Okej, eftersom jag nu inte haft så långa gig (45 min var väl det längsta) så har jag klarat mig, men till er som lirat i 1½-2, kanske till och med tre timmar...
Vad gör ni om ni blir kissnödiga på scen? Man dricker ju ändå ganska mycket öl/vatten innan och under, så det borde liksom vara bound to happen att man blir kissnödig under kvällen
FreCKo skrev:Okej, eftersom jag nu inte haft så långa gig (45 min var väl det längsta) så har jag klarat mig, men till er som lirat i 1½-2, kanske till och med tre timmar...
Vad gör ni om ni blir kissnödiga på scen? Man dricker ju ändå ganska mycket öl/vatten innan och under, så det borde liksom vara bound to happen att man blir kissnödig under kvällen
Det vette väl fan om nån står på scenen 3 timmar i sträck? 1,5 timme har det väl blivit. Annars är det ju busenkelt, man spelar till nån måste dra iväg på toa. På vägen tillbaka inför nästa set kan man ju passa på att slinka förbi baren också
Geddy_Lee skrev:Lite kontroll på kroppsfunktionerna bör man väl ha efter man slutat vara bebis.
hahaha... dum fråga får dumt svar?
spelar man på ställen där man måste vara på scenen under hela tiden under framträdandet får man klara av sånna grejer innan. du blir väl normalt inte kissnödig varannan timme, så det ska nog gå bra. är det riktigt svettigt så dricker man förmodligen mycket vatten (eller öl för den som pysslar med sånt på jobbet), men skulle kisset börja närma sig:
ska man hålla sig på scenen ska man HÅLLA SIG på scenen!
Jag har ALDRIG stått på scenen i 3 timmar. 4x45 min o dyl har ju hänt men 3 timmar i sträck? Aldrig. T om Rush tackade ju för sig efter halva sitt 3½ timmas gig med ett "We´re gonna take a short break, we´ll be right back".
Jisses, det är väl bara att gå och pinka om det krisar. Noga.
Ang. organisten med kräksjuka: När det kanadensiska hårdrockbandet Helix spelade i Sverige på 80-talet så satt basisten på en stol backstage och spelade med en monitor och en hink bredvid sig. Han hade fått någon sorts maginfluensa och kräktes hela giget.
Min kompis (trummis) fick akut migrän innan ett teater/revy-gig. Svårt att ersätta, omöjligt att ställa in. Bara att spela.
Jag var där och tyckte han var ovanligt återhållen i sitt spel, och lite otajt. Efteråt berättade han att han han sprungit ut och kräkts mellan varje nummer och ett par gånger i munnen också... blä
tja, jag har iaf sett en basist på en liten festival(tipi-festivalen, höganäs(typ)) säga något till trummisen - trummisen började sola - basisten krängde av sig basen och sprang till närmsta buske - kom tillbaka och fortsatte låten.
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry... http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
´hur fan kan man inte klara sig att inte pissa på 2-3h? :p
Jag kan komma hem en eftermiddag och märka att jag inte ens pissade när jag vaknade. :p Men oftast till alltid drar jag en morgonpiss, om det inte är stressigt. Jag är en kamel.
Var i.....Bollnäs...faktiskt å jobbade en gång..
Åkte 6 på morgonen och kom hem 6 på kvällen och kunde inte gå rakt
för jag hade så´n magknip.
Kom efter ett tag på att jag inte träffat porslinet på 12 timmar.
Men det var lite overkill...så länge behöver du inte hålla dig FrecKo.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Geddy_Lee skrev:Var i.....Bollnäs...faktiskt å jobbade en gång..
Du vet väl vad dom säger...
"Den som tycker att sex är skönast i världen har aldrig varit riktigt skitnödig..."
Geddy_Lee skrev:Var i.....Bollnäs...faktiskt å jobbade en gång..
Du vet väl vad dom säger...
"Den som tycker att sex är skönast i världen har aldrig varit riktigt skitnödig..."
That goes for number one as well
Det finns de som kombinerar det oxå.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman