Publik som borde skjutas!
- anli
- VIP medlem
Publik som borde skjutas!
Sitter med dubbel dvd:n med Stevie Ray Vaughn i Montreaux 82 och 85.
1982 så sitter publiken och buar åt den då okände SRV som ända proffsigt river av konserten (utan extra nummer).
Hade jag en tidsmaskin skulle jag åka tillbaka och ge de buande svinen var sitt nackskott.
GRRR
PS jag vet va de sitter skitstövlarna... på rad dessutom.
1982 så sitter publiken och buar åt den då okände SRV som ända proffsigt river av konserten (utan extra nummer).
Hade jag en tidsmaskin skulle jag åka tillbaka och ge de buande svinen var sitt nackskott.
GRRR
PS jag vet va de sitter skitstövlarna... på rad dessutom.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- blackparkas
- Medlem++++
Hade du varit på Metallica i somras och hörde HIM spela förband hade du förstått...Foxbat skrev:Oj. Seså.
Men jag håller med om att det är fruktansvärt dålig stil av publiken, i alla situationer, att bua åt artisten/gruppen.
Stackars överiga musiker i det bandet för att Ville är en så´n sopa...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- anli
- VIP medlem
- Geddan
- VIP medlem
Var det Ville, Valle och Victor som var förband?blackparkas skrev:Hade du varit på Metallica i somras och hörde HIM spela förband hade du förstått...Foxbat skrev:Oj. Seså.
Men jag håller med om att det är fruktansvärt dålig stil av publiken, i alla situationer, att bua åt artisten/gruppen.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- TDHP
- Forumvärd
Och hur många ur den yngre generationen här på PB vet att han i mitten nu för tiden är mer känd som "Björne"? Eller att han till vänster länge gick under namnet "Kapten Zoom"? 

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Klopper
- Hedersmedlem
Fröken Liselotte då?TDHP skrev:Och hur många ur den yngre generationen här på PB vet att han i mitten nu för tiden är mer känd som "Björne"? Eller att han till vänster länge gick under namnet "Kapten Zoom"?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- Klopper
- Hedersmedlem
Anders Linder sjunger och dansar runt en kontra = Fröken Liselotte!TDHP skrev:Henne måste jag ha förträngt!
En höjdare!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- Myxomatosis
- Medlem+
Nänä, försök inte. Han är inte han som är Björne. Han var dock med när Jörgen Lans styrde, då under smeknamnet "Dansar med saxar".TDHP skrev:Och hur många ur den yngre generationen här på PB vet att han i mitten nu för tiden är mer känd som "Björne"? Eller att han till vänster länge gick under namnet "Kapten Zoom"?

- TDHP
- Forumvärd
? Han i mitten ÄR Jörgen Lantz...Myxomatosis skrev:Nänä, försök inte. Han är inte han som är Björne. Han var dock med när Jörgen Lans styrde, då under smeknamnet "Dansar med saxar".TDHP skrev:Och hur många ur den yngre generationen här på PB vet att han i mitten nu för tiden är mer känd som "Björne"? Eller att han till vänster länge gick under namnet "Kapten Zoom"?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- Klopper
- Hedersmedlem
Korrektamundo!TDHP skrev:? Han i mitten ÄR Jörgen Lantz...Myxomatosis skrev:Nänä, försök inte. Han är inte han som är Björne. Han var dock med när Jörgen Lans styrde, då under smeknamnet "Dansar med saxar".TDHP skrev:Och hur många ur den yngre generationen här på PB vet att han i mitten nu för tiden är mer känd som "Björne"? Eller att han till vänster länge gick under namnet "Kapten Zoom"?

- hosse
- Medlem+++
där fick du inte riktigt till det va?Myxomatosis skrev:Nänä, försök inte. Han är inte han som är Björne. Han var dock med när Jörgen Lans styrde, då under smeknamnet "Dansar med saxar".TDHP skrev:Och hur många ur den yngre generationen här på PB vet att han i mitten nu för tiden är mer känd som "Björne"? Eller att han till vänster länge gick under namnet "Kapten Zoom"?

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Valle
- VIP medlem
Jag trodde det gigget var preskriberatGeddy_Lee skrev:Var det Ville, Valle och Victor som var förband?blackparkas skrev:Hade du varit på Metallica i somras och hörde HIM spela förband hade du förstått...Foxbat skrev:Oj. Seså.

- 200071
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
- anli
- VIP medlem
Jag hoppades först att det inte var bu-rop, men såg sedan med tydlighet en äcklig gubbskara sitta där och jävlas. Sen visade dokumentären hur förvånad och knäckt SRV och bandet hade blivit av mottagandet... första gången de åkte till europa. Som tur var satt David Bowie i bubliken och de träffade både han och Jackson brown efteråt.Liten skrev:Anli.. är du säker på att dom buar?
Jag var säker på att publiken buade åt stuuuuuuuu hamms solo-nummer på något U2b-klipp.. men dom BUUUUUUUade inte tydlige... alla ropade STUUUUUUUUUUUUU
komiskt..
Resten är historia!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- broder blues
- Medlem++
Haha... lite källforskning först min unge man.Myxomatosis skrev:Nänä, försök inte. Han är inte han som är Björne. Han var dock med när Jörgen Lans styrde, då under smeknamnet "Dansar med saxar".TDHP skrev:Och hur många ur den yngre generationen här på PB vet att han i mitten nu för tiden är mer känd som "Björne"? Eller att han till vänster länge gick under namnet "Kapten Zoom"?
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- broder blues
- Medlem++
Det är nästan så man längtar efter att bläddra i "farfars praktiska råd" och sen gå ut på altanen o galet skrika "mot Norrland!!"Geddy_Lee skrev:Var det Ville, Valle och Victor som var förband?blackparkas skrev:Hade du varit på Metallica i somras och hörde HIM spela förband hade du förstått...Foxbat skrev:Oj. Seså.
- broder blues
- Medlem++
Släpp in honom och/eller Gösta linderholm på en scen och man har "instant tradjazz". Bara o stoppa på burk o sälja på ICA.200071 skrev:Eller att "Kapten Zoom" är en ganska duktig saxofonist/klarinettspelare!TDHP skrev:Och hur många ur den yngre generationen här på PB vet att han i mitten nu för tiden är mer känd som "Björne"? Eller att han till vänster länge gick under namnet "Kapten Zoom"?
- Taurus
- Medlem++
Jag har faktiskt kvar Gröngölingsboken i välanvänt skick, Disney gav ut en svensk version i början/mitten på sjuttiotalet. Inte fullt i paritet med vad knattarna använder i serien, men väl kul barndomskuriosa med lite basic survival-tips och scoutiga knep o knåp.dereborn skrev:Ahhh.... "Farfars Praktiska Råd"! Tänk om man hade den boken... eller gröngölingarnas "Handbok"...
Haha! Den hade jag också! Coolt att du har den kvar! "Gör din egen kompass" etc...Taurus skrev:Jag har faktiskt kvar Gröngölingsboken i välanvänt skick, Disney gav ut en svensk version i början/mitten på sjuttiotalet. Inte fullt i paritet med vad knattarna använder i serien, men väl kul barndomskuriosa med lite basic survival-tips och scoutiga knep o knåp.dereborn skrev:Ahhh.... "Farfars Praktiska Råd"! Tänk om man hade den boken... eller gröngölingarnas "Handbok"...
- anli
- VIP medlem