Banda om
- Valle
- VIP medlem
Här är en som gjorde det på sitt vis:
http://www.elenfors.com/guitartech/mrcheese.html
Men jag råder dig om du inte har koll på läget att lämna den till nån som har, och som också har verktygen som behövs. Banda sägs vara sjukt tråkigt så därför kostar det en hel del, du får nog räkna med mellan 2 och 3 tusen beroende på om halsen har bindings och beroende på vart du lämnar in den.
Edit: Lite stavfel
http://www.elenfors.com/guitartech/mrcheese.html
Men jag råder dig om du inte har koll på läget att lämna den till nån som har, och som också har verktygen som behövs. Banda sägs vara sjukt tråkigt så därför kostar det en hel del, du får nog räkna med mellan 2 och 3 tusen beroende på om halsen har bindings och beroende på vart du lämnar in den.
Edit: Lite stavfel
- 200071
- Hedersmedlem
Re: Banda om
Ta kontakt med GNUlars och förhandla fram ett bra pratabaspris. DU får det garanterat bra gjort!mange skrev:Vad kostar det ca att banda om en bas? Kan man göra det själv seriöst, och inte "det får bli som det blir" om ni förstår vad jag menar.
- Danko_Jim
- Medlem
- hosse
- Medlem+++
om man börjar spela i ett annat band, har man bandat om då?

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- 200071
- Hedersmedlem
- fieldflower
- Hedersmedlem
- hosse
- Medlem+++
det smittar!200071 skrev:Han har träffat Klopper för mycket!!fieldflower skrev:Men... du är ju inte från Göteborg...hosse skrev:om man börjar spela i ett annat band, har man bandat om då?
![]()

www.chucknorrisfacts.com
- hosse
- Medlem+++
fieldflower skrev:Men... du är ju inte från Göteborg...hosse skrev:om man börjar spela i ett annat band, har man bandat om då?
![]()
nej... men jag har borg som sista del av mitt ortsnamn.
www.chucknorrisfacts.com
- Klopper
- Hedersmedlem
Fnys!200071 skrev:Han har träffat Klopper för mycket!!fieldflower skrev:Men... du är ju inte från Göteborg...hosse skrev:om man börjar spela i ett annat band, har man bandat om då?
![]()

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- mange
- Medlem+
Låter intressant, man får ju räkna med frakt t\r sthlm-gtb. Ska kolla upp Gnus sida i morgon. Ha det för i dag...200071 skrev:Hämtat från GNUs hemsida:
Ombandning, hals utan kantbindning: från 2250 kr, hals med kantbindning: +450kr, lackering av lönngreppbräda: +600kr eller mer. (Delvis ombandning: 1100kr +50kr per band, inkluderar bandslipning)
- TDHP
- Forumvärd
Det finns nog iof folk som kan göra detta i Sthlm också, Ad Lib tex?mange skrev:Låter intressant, man får ju räkna med frakt t\r sthlm-gtb. Ska kolla upp Gnus sida i morgon. Ha det för i dag...200071 skrev:Hämtat från GNUs hemsida:
Ombandning, hals utan kantbindning: från 2250 kr, hals med kantbindning: +450kr, lackering av lönngreppbräda: +600kr eller mer. (Delvis ombandning: 1100kr +50kr per band, inkluderar bandslipning)
Men nån som har bättre koll än jag kan säkert tipsa om rätt ställe!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
- TDHP
- Forumvärd
Liten skrev:Halvvägs ner till götet har du Mattisson..
I sthlm har du ad lib.. eller så snackar du med paul guy.. många här på forumet som rekommenderar honnom!
NOT!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- 200071
- Hedersmedlem
Sorry, jag var nog för trött i går. Blandade i hop dig med Göteborgaren Mangan.mange skrev:Låter intressant, man får ju räkna med frakt t\r sthlm-gtb. Ska kolla upp Gnus sida i morgon. Ha det för i dag...200071 skrev:Hämtat från GNUs hemsida:

Du kan nog som sagt hitta någon som är nästan lika duktig i Stockholmsområdet...

- mange
- Medlem+
Jag är pissig på att använda sökfunktionen, den där Paul Guy verkade vara bra i dom trådar jag hittade. Vad har jag missat?TDHP skrev:Liten skrev:Halvvägs ner till götet har du Mattisson..
I sthlm har du ad lib.. eller så snackar du med paul guy.. många här på forumet som rekommenderar honnom!
NOT!tills jag skrollade!
- whatawaste
- Medlem++
Att han är en klåpare....mange skrev:Jag är pissig på att använda sökfunktionen, den där Paul Guy verkade vara bra i dom trådar jag hittade. Vad har jag missat?TDHP skrev:Liten skrev:Halvvägs ner till götet har du Mattisson..
NOT!tills jag skrollade!
Sabbade en MM-hals....fixade en spricka i lacken på min Spector och skyllde på mig...sen var det nog fler incidenter. Sök igen...

- mange
- Medlem+
Lätt hänt, kanske ska leta upp en sånndära bild kanske.200071 skrev:Sorry, jag var nog för trött i går. Blandade i hop dig med Göteborgaren Mangan.mange skrev:Låter intressant, man får ju räkna med frakt t\r sthlm-gtb. Ska kolla upp Gnus sida i morgon. Ha det för i dag...200071 skrev:Hämtat från GNUs hemsida:
Ombandning, hals utan kantbindning: från 2250 kr, hals med kantbindning: +450kr, lackering av lönngreppbräda: +600kr eller mer. (Delvis ombandning: 1100kr +50kr per band, inkluderar bandslipning)![]()
Du kan nog som sagt hitta någon som är nästan lika duktig i Stockholmsområdet...
- flumpedagog
- Medlem+
PeterKalebas skrev:Stjäl lite av tråden... Har glömt vad gitarrfixaren på Mega musik i Helsingborg heter. Är det någon som kan påminna mig?
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.