Typiskt...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
rabski
Medlem
Inlägg: 333
Blev medlem: tor 29 nov 2007, 22:38
Ort: Sölvesborg

Typiskt...

Inlägg av rabski »

Jaha, kom hem på torsdageftermiddagen och ser att det sitter en lapp i dörren. Lappen är från UPS som försökt lämna ett paket och lämnat en lapp om att dom kommer dagen efter och försöker igen.
Jag räknar timmarna och är allmänt rastlös under resten av dagen.

Vaknar som ett barn på julafton och väntar med spänning in dem sista timmarna innan den bestämda tiden kommer. Men inte kommer det någon leverans.
Ca 2 timmar efter utasatt leverans sätter jag mig och kollar min sändningsavisering jag fick vid beställning.
Går in på UPS hemsida och möts av detta meddelandet som senaste händelse:

INCORRECT ROUTING AT UPS FACILITY

Jag blir väldigt förvirrad och googlar snabbt efter ett svar. Hittar en annan snubbe som råkat ut för samma sak och som svar han fått att UPS skickat paketet fel och att det kommit tillbaka till köpstället.



Har någon annan råkat ut för liknande händelse?
Känns väldigt oprofessionellt och jag kommer verkligen fundera på om jag kommer beställa fler saker där UPS är inblandade.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Säg inte sådär... Barge Concepts har just skickat min custom-blender med Usps.. :(
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

Liten skrev:Säg inte sådär... Barge Concepts har just skickat min custom-blender med Usps.. :(
Här snackar vi blender - kolla in filmklippen!
http://www.willitblend.com/
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Re: Typiskt...

Inlägg av Gäst »

rabski skrev:Jaha, kom hem på torsdageftermiddagen och ser att det sitter en lapp i dörren. Lappen är från UPS som försökt lämna ett paket och lämnat en lapp om att dom kommer dagen efter och försöker igen.
Jag räknar timmarna och är allmänt rastlös under resten av dagen.

Vaknar som ett barn på julafton och väntar med spänning in dem sista timmarna innan den bestämda tiden kommer. Men inte kommer det någon leverans.
Ca 2 timmar efter utasatt leverans sätter jag mig och kollar min sändningsavisering jag fick vid beställning.
Går in på UPS hemsida och möts av detta meddelandet som senaste händelse:

INCORRECT ROUTING AT UPS FACILITY

Jag blir väldigt förvirrad och googlar snabbt efter ett svar. Hittar en annan snubbe som råkat ut för samma sak och som svar han fått att UPS skickat paketet fel och att det kommit tillbaka till köpstället.



Har någon annan råkat ut för liknande händelse?
Känns väldigt oprofessionellt och jag kommer verkligen fundera på om jag kommer beställa fler saker där UPS är inblandade.
Man måste ringa när de har missat leverans en gång. De chaufförer som faktiskt åker en andra gång finns inte oavsett vad de säger hos transportören. Ring UPS. De har säkert möjlighet att lösa det, men sitter du passiv skickar de tillbaka godset.
Användarvisningsbild
rabski
Medlem
Inlägg: 333
Blev medlem: tor 29 nov 2007, 22:38
Ort: Sölvesborg

Re: Typiskt...

Inlägg av rabski »

[quote="Randy "SilverBack&"]

Man måste ringa när de har missat leverans en gång. De chaufförer som faktiskt åker en andra gång finns inte oavsett vad de säger hos transportören. Ring UPS. De har säkert möjlighet att lösa det, men sitter du passiv skickar de tillbaka godset.[/quote]


Jag ringde dem nyss och löste så att dem ska komma på onsdag då jag är hemma.
Jag har aldrig förut fått något levererat med UPS så ja hade inte en aning att man behövde ringa dem.
Stod inget om detta på lappen jag fick. Kan inte tänka mig att det är många som ringer då det står att de ska komma dagen efter igen.
Skriv svar