Gomorron!
Gomorron!
Hur ser er dag ut?
Här ligger en rådjurstek och puttrar i stekgrytan, nu ska jag iväg på gym med grabben. Sedan blir det handling inför veckan. Mat och en tur med hundarna, sedan ska sommardäcken på. Sen är det dags att planera morgondagens lektioner och beroende på vad klockan är kanske det blir ett avsnitt farscape innan sängdags.
Så ser en Svenssonpappas söndag ut ungefär, vad är era planer för dagen?
Här ligger en rådjurstek och puttrar i stekgrytan, nu ska jag iväg på gym med grabben. Sedan blir det handling inför veckan. Mat och en tur med hundarna, sedan ska sommardäcken på. Sen är det dags att planera morgondagens lektioner och beroende på vad klockan är kanske det blir ett avsnitt farscape innan sängdags.
Så ser en Svenssonpappas söndag ut ungefär, vad är era planer för dagen?
- anli
- VIP medlem
Blöddrar med basen i knäet och läser din tråd.
-Har klipp klorna på vår Jack Russell (munskydd på).
-Skall byta till sommardäck.
Borde ta en långpromenad med jycken och köra 40 min med crosstrainern. Men vi får se.
Farscape vore en ide... såg bara 1/5 av andra säsongen, de var så dyra boxarna. Men grabben tittar nu på den nedladdat.
Ptja... mot mina principer, å sen var det sunkig bild.
-Har klipp klorna på vår Jack Russell (munskydd på).
-Skall byta till sommardäck.
Borde ta en långpromenad med jycken och köra 40 min med crosstrainern. Men vi får se.
Farscape vore en ide... såg bara 1/5 av andra säsongen, de var så dyra boxarna. Men grabben tittar nu på den nedladdat.
Ptja... mot mina principer, å sen var det sunkig bild.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Svensson
- Forumvärd
Det har ramlat ner ytterligare en decimeter snö men nu skiner solen i alla fall. Det vankas således snöskottning, därefter fortsätter projekt "Flytta dator och musikpryttlar till övervåningen". Eftermiddagen blir det att kompa en kör, Barbara Ann, Sånt är livet, When I'm 64 etc...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- anli
- VIP medlem
Hehe... jag startade bäcken till dammen i går, dvs pumpen till tryckfiltret.Svensson skrev:Det har ramlat ner ytterligare en decimeter snö men nu skiner solen i alla fall. Det vankas således snöskottning
Rensade och gjorde fint, öste upp lite bottenslam.
Guldfiskarna börjar vakna till efter vintervilan och visar lite lektendenser.
Nu är det vår!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- mikkejohansson
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd
april är en lurig månad, några dagar blida och man börjar känna vårvibbar bara för att tre dagar senare plumsa i två dec. nyfallen snö! Annars är april gnistrande vacker, kritvit snö, strålande sol som värmer. Maj är mer en mellanmånad här uppe, ingenting som börjat grönska men ett jäkla slaskande.
fast lite avis är jag, hade vart trevligt med barmark, vårsol och porlande bäckar.
fast lite avis är jag, hade vart trevligt med barmark, vårsol och porlande bäckar.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
- albin
- Medlem+
nu har jag städat undan alla flaskor och burkar från gårdagens oplanerade fest. min farbror, hans fästmö och deras två-åring kommer på besök. får göra lägenheten barnvänlig.
sen blir det till att inhandla mat.
får se vad dagen bjuder på mer. våran trummis är i london, så det blir inget rep.
sen blir det till att inhandla mat.
får se vad dagen bjuder på mer. våran trummis är i london, så det blir inget rep.
Ska det gå åt helvete, ska det gå med musik!
- BBQV
- Forumvärd
- Geddan
- VIP medlem
Här blev det vuxenmys innan barnen knackade på sovrumsdörren och undrade om det skulle bli frukost öht.
Det blev brunch med gröt, stektfalukorv och ägg mm...
Snart ska vi göra en liten söndagsutflykt.
Vi pallar inte att se ungarna sitta vid sina datorer 10 timmar som igår.
Känns som att det är dax att gömma kablarna i en vecka så de blir avprogramerade!!
Det blev brunch med gröt, stektfalukorv och ägg mm...
Snart ska vi göra en liten söndagsutflykt.
Känns som att det är dax att gömma kablarna i en vecka så de blir avprogramerade!!

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- VIP medlem
Kanske är tur att du har en egen burk, annars skulle inte ungarna ha en chans att få sitta vid datorn.Geddy_Lee skrev: Snart ska vi göra en liten söndagsutflykt.

- Geddan
- VIP medlem
Nu förstår jag inte alls hur du tänker?!Matte skrev:Kanske är tur att du har en egen burk, annars skulle inte ungarna ha en chans att få sitta vid datorn.Geddy_Lee skrev: Snart ska vi göra en liten söndagsutflykt.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- Kontot är inaktiverat
Skjutsade iväg en dotter på schackturnering. Pluggade och satte i nya skruv i hyllan i köket som tonåringen satt sönder häromveckan. Svärföräldrarna kom över för att titta på sitt fyraåriga barnbarn som lärde sig att cykla för egen maskin igår.
Nu skall jag ut och slipa lite till på mitt p-basprojekt.
Nu skall jag ut och slipa lite till på mitt p-basprojekt.
- hosse
- Medlem+++
Checklista för dagen:
Vakna - Check
Äta frukost - Check
Sitta på pratabas - Check
Göra nåt annat -
Vakna - Check
Äta frukost - Check
Göra nåt annat -
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
-
- VIP medlem
Tänker?!Geddy_Lee skrev:Nu förstår jag inte alls hur du tänker?!Matte skrev:Kanske är tur att du har en egen burk, annars skulle inte ungarna ha en chans att få sitta vid datorn.Geddy_Lee skrev: Snart ska vi göra en liten söndagsutflykt.

- anli
- VIP medlem
- broder blues
- Medlem++
Du e skön Hosse... Men check? 70talet ringde nyss o vill ha tillbaka sitt häfte.hosse skrev:Checklista för dagen:
Vakna - Check
Äta frukost - Check
Göra nåt annat -

Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- Diesel
- Medlem++
- Geddan
- VIP medlem