Logga?
- Punkster
- Medlem+++
Logga?
Är på jakt efter någon form av logga att sätta på huvudet på min vita traderabas. Från början stod där Leslie Jennings, men det försvann ganska omgående. Så nu undrar jag (med risk för att bli halshuggen antar jag) vart man kan skaffa Fender-loggor, eller något annat kul att klistra på skallen? Inga pinuppor eller nåt sånt bara. Men det behöver inte va jätteseriöst heller. Har en tanke att kluddra dit Ofender med tuschpenna om det skulle skita sig med logga.
/Linus
- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
- knedy
- VIP medlem
Jag vet inte, vart hittar man tryckbar självhäftande vinylfilm?Liten skrev:Och vart hittar man tryckbart vattendekalspapper??knedy skrev:Måla inte dit loggan uschJag är också ute efter loggor, Fender eller customgjorda.
Edit: Liten, självhäftande vinylfilm? Vattendekal är det väl man ska ha.
Tror jag gör som warmoth mfl..

Jag köpte en Jazzbasdekal på tradera nu, finns en som säljer där. Hör med honom, Punkster.
Officiell stormästare i EB-orden
- Punkster
- Medlem+++
Man tackar, ska genast kollaknedy skrev:Jag vet inte, vart hittar man tryckbar självhäftande vinylfilm?Liten skrev:Och vart hittar man tryckbart vattendekalspapper??knedy skrev:Måla inte dit loggan uschJag är också ute efter loggor, Fender eller customgjorda.
Tror jag gör som warmoth mfl..![]()
Jag köpte en Jazzbasdekal på tradera nu, finns en som säljer där. Hör med honom, Punkster.
/Linus
- Liten
- Hedersmedlem
- Punkster
- Medlem+++
Äh, så noga är jag inte...Liten skrev:Era överlöpare!!

Basen den ska sitta på är imo ändå lika bra som en Fender. Dessutom ser man att den inte är en Fender. Så det går ju inte att lura någon. Den ska bara sitta där för att det är snyggt. Skulle lika gärna kunnat stå något annat. Som jag sa funderar jag ju på att skriva dit O-fender med tuschpenna.
/Linus
- TDHP
- Forumvärd
Kolla Arkitektkopia eller liknande, när jag har lackat ett par hojar så har jag beställt loggor/text kopierat på nåt självhäftande papper som går att lacka 2K på. Borde funka även till detta.Liten skrev:Och vart hittar man tryckbart vattendekalspapper??knedy skrev:Måla inte dit loggan uschJag är också ute efter loggor, Fender eller customgjorda.
Tror jag gör som warmoth mfl..
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
En sån här kanske..?

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hinke
- Medlem+
Re: Logga?
Det lättaste och bästa är väl om du ordnar en vattendekal som du sedan klarlackar över och fixar till...Punkster skrev:Är på jakt efter någon form av logga att sätta på huvudet på min vita traderabas.

- Punkster
- Medlem+++
Vattendekal är på gång. Tradera is your friend =)Hinke skrev:Det lättaste och bästa är väl om du ordnar en vattendekal som du sedan klarlackar över och fixar till...Punkster skrev:Är på jakt efter någon form av logga att sätta på huvudet på min vita traderabas.
/Linus
- anli
- VIP medlem
Jag måste fixa en vattenlogga till min ox-bas, men designen tar sådan tid.
Men ett par klistermärken skull vara cool att få dit på kroppen under tiden:
- en ball spindel
- en sån där engelsk rund flygplansflagga!
Inga tips?
- en ball spindel
Inga tips?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- hosse
- Medlem+++
en sån flygplansflagga kan du få som vattendekal om du köper en stor byggmodell, typ Spitfire, Hurricane eller annat brittiskt krigsflygplan anno andra världskriget. lite overkill kanske, men det blir bra. du kan ju bygga ihop planet så är det lite kul också.anli skrev:Jag måste fixa en vattenlogga till min ox-bas, men designen tar sådan tid.
- en ball spindel
Inga tips?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Hinke
- Medlem+
Kanon...Punkster skrev:Vattendekal är på gång. Tradera is your friend =)

Tänk på när du satt dit den att inte pilla på texten,finns olika kvallar på dekalerna och på vissa trillar bokstäverna bort vid beröring.Lägg ett par lager klarlack på skallen innan du sätter dit den och låt dekalen torka ordentligt.Duscha sen ett gäng tunna lager klarlack på innan du öser på riktigt...

Nu vet jag förstås inte vilken kvalitet du har på din logga men jag har råkat ut för att bokstäverna försvann väldigt lätt när jag rörde vid dem innan jag klarlackat över.Bara till att göra om...

- Punkster
- Medlem+++
Okey, man tackar för tipset. Har ju inte fått hem den än, så jag vet inte riktigt vad det är för något. Men lite klarlack ska den helt klart få =)Hinke skrev:Kanon...Punkster skrev:Vattendekal är på gång. Tradera is your friend =)![]()
Tänk på när du satt dit den att inte pilla på texten,finns olika kvallar på dekalerna och på vissa trillar bokstäverna bort vid beröring.Lägg ett par lager klarlack på skallen innan du sätter dit den och låt dekalen torka ordentligt.Duscha sen ett gäng tunna lager klarlack på innan du öser på riktigt...![]()
Nu vet jag förstås inte vilken kvalitet du har på din logga men jag har råkat ut för att bokstäverna försvann väldigt lätt när jag rörde vid dem innan jag klarlackat över.Bara till att göra om...
/Linus
- Hinke
- Medlem+
Min dekaltrimmade skalle fick en rejäl omgång klarlack,eftersom klarlacken gör en till en ganska kul prick tappade jag räkningen på femton lager efter loggan kommit på...Punkster skrev:Men lite klarlack ska den helt klart få =)

Gjorde en matching headstock och lackerade först skallen svart...

- anli
- VIP medlem
Bra ide! En liten till huvudet skulle funka.hosse skrev:en sån flygplansflagga kan du få som vattendekal om du köper en stor byggmodell, typ Spitfire, Hurricane eller annat brittiskt krigsflygplan anno andra världskriget. lite overkill kanske, men det blir bra. du kan ju bygga ihop planet så är det lite kul också.anli skrev:Jag måste fixa en vattenlogga till min ox-bas, men designen tar sådan tid.
- en ball spindel
Inga tips?
Men en blaffa till kroppen?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- hosse
- Medlem+++
en blaffa vet jag inte om du kan hitta, men dom på dom stora planen är dom rätt stora. köp en Lancaster-bombare så har du en rätt stor. dvs om du köper en i stor skala. det är kul att bygga den också. då har du en annan hobby utöver basar också, dina problem är löstaanli skrev:Bra ide! En liten till huvudet skulle funka.hosse skrev:en sån flygplansflagga kan du få som vattendekal om du köper en stor byggmodell, typ Spitfire, Hurricane eller annat brittiskt krigsflygplan anno andra världskriget. lite overkill kanske, men det blir bra. du kan ju bygga ihop planet så är det lite kul också.anli skrev:Jag måste fixa en vattenlogga till min ox-bas, men designen tar sådan tid.
- en ball spindel
Inga tips?
Men en blaffa till kroppen?

tillägg: http://www.hobbyfixaren.com/mod/shop/pr ... p?id=17420
där har du nog en feting. hade man hittat en i skala 1:50 hade det varit gyllene, dom vattendekalerna är stoora. dom tål att lackas över också så det sitter. lurigt att få bort, men dom nöts aldrig bort eller trillar av.
www.chucknorrisfacts.com