SD Curlee Butcher

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

SD Curlee Butcher

Inlägg av Bastappe »

Ägde en gång en SD Curleebas i början av 80-talet. Den var i hellönn och lät hur bra som helst. Men tyvärr bytte jag bort den mot en bandlös Fender. Nå´n som har en till salu?
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Har ev en med enkel uppsättning mickar på gång i Holland. Den dubbelmickade (som det ska vara :wink: ) var tyvärr såld.
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

200071 skrev:Har ev en med enkel uppsättning mickar på gång i Holland. Den dubbelmickade (som det ska vara :wink: ) var tyvärr såld.
Modellerna som jag minns är Summit och Butcher. Vilken modell har Du på G.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Här är lite info om sd curlees olika modeller: http://en.wikipedia.org/wiki/S._D._Curlee
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

GurraG skrev:Här är lite info om sd curlees olika modeller: http://en.wikipedia.org/wiki/S._D._Curlee
Tackar, Tackar för tipset.
Jag köpte min på Waidele i Göteborg, om jag minns rätt.
Badass-stall och Dimarziomikar. Dunderljud till hårdrock som jag spelade på den tiden.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Bastappe skrev:
GurraG skrev:Här är lite info om sd curlees olika modeller: http://en.wikipedia.org/wiki/S._D._Curlee
Badass-stall och Dimarziomikar. Dunderljud till hårdrock som jag spelade på den tiden.
Ja Waidele hade en shit load av dessa hängande.
Har för mig att dom inte fick sålt så många och att dom nästan kastade dom efter en. Men minnet kan svika, det var ju ett tag sedan. :D
Bra basar var det i alla fall, men helt fel för mig.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Bastappe skrev:
200071 skrev:Har ev en med enkel uppsättning mickar på gång i Holland. Den dubbelmickade (som det ska vara :wink: ) var tyvärr såld.
Modellerna som jag minns är Summit och Butcher. Vilken modell har Du på G.
Vet inte vad den heter... :oops: Den ser ut precis som den första SD Curleen man råkar på på min såldabasarsida. Dvs med en lite fräst kant runt konturen.

Själv har jag haft C20 som finns en dålig bild på min såldasida. Jag har också haft en C30 i affären. Finns på den sidan också.
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Klopper skrev:
Bastappe skrev:
Har för mig att dom inte fick sålt så många och att dom nästan kastade dom efter en. Men minnet kan svika, det var ju ett tag sedan. :D
Dom var svindyra. vad jag minns så betalade jag 3900:- -81., och då var det nästan halva priset av det de ville ha först.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Bastappe skrev:
Klopper skrev:
Bastappe skrev:
Dom var svindyra. vad jag minns så betalade jag 3900:- -81., och då var det nästan halva priset av det de ville ha först.
Då var jag i alla fall inte så ruskigt fel ute! :D
Waidele var alltid dyrast i Gbg om man inte var tummis med dom! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar