Dricka till PrataBas-Träffen

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

maltjik skrev:oooo "artificially & naturally flavored" inte illa!
dr pepper och cherry coke är ju smarrigt, men vaniljcolan var ju ingen höjdare, så man kan ju undra hur det där smakar? tappar väl tänderna och får diabetes efter en klunk... hehe
joo då, ihop med nån fulwhiskey (valfri blended) var vaniljcolan svinbra! :D
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

dereborn

Inlägg av dereborn »

Portello o Trocadero är väl oxå 100% artificiella?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Usch... den där Peppern såg ut att kunna fräta sönder hela magen...

Köpte DrPepper Zero på English Shop härom veckan och den var faktiskt helt ok.
Gillar dock inte att english shop säljer tysk Dr Pepper...
Zero´n var dock brittisk, mycket bättre!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Portello Light och Trocadero Light tycker jag är riktigt god, smakar som deras olightade modeller och man behöver inte bli så kladdig i munnen 8)

Hade gärna provat dom där cherry vanilla doktorerna, låter spännande.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jo, jag hade också gärna testat den där vaniljkörsbärspeppern... men jag hade inte tyckt det varit gott...

Trocadero light är helt ok faktiskt. Portellon har jag inte kommit över än.

Tycker egentligen inte alls om lightdrycker något vidare, men om man ändå ska dricka en massa läskeblask så kan det få vara en massa gifter istället för socker, så slipper jag bli tandlös iaf...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Jo, alltså, eftersom att målet inte är att bli fulla billigt, utan att avnjuta en och annan öl så röstar jag för "hällre några få flak med en skjysst ölsort (tex. Staropramen) än jättemånga flak tråköl för en billig peng". Men självklart bara om det inte ställer till massa extra besvär för gäddan.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

40 st Rochefort per skalle tycker jag. så hinner man iallafall bli lite salongsberusad :wink:

nej, men jag är inte på samma linje som Billy mfl. Hellre lite mindre mängd godare öl än massvis billig fulöl. Norrlands Guld, Falcon eller Spendrups funkar kalasbra, Geddan. Staropramen är visserligen också rätt gott.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Det sista vi vill se är ett gäng dyngraka basister marschera gatorna i centrala Örebro... :shock:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

knedy skrev:Det sista vi vill se är ett gäng dyngraka basister marschera gatorna i centrala Örebro... :shock:

hahaha! DET hade jag velat se. Tidningarna dan efter:

"50-tal berusade basister löper amok på Örebros gator, vill få basköp subventionerad med statliga medel"
www.chucknorrisfacts.com

dereborn

Inlägg av dereborn »

Billy skrev:Jo, alltså, eftersom att målet inte är att bli fulla billigt, utan att avnjuta en och annan öl så röstar jag för "hällre några få flak med en skjysst ölsort (tex. Staropramen) än jättemånga flak tråköl för en billig peng". Men självklart bara om det inte ställer till massa extra besvär för gäddan.
Staro finns på bolaget, så att köpa Staro i stället för spendrups små gröna män är nog ingen skillnad. Dessutom är öl godare ur flaska än ur burk....
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

dereborn skrev:
Billy skrev:Jo, alltså, eftersom att målet inte är att bli fulla billigt, utan att avnjuta en och annan öl så röstar jag för "hällre några få flak med en skjysst ölsort (tex. Staropramen) än jättemånga flak tråköl för en billig peng". Men självklart bara om det inte ställer till massa extra besvär för gäddan.
Staro finns på bolaget, så att köpa Staro i stället för spendrups små gröna män är nog ingen skillnad. Dessutom är öl godare ur flaska än ur burk....
fast om ölen nu kommer från Tyskland så känns det dumt att inte köpa därifrån :wink:
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

hosse skrev:
knedy skrev:Det sista vi vill se är ett gäng dyngraka basister marschera gatorna i centrala Örebro... :shock:

hahaha! DET hade jag velat se. Tidningarna dan efter:

"50-tal berusade basister löper amok på Örebros gator, vill få basköp subventionerad med statliga medel"

GITARRISTER RASAR
Yngwie: "Dom är bara misslyckade gitarrister"
dereborn

Inlägg av dereborn »

hosse skrev:
dereborn skrev:
fast om ölen nu kommer från Tyskland så känns det dumt att inte köpa därifrån :wink:
Staropramen är en tjeckisk öl.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

dereborn skrev:
hosse skrev:
dereborn skrev:
Staropramen är en tjeckisk öl.
jo, det är jag väl medveten om :wink:

men den finns ju i Deutschland också.
www.chucknorrisfacts.com

dereborn

Inlägg av dereborn »

Men den finns ju i Schweden också!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

dereborn skrev:Men den finns ju i Schweden också!
men den är ju billigare i Deutschland!
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

hosse skrev:
Finns de på Thomann?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

basmartin skrev:
hosse skrev:
Finns de på Thomann?
maila och fråga! får man gratis oll med på köpet?
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

hosse skrev:
basmartin skrev:
hosse skrev:
Finns de på Thomann?
maila och fråga! får man gratis oll med på köpet?
Ja.

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
dereborn

Inlägg av dereborn »

Det beror på hur man räknar, det.

Milkostnader, färja/broavgifter etc etc etc blir rätt snabbt stora pengar. Om man sen värderar sin egen tid o antar att det tar 2 arbetsdagar att åka ner o hämta skiten, då måste man handla STORA mängder för att det ska löna sej. Och då räcker det inte med en personbil, då måste man fixa en lastbil...
Vi satt i oändliga diskussioner om det där i hojklubben jag var med i, och det slutade alltid med att vi gick o handlade ölen, antingen på bolaget eller av nån som åkte med lastbil fram o tebax t tyskland.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

dereborn skrev:Det beror på hur man räknar, det.

Milkostnader, färja/broavgifter etc etc etc blir rätt snabbt stora pengar. Om man sen värderar sin egen tid o antar att det tar 2 arbetsdagar att åka ner o hämta skiten, då måste man handla STORA mängder för att det ska löna sej. Och då räcker det inte med en personbil, då måste man fixa en lastbil...
Vi satt i oändliga diskussioner om det där i hojklubben jag var med i, och det slutade alltid med att vi gick o handlade ölen, antingen på bolaget eller av nån som åkte med lastbil fram o tebax t tyskland.
geografiskt problem antar jag. själv kan jag sätta mig på en 1-dagsresa med buss för 500 spänn och plocka hem grymt mycket.
www.chucknorrisfacts.com

dereborn

Inlägg av dereborn »

En arbetsdag inkomstbortfall = ca 2000, plus 500 för resan. Sen kan du ta med dej typ 20 flak va? det är runt 600 öl. 2500/600 = ungefär 4 kr/st i kostnader.
Om man då antar att du tjackar den billigaste (äckligaste) ölen (2-4kr /st) så kommer den att kosta 6-8kr st när du är hemma. Spendrups gröna kostar 8.40 på bolaget.

Mycket väsen för lite ull sa käringen som klippte grisen.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

dereborn skrev:En arbetsdag inkomstbortfall = ca 2000, plus 500 för resan. Sen kan du ta med dej typ 20 flak va? det är runt 600 öl. 2500/600 = ungefär 4 kr/st i kostnader.
Om man då antar att du tjackar den billigaste (äckligaste) ölen (2-4kr /st) så kommer den att kosta 6-8kr st när du är hemma. Spendrups gröna kostar 8.40 på bolaget.

jag är arbetslös 8)

en arbetsdag inkomstbortfall är INTE 2000 för min del om jag hade haft jobb. låt oss säga att jag hade knegat kvar på rökeriet och haft mina 97 kr i timmen. slå det på en hundring jämnt oskattat då. 8 * 100 = 800 pix. lägg sen till skatt på det så får du vad jag hade förlorat på en dag. om man inte åker på en helgdag vill säga.

då tjänar jag på att åka till tyskland och handlar lite gott.
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

hosse skrev:
dereborn skrev:En arbetsdag inkomstbortfall = ca 2000, plus 500 för resan. Sen kan du ta med dej typ 20 flak va? det är runt 600 öl. 2500/600 = ungefär 4 kr/st i kostnader.

jag är arbetslös 8)

en arbetsdag inkomstbortfall är INTE 2000 för min del om jag hade haft jobb. låt oss säga att jag hade knegat kvar på rökeriet och haft mina 97 kr i timmen. slå det på en hundring jämnt oskattat då. 8 * 100 = 800 pix. lägg sen till skatt på det så får du vad jag hade förlorat på en dag. om man inte åker på en helgdag vill säga.

Då så, du fixar du ölen!

Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

basmartin skrev:
hosse skrev:

jag är arbetslös 8)

Då så, du fixar du ölen!
har inte råd att köpa nåt själv och det är inte kul att sitta ensam i en buss med 30 fulla gamla gubbar med gubbsjuka. sen får vi inte plats i bilen upp till örebro 8)
www.chucknorrisfacts.com

Skriv svar