Low på måndag?
- Pyssling
- Medlem+
Low på måndag?
Antar att det inte finns många Low-fans här, men kanske nån som ska se de på Södra Teatern i STHLM på måndag?
- Pyssling
- Medlem+
Kallas väl för soft core skulle jag tro. Fullständiga motsatsen till hard core alltså! Lite shoe gaze, jättelångsamma låtar, en sångare, en sångerska. http://chairkickers.com/ Lyssna på Breaker och Murderer så får du en ungefärlig känsla för hur de låter nuförtiden. Har hållit på ett bra tag.rumpeldunken skrev:Vad är Low för nåt då?Pyssling skrev:Är det sanning broder?? Trodde inte en kotte lyssnade på de! Det lär finnas biljetter kvar, så dä nog lugnt!GrafZeppelin skrev:OOOH! Tack! jag älskar Low!
Länka gärna
Ååååh I seeee!Pyssling skrev:Kallas väl för soft core skulle jag tro. Fullständiga motsatsen till hard core alltså! Lite shoe gaze, jättelångsamma låtar, en sångare, en sångerska. http://chairkickers.com/ Lyssna på Breaker och Murderer så får du en ungefärlig känsla för hur de låter nuförtiden. Har hållit på ett bra tag.rumpeldunken skrev:Vad är Low för nåt då?Pyssling skrev:Är det sanning broder?? Trodde inte en kotte lyssnade på de! Det lär finnas biljetter kvar, så dä nog lugnt!GrafZeppelin skrev:OOOH! Tack! jag älskar Low!
Länka gärna
Tyckte dom va bra!
- Pyssling
- Medlem+
Inte är det väl löjligt! Sant däremotPyssling skrev:Tycker jag med!rumpeldunken skrev: Ååååh I seeee!
Tyckte dom va bra!Har så svårt att förstå att andra lyssnar på/gillar de. För mig är det ett riktigt personligt band, om du förstår? Det är liksom sånt där som man inte tror att någon annan kan förstå som man själv gör.
Lite löjligt, men sant!

Men jag tror jag fattar vad du menar

- Pyssling
- Medlem+
Hehe, kan inte förklara det bättre än så.rumpeldunken skrev:Inte är det väl löjligt! Sant däremotPyssling skrev:Tycker jag med!rumpeldunken skrev: Ååååh I seeee!
Tyckte dom va bra!Har så svårt att förstå att andra lyssnar på/gillar de. För mig är det ett riktigt personligt band, om du förstår? Det är liksom sånt där som man inte tror att någon annan kan förstå som man själv gör.
Lite löjligt, men sant!
Men jag tror jag fattar vad du menar

Hur blir det grafen? Ska du dit?
- peter_s
- Medlem++
Low är ett av mina absoluta favoritband, och jag såg dem i somras med det lika fantastiska bandet Audrey som förband. Det var en riktigt, riktigt bra konsert. Stämsången var briljant, och Alan Sparhawks gitarrspel klockrent (han är verkligt bra på att få ut så mycket som möjligt av minsta möjliga spel). Och så spelade Matt Livingston på en Ovation Magnum. Bara en så'n sak.
Men, låtarna från Drums & Guns lät ganska annorlunda live mot hur de låter på skiva. Mycket rockigare, och mer åt Retribution Gospel Choir-hållet (det är Alan och Matts sidoprojekt. De har nyss släppt en självbetitlad skiva som är mycket bra). Så var beredda på det, ni som kommer gå på konserten. Själv surar jag lite över att de inte kommer till Malmö - så som jag gjort många gånger sedan jag flyttade till Skåne för några år sedan - utan väljer att bara spela i Köpenhamn.
Har ni som gillar Low förresten hört Alans soloplatta Solo Guitar som han spelade in ungefär i samma veva som han bröt ihop senast? Om inte, gör det! Den är väldigt fin. Han låter lite som en mer aggressiv Loren Connors på den...
Och förresten, soft core? Passar inte det mer vedertagna begreppet slow core bättre? Low spelar ju långsamt, men jag skulle inte vilja kalla det de gör för direkt mjukt. Ibland känns de t.o.m. ganska arga och åtminstone passivt aggressiva, tycker jag.
Anyway: hoppas att ni som går på konserten får det trevligt, och att Low är lika bra som när jag såg dem - vilket jag är övertygad om att de kommer vara. Enjoy!
Men, låtarna från Drums & Guns lät ganska annorlunda live mot hur de låter på skiva. Mycket rockigare, och mer åt Retribution Gospel Choir-hållet (det är Alan och Matts sidoprojekt. De har nyss släppt en självbetitlad skiva som är mycket bra). Så var beredda på det, ni som kommer gå på konserten. Själv surar jag lite över att de inte kommer till Malmö - så som jag gjort många gånger sedan jag flyttade till Skåne för några år sedan - utan väljer att bara spela i Köpenhamn.
Har ni som gillar Low förresten hört Alans soloplatta Solo Guitar som han spelade in ungefär i samma veva som han bröt ihop senast? Om inte, gör det! Den är väldigt fin. Han låter lite som en mer aggressiv Loren Connors på den...
Och förresten, soft core? Passar inte det mer vedertagna begreppet slow core bättre? Low spelar ju långsamt, men jag skulle inte vilja kalla det de gör för direkt mjukt. Ibland känns de t.o.m. ganska arga och åtminstone passivt aggressiva, tycker jag.
Anyway: hoppas att ni som går på konserten får det trevligt, och att Low är lika bra som när jag såg dem - vilket jag är övertygad om att de kommer vara. Enjoy!
- peter_s
- Medlem++
Faktum är att jag känner precis likadant. Kanske beror det på att det Low gör påverkar mig så svårbeskrivbart direkt på ett känslomässigt vis, och det på ett sätt som långt ifrån all musik gör.Pyssling skrev:Tycker jag med!Har så svårt att förstå att andra lyssnar på/gillar de. För mig är det ett riktigt personligt band, om du förstår? Det är liksom sånt där som man inte tror att någon annan kan förstå som man själv gör.
Lite löjligt, men sant!
- Pyssling
- Medlem+
Jutte, slow core kallar folk det! Tycker soft core passar rätt bra, som fullständig kontrast till hard core. =)peter_s skrev:Och förresten, soft core? Passar inte det mer vedertagna begreppet slow core bättre? Low spelar ju långsamt, men jag skulle inte vilja kalla det de gör för direkt mjukt. Ibland känns de t.o.m. ganska arga och åtminstone passivt aggressiva, tycker jag.
Längtar som fan till på måndag! Har både höga förväntningar och inga förväntningar alls, men ser fram emot det gör jag!