Bussgods - Frakt av baslåda....dyrt ?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Bussgods - Frakt av baslåda....dyrt ?

Inlägg av whatawaste »

Har skickat en massa via bussgods, men aldrig något större.

Nån som har skickat nåt stort och vet på ett engefär vad det går på ?
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

daionsavage skrev:Väger lådan över 50 kg skickar de den inte. Då får man lov att anlita UPS istället.
Kan vara bra att veta.
Ok. Tack !

De hade ju en smart funktion för att räkna ut frakten....den hade jag missat. :oops:

Lådan ( 35kg ) skulle gå på drygt 400:- att skicka mellan Älvsborg - Sthlm. Hmm...
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Det är för j-igt dyrt. Det har sagts förr men det är ju märkligt att man kan beställa samma låda från Thomann i Tyskland och betala 150:- för frakten ända fram till dörren när det kostar tredubbelt att skicka inom riket.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Svensson skrev:Det är för j-igt dyrt. Det har sagts förr men det är ju märkligt att man kan beställa samma låda från Thomann i Tyskland och betala 150:- för frakten ända fram till dörren när det kostar tredubbelt att skicka inom riket.
Sant, men jag är jädrigt glad att de finns när man ska skicka småsaker som basar. Snabbt och smidigt !

Om det blir köp får man väl slänga in en blänkare i PB-Transport tråden. Med lite tur kanske nån kan hjälpa till. :)
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Jag använde UPS när jag sålde min EBS 410 som vägde 43 kilo emballerad. Det gick på 600:- har jag för mig, men eftersom Bajsgods inte svarar i telefon, inte svarar på mail, inte har vettiga öppettider (stänger kl. 17) och inte har en prislista som går att begripa sig på, så sket jag i dem. Om jag lyckades tolka prislistan så hade det blivit ungefär lika dyrt, och då hade jag dessutom fått baxa lådhelvetet till Bajsgods kontor. Nu kom UPS och hämtade den vid min dörr och levererade den nästföljande dag. Mycket smidigt, men tråkigt dyrt. Jag kommer aldrig nånsin mer att erbjuda frakt när jag säljer något tungt.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Skriv svar