BarbequeVillage skrev:Apropå pengar, kändisskap och musik, Sting sa nå't väldigt bra i samband med en prisutdelning: Music is it's own reward.
Om man spelar för att bli känd så tror jag att man är ute och cyklar, det finns enklare sätt. Om du menar "känd i branschen" så att du kan försöja dig på din musik/ditt spelande så måste du leverera. Ingen betalar nå'n som inte kan sitt jobb oavsett om det är att spela bas, skriva låtar, sota skorstenar eller operera blindtarmar.
Jag håller i sak med om vad du säger, men tycker det är lite roligt att Sting säger att det det är musiken som är belöningen när han själv spelat ihop en jäklarns massa pengar på sin musik...
Kommer att tänka på en sketch med Robert Gustavsson där han säger att "Det är ingen som blivit lyckligare av att vinna en massa pengar... utom han som vann då förstås..."
För att svara på frågan om kändisskap tror jag den enda genvägen förutom att spela för man vill spela är att alla bandmedlemmar skämmer ut sig i varsin dokusåpa, och sedan plockar ni upp bandet igen med buller och bång.
Blir inte det TV- och kvällstidningsföljetong så vet inte jag....
Men det varar troligen inte så länge och kommer aldrig ha handlat om musiken...