Roborock

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Roborock

Inlägg av Roborock »

Info

Namn: Robert Möller (Roborock här)
Årsmodell: 1970
Bor: Linköping men född och uppvuxen i Ånge
Yrke: ??????????!
Familj: Sambo Jessica och våra två barn Jacob och Linn

Musik

Hemsida: http://www.maryscreek.com/

spelat/spelar med

Spelar nu med ett band som heter MarysCreek ett härligt gäng hårdrockare från östergötland som presis har blivigt signade med tyska MTM. Debutalbumet beräknas komma ut i Nov.

Har tidigare spelat med div coverband, men att spela egen musik är ändå de jag brinner för. Har också spelat med ett POP/Rock band som hette Baines här i Linköping, baines släppte en singel år 1999, den nåde ingen framgång alls "skratt"

Prylar

Swing: En A-thru 5:a och en BSB jazzbas
AMPEG B5R
Peavey 4x12 låda (ska bli en 8x10)

Bild

Lyssnar på

Allt som har en musikalisk finess men hårdrock är det som ligger mig närmast.

Bild
Senast redigerad av Roborock den tor 14 dec 2006, 08:44, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Välkommen!

Sålt Tobiasen på bilden? :)
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Jäpp den är har jag sålt till Bassdude och hoppas att han får mycket glädje med den.

Och tack för välkommnadet förstås :)
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Hmm, nu ringer någon slags klocka. Baines säger du; var inte det en kvartett med en sångerska med mörkaktigt lockigt hår? Eller minns jag helt galet? Namnet är extremt bekant, och jag vill kunna placera det. Har du någon gammal promobild eller nå't får du gärna posta den.

Och grattis till skivkontraktet förresten! Vilken marknad siktar ni in er på, med tanke på det tyska bolaget, främst Tyskland?
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Skoj jo då det var presis som du säger, hur känner du till det?

Jag ska se om jag kan hitta någon bild på de bandet, jo jag hittade två, men dom är inte så bra "skratt" Här har ju sångerskan inte lockigt hår, men hon kom i många skepnader.

Tack för gratulationer, nä vi har skrivigt ett world wide kontrakt med MTM, men vi ska väl ta och koncentrera oss till hela Europa i steg ett.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Välkommen Roborock och grattis till dealen!!!

Grym posé på bilden - that´s rock 'n' roll man!!!

Ser att du precis som en annan är av en bra årgång... 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Tack groovyjr :)
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Roborock skrev:Skoj jo då det var presis som du säger, hur känner du till det?
Jo, alltså, jag kommer från Linköpingstrakten, men vill du ha ett mer exakt svar så kan jag tänka mig två sammanhang där jag stött på Baines:

1. Jag kan ha sett er på Nykvarnsfestivalen någon gång mellan '95 och '98.

2. Jag recenserade demokassetter för Östgöta Correspondentens räkning mellan '97 och '98, skickade ni möjligen någon inspelning till mig som jag sedan skrev några rader om?

I båda fallen finns dock en risk för att jag förväxlar er med ett band som jag tror hette Clayton. Men vad sägs, är jag något på spåren?
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Jo Nykvarn är helt klart möjligt, vi spelade där vid två tillfälen vi den tid punkten, Corren de minns jag faktiskt inte om vi skickade ditt eller inte, men de borde vi väl ha gjort eller :D

De här andra bandet du pratar om, det är nått som jag aldrig hört talas om, så hurvida det är möjligt att du blandar ihop oss med dom det vet jag faktiskt inte.

Men jag håller på att du mins Baines och att du gjorde det för att du tyckte att det fanns nått som va bra, det känns ju helt klart roligare för oss då "skratt"
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Okej, då måste jag helt enkelt ha sett er på Nykvarn. Tack för att du redde ut det! Det där med Corren ska jag rota i vid tillfälle, men jag tror inte att jag har några demokassetter kvar, och har jag det finns de utanför Linköping, där jag inte är särskilt ofta. Men vad gäller det där andra bandet som kanske rent av är ni, skickade det en kassett till mig med ett ganska proffsigt omslag, med en blåtonad bandbild på framsidan och bandnamnet skrivet i rött. Känns det igen?

Det jag annars minns mest av Baines live är just att ni hade en kvinnlig sångerska, och att basisten, d.v.s. du, spelade på en MusicMan (kan det t.o.m. ha varit en Sterling trots att du har en Stingray på bilderna?). Och visst tyckte jag att ni var bra. Har för mig att ni var riktigt tighta och allmänt kompetenta musiker.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Jo men det kan då vara så att du har fått en demo också, vi hade väldigt mycke blåt med rött och även singeln som kom 99 hade blå bakgrund med röd text.

Spelade du i nått band som man känner till här i från Linköping under den perioden?

Nä de var en stingray, samma stingray som jag har än idag.

De är faktiskt väldigt roligt att höra att de finns människor som minns oss.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Roborock skrev:Jo men det kan då vara så att du har fått en demo också, vi hade väldigt mycke blåt med rött och även singeln som kom 99 hade blå bakgrund med röd text.
Där ser man. Nu måste jag verkligen kolla om jag har mina gamla kassetter kvar nästa gång jag besöker föräldrarna. Jag återkommer i ämnet någon gång i september.
Roborock skrev:Spelade du i nått band som man känner till här i från Linköping under den perioden?
På det kan jag bara svara "ja" och "troligen inte". Mitt största claim for fame är att jag spelade med ett band som hette Sesam. Vi inledde Nykvarnsfestivalen '95, och upplöstes strax därefter. Vi försökte vara Linköpings svar på Jamiroquai. Det gick väl sådär.

Därefter spelade jag i ett popband som tyvärr aldrig tog sig ut ur replokalen, och också i ett coverband med bas i Motala/Vadstena som hade några gig men aldrig riktigt lyfte. Fick mig att inse att coverscenen verkligen inte är för mig.
Roborock skrev:De är faktiskt väldigt roligt att höra att de finns människor som minns oss.
Såklart! Det är alltid trevligt att göra avtryck i människors medvetanden.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Ja leta gärna efter demo där hemma och kolla gärna också om du hittar själva recentionen, skulle vara roligt att höra vad du skrev, för tyvärr så minns jag inte det.

Ditt band som du nämner här minns jag heller inte tyvärr, men de kan ju bero på att jag inte blev östgöte förens hösten -95 "skratt "
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Välkommen!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
senjin
Medlem

Inlägg av senjin »

Välkomen trevligt med linköping :D fin stad eller vad säger du^^
Fett är fett med fett och sunt året runt
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

marcbass skrev:Välkommen!
haha, det var på tiden så här två år senare
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

senjin skrev:Välkomen trevligt med linköping :D fin stad eller vad säger du^^

Tack! jo Linköping är en trevlig stad.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Ser också att jag kanske bör uppdatera min presentation lite, jag har ju inte alls den riggen eller dom basarna långre :D Dessutom är jag ju gift numera. :D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Marys Creek?
Då är ju er gitarrist och jag nästan bandpolare!
Jag har gjort melodislingorna och lagt sång och munspel på Matte Marschalls projekt Urza Minor och han har lagt gitarr på åtminstone en låt! :D

Tror det är Wife han spelar på!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =349153696
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

TDHP skrev:Marys Creek?
Jag har gjort melodislingorna och lagt sång och munspel på Matte Marschalls projekt Urza Minor och han har lagt gitarr på åtminstone en låt! :D

Ah ha skoj , fast det är våran sångare du nästan är bandpolare med :D
Matte är en skön lirare hälsa från Robban om du träffar honom.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Roborock skrev:
TDHP skrev:Marys Creek?

Ah ha skoj , fast det är våran sångare du nästan är bandpolare med :D
Matte är en skön lirare hälsa från Robban om du träffar honom.
Ok! Det lustiga är att jag aldrig har träffat Matte IRL, vi har inte ens pratat i telefon! Han efterlyste sångare på Sweden Rock-boarden och jag svarade! Det var förra sommaren och vi har fortfarande inte lyckats ses!
Vi har bara mailat och skickat filer fram och tillbaks! :lol:
Ska försöka ändra på det i mellandagarna, han verkar som sagt vara en hyvens prick!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

haha, ja så kan man ju också göra. jag tyckte i alla fall att projektet lätt bra och hoppas att vi får höra mer i framtiden.
Skriv svar