FAN Vilken bra nyhet!
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
FAN Vilken bra nyhet!
Äntligen, efter alla dessa år, har mina föräldrar givit med sej! Vi satt som så på ett bofhus i det oheliga landet danemark igår, då dom poppade ur sej att om jag hittar nån riktigt trevlig basgrej som jag är säkert på att jag kommer klänga fast vid, får jag gärna ta av mitt hemliga schweiziska bankkonto! D.v.s "Moppepengar"! YAY!!!
Men jag vet vad ni tänker! Att ja nu ska han iväg och köpa så måpnga skruttbasar han har råd med, men Åhnej! detta ska jag ta och spara tills jag har råd med nåt riktigt riktigt fint, antagligen en förstärkare! 4(snart 5) basar har jag, och så snart jag har köpt nya strängar, mickar, och stämmisar och grejor till dom, så blir det förstärkare för hela slanten! YES!!!
YESSS!!!
YESS!
yessssssaaa!!!
Så vänta er en förstärkartips tråd från mej inom en snar framtid...
Men jag vet vad ni tänker! Att ja nu ska han iväg och köpa så måpnga skruttbasar han har råd med, men Åhnej! detta ska jag ta och spara tills jag har råd med nåt riktigt riktigt fint, antagligen en förstärkare! 4(snart 5) basar har jag, och så snart jag har köpt nya strängar, mickar, och stämmisar och grejor till dom, så blir det förstärkare för hela slanten! YES!!!
YESSS!!!
YESS!
yessssssaaa!!!
Så vänta er en förstärkartips tråd från mej inom en snar framtid...
- Liten
- Hedersmedlem
- TDHP
- Forumvärd
Ah! Mitt tips!Liten skrev:skulle precis skriva att det var tur att jag lät sy upp en kapelltygshuv till lådan!

Blev det bra? Dyrt?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=7291&highlight=huvTDHP skrev:Ah! Mitt tips!Liten skrev:skulle precis skriva att det var tur att jag lät sy upp en kapelltygshuv till lådan!![]()
Blev det bra? Dyrt?
- TDHP
- Forumvärd
Den hade jag missat!
Ser mycket bra ut, helt klart nåt att fundera på till Ampeg-lådan!
Fast jag får väl kolla med min lokale kapellmakare!
Ser mycket bra ut, helt klart nåt att fundera på till Ampeg-lådan!
Fast jag får väl kolla med min lokale kapellmakare!

TDHP

TDHP
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- TDHP
- Forumvärd
Jag har faktiskt haft fler mopeder än basar!Seaweed skrev:Kul för dig! Se till att köpa någonting du inte ångrar sen, moppe va rätt kul det också vill jag minnas
7 moppar - 6 basar!

TDHP

TDHP
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Å jag 5 moppar - 4 basarTDHP skrev:Jag har faktiskt haft fler mopeder än basar!Seaweed skrev:Kul för dig! Se till att köpa någonting du inte ångrar sen, moppe va rätt kul det också vill jag minnas
7 moppar - 6 basar!

That's the spirit!the_great_alfonzo skrev:Moppe är najs, men låter alldeles för liteSeaweed skrev:Kul för dig! Se till att köpa någonting du inte ångrar sen, moppe va rätt kul det också vill jag minnas
Bas > distpedaler > stor förstärkare
- Liten
- Hedersmedlem
- Marshall
- VIP medlem
Re: FAN Vilken bra nyhet!
Hallelujah
Moppe är inget jag är i behov av. Jag cyklar eller går till och från skolan, ev. bilskjuts. Spårvagn till stan...Nä, behövs inte alls och dessutom så tröttnar man säkert efter nåt år
Bejs FTW!

Moppe är inget jag är i behov av. Jag cyklar eller går till och från skolan, ev. bilskjuts. Spårvagn till stan...Nä, behövs inte alls och dessutom så tröttnar man säkert efter nåt år

Bejs FTW!

*Skur, skur, blask, blask, svabb, svabb* låter minaThe Marshall skrev:Tror TDHPs moppar låter alldeles förträffligt!!the_great_alfonzo skrev:Moppe är najs, men låter alldeles för liteSeaweed skrev:Kul för dig! Se till att köpa någonting du inte ångrar sen, moppe va rätt kul det också vill jag minnas![]()

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Helt rätt! Jag har faktiskt ingen användning alls av en moppe, förutom att jag har ca 2km uppförsbacke hem. Men det tar man med cykeln! Det må va lite jobbigt, men no way in HELL att man slösar bort en fet förstärkare på att få slippa anstränga sej lite mer!rumpeldunken skrev:Hallelujah![]()
Moppe är inget jag är i behov av. Jag cyklar eller går till och från skolan, ev. bilskjuts. Spårvagn till stan...Nä, behövs inte alls och dessutom så tröttnar man säkert efter nåt år![]()
Bejs FTW!
That's my boythe_great_alfonzo skrev:Helt rätt! Jag har faktiskt ingen användning alls av en moppe, förutom att jag har ca 2km uppförsbacke hem. Men det tar man med cykeln! Det må va lite jobbigt, men no way in HELL att man slösar bort en fet förstärkare på att få slippa anstränga sej lite mer!rumpeldunken skrev:Hallelujah![]()
Moppe är inget jag är i behov av. Jag cyklar eller går till och från skolan, ev. bilskjuts. Spårvagn till stan...Nä, behövs inte alls och dessutom så tröttnar man säkert efter nåt år![]()
Bejs FTW!

Själv funderar man att lägga sina sista besparingar på en topp i NY
Så här ser den ut

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Nice... var inne på precis en sån, fast blå. Men det sket sej när säljaren ångrade sej....rumpeldunken skrev:That's my boythe_great_alfonzo skrev:Helt rätt! Jag har faktiskt ingen användning alls av en moppe, förutom att jag har ca 2km uppförsbacke hem. Men det tar man med cykeln! Det må va lite jobbigt, men no way in HELL att man slösar bort en fet förstärkare på att få slippa anstränga sej lite mer!rumpeldunken skrev:Hallelujah![]()
Bejs FTW!![]()
Själv funderar man att lägga sina sista besparingar på en topp i NY
Så här ser den ut
host
- Svensson
- Forumvärd
Jag har haft fler bilar än moppar och basar tillsammans. Ett trettiotal närmare bestämt.TDHP skrev:Jag har faktiskt haft fler mopeder än basar!Seaweed skrev:Kul för dig! Se till att köpa någonting du inte ångrar sen, moppe va rätt kul det också vill jag minnas
7 moppar - 6 basar!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Foxbat
- Medlem++
- TDHP
- Forumvärd
Jag har nog bara kommit upp i 14 bilar och 5 mc förutom mopparna!Svensson skrev:Jag har haft fler bilar än moppar och basar tillsammans. Ett trettiotal närmare bestämt.TDHP skrev:Jag har faktiskt haft fler mopeder än basar!Seaweed skrev:Kul för dig! Se till att köpa någonting du inte ångrar sen, moppe va rätt kul det också vill jag minnas
7 moppar - 6 basar!

TDHP

TDHP
- hosse
- Medlem+++
Foxbat skrev:Sparka bara loss röret och kör. Det låter.the_great_alfonzo skrev:Moppe är najs, men låter alldeles för liteSeaweed skrev:Kul för dig! Se till att köpa någonting du inte ångrar sen, moppe va rätt kul det också vill jag minnas
japp, det gör det. Zundappen skrek utan rör. det var skoj.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Diesel
- Medlem++