Då är det nog dax att bli nervös snart..Indigo skrev:Ja, sväng gärna förbi om ni har tid och lust. Även om jag då skulle bli lite extra nervös...=)

Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Hehe, då kan du dra på litet extra på din sektion istället! Men fett! Låten är tung, en refräng som börjar maxat och ökar rakt igenom, jag gillar uppgångarna i sången med dom sena anslagen på tredje varvet från början, svängigt som bara den!Indigo skrev:Japp, arret blir praktiskt taget likadant. Men vi har bara en gitarrist och ingen stråk- eller blåssektion =)bedhead skrev:Arrar ni den ungefär som på videon?
Hehe, jag tänker inte försvara mig mer än att säga att det är ett faktum att jag blir illa till mods av "modern" gospel.Geddy_Lee skrev:Jag bara undrade.Pyssling skrev:Nix, har bara en förkärlek för oxblod och oskuldsmördande.Geddy_Lee skrev:Satanist?Pyssling skrev:Coolt, nu funkar den! Skönt gospelgung, men jag blir alltid lite illa till mods när jag hör sån musik med såna texter.
Gospel betyder nämligen "det glada budskapet" och avsett livsinriktning så har jag svårt att se att man ska kunna bli nedstämd utav den musiken, såvida man inte har fel kontakter på andra sidan.
Vad är det för grejer ????Indigo skrev:
Jag kommer att provköra en förstärkare+låda på giget imorrn, var och hämtade det idag. Ska bli riktigt spännande, det lilla jag spelade på det hemma, lät det riktigt jävla bra.
Oj, den låten har jag också lirat. Av någon anledning så är jag grymt obekväm med att lira gospel i kyrkor, så det blir inte så mycket sådant längre. Kan ha att göra med att jag inte är troende. Men hoppas att det går bra i morgon!Indigo skrev:Igår (!) fick jag ett gig som går av stapeln på söndag. Det blir mitt första gospel-gig någonsin, och vi ska bland annat spela den här, det ska bli grymt roligt...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nhx8FHYBs7k[/youtube]
Det får vara hemligt en stund till =) En ledtråd är att det inte är rör.MALA skrev:Vad är det för grejer ????Indigo skrev:
Jag kommer att provköra en förstärkare+låda på giget imorrn, var och hämtade det idag. Ska bli riktigt spännande, det lilla jag spelade på det hemma, lät det riktigt jävla bra.
Jo, jag är inte heller troende, och tycker också att det ibland kan vara lite obehaglig stämning i kyrkosammanhang. Men vi får väl se hur det blir imorrn. Jag får koncentrera mig på att göra snygga bas-licks =)basmartin skrev:Oj, den låten har jag också lirat. Av någon anledning så är jag grymt obekväm med att lira gospel i kyrkor, så det blir inte så mycket sådant längre. Kan ha att göra med att jag inte är troende. Men hoppas att det går bra i morgon!
Bara inte församlingen börjar tala i tungor. Var med om det en gång och det var riktigt läbbigt.Indigo skrev:Jo, jag är inte heller troende, och tycker också att det ibland kan vara lite obehaglig stämning i kyrkosammanhang. Men vi får väl se hur det blir imorrn. Jag får koncentrera mig på att göra snygga bas-licks =)basmartin skrev:Oj, den låten har jag också lirat. Av någon anledning så är jag grymt obekväm med att lira gospel i kyrkor, så det blir inte så mycket sådant längre. Kan ha att göra med att jag inte är troende. Men hoppas att det går bra i morgon!
Ja, det hoppas jag att det inte händer...basmartin skrev:Bara inte församlingen börjar tala i tungor. Var med om det en gång och det var riktigt läbbigt.Indigo skrev:Jo, jag är inte heller troende, och tycker också att det ibland kan vara lite obehaglig stämning i kyrkosammanhang. Men vi får väl se hur det blir imorrn. Jag får koncentrera mig på att göra snygga bas-licks =)basmartin skrev:Oj, den låten har jag också lirat. Av någon anledning så är jag grymt obekväm med att lira gospel i kyrkor, så det blir inte så mycket sådant längre. Kan ha att göra med att jag inte är troende. Men hoppas att det går bra i morgon!
Jag har gjort ca 20 och varit med om tungotal en gång, så jag har nog kanske bara haft otur.MALA skrev:Jag har gjort säkert mer än 200 kyrkgig och hittills har jag inte varit med om tungotal så risken är nog rätt liten
Du kan få några blå piller av mig, hjälper mot både det ena och det andrabasmartin skrev:Jag har gjort ca 20 och varit med om tungotal en gång, så jag har nog kanske bara haft otur.MALA skrev:Jag har gjort säkert mer än 200 kyrkgig och hittills har jag inte varit med om tungotal så risken är nog rätt liten
Ja tack. Det behövs nog snart, känner att en urspårning är nära.MALA skrev:Du kan få några blå piller av mig, hjälper mot både det ena och det andrabasmartin skrev:Jag har gjort ca 20 och varit med om tungotal en gång, så jag har nog kanske bara haft otur.MALA skrev:Jag har gjort säkert mer än 200 kyrkgig och hittills har jag inte varit med om tungotal så risken är nog rätt liten
Det finns läskigare saker i livet.basmartin skrev:Jag har gjort ca 20 och varit med om tungotal en gång, så jag har nog kanske bara haft otur.MALA skrev:Jag har gjort säkert mer än 200 kyrkgig och hittills har jag inte varit med om tungotal så risken är nog rätt liten
Geddy_Lee skrev: Det finns läskigare saker i livet.
Jag kan tala lite i tungor till dig när vi ses nästa gång.![]()
Tungotal kan det bli redan i aprilbasmartin skrev:Geddy_Lee skrev: Det finns läskigare saker i livet.
Hade jag gillat P-basar så....prunier skrev:Tungotal kan det bli redan i aprilbasmartin skrev:Geddy_Lee skrev: Det finns läskigare saker i livet.
Man kan inte utesluta att man får anden över sig när man kommer in i lokalen på pratabasträffen och ser ett hundratal snygga baser uppställda
prunier skrev:Tungotal kan det bli redan i aprilbasmartin skrev:Geddy_Lee skrev: Det finns läskigare saker i livet.
Man kan inte utesluta att man får anden över sig när man kommer in i lokalen på pratabasträffen och ser ett hundratal snygga baser uppställda