall:
Wow!
Idag är det faktsikt lite jobbigt att sitta inne och häcka. Jag skjutsade upp döttrarna på Dundret på förmiddagen, strålande sol, gnistrande snö och välpreppade backar!
Kim S skrev:Vill bara visa lite hur vädret kan se ut i Göteborg i slutet av mars. Foton tagna från mina fönster den 26:e. Det har inte varit snö mer än under en enda förmiddag denna vinter (f.ö. den dagen jag sålde min bil med sommardäck på ), sen ser det plötsligt ut så här när våren är på väg in... Vackert var det i alla fall:
Guldheden?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
I wish. Ser du inte "skyskrapan" till höger i bilden? Axel Dahlströms Torg. Men lite samma stuk på husen. 50-tal.
Jävlar, den missade jag!
Den kåken går inte att ta fel på.
Varit där och ränt en del i min ungdom samt spelat på ungdomsgården.
Finns den kvar?
A Dahlströms torg.
Undrar hur många gånger man stått där och frusit arselet av sig i väntan på spårvagnen!
Frölunda pôjk u know!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
I wish. Ser du inte "skyskrapan" till höger i bilden? Axel Dahlströms Torg. Men lite samma stuk på husen. 50-tal.
Jävlar, den missade jag!
Den kåken går inte att ta fel på.
Varit där och ränt en del i min ungdom samt spelat på ungdomsgården.
Finns den kvar?
A Dahlströms torg.
Undrar hur många gånger man stått där och frusit arselet av sig i väntan på spårvagnen!
Frölunda pôjk u know!
Jag vet inte om det är samma, men det finns en fritidsgård i huset med biblioteket och festlokalen. Cykelaffären är kvar i alla fall!
Kim S skrev:
Jag vet inte om det är samma, men det finns en fritidsgård i huset med biblioteket och festlokalen. Cykelaffären är kvar i alla fall!
Inne i hörnet på torget?
A. Dahlströms torg utan cykelaffär är som Gbg utan Kålle å Ada!