Så, vad kör ni med? och vad funkar/funkar inte?
Posta lite snygga posébilder också

HAHA jo, det finns en liknande bild på mig från bröllopsfesten där man rockar loss i pingvinklädsel!daionsavage skrev:Ibland blir det lite spännande stilblandningar: då man får spela på sin egen tennbröllopsfest kan det se ut så här:
Hmmm lyckounderkläder på krogen? Jag är inte helt säker på om jag vill att du ska fortsätta berätta...mikkejohansson skrev:Jag brukar ha såna där "lycko"-kläder i omgångar...ofta sockar. Just nu har jag ett par såna här, fast i grått, som jag gärna vill ha på spelningar. Lite som lyckounderkläder på krogen kanske
Känns helt enkelt bara lite extra bra med dem på gig. Blir besvärligt om man har flerdagsspelningar dock...
Nu är det ju så att jag inte spelar rock n' roll, men det har du nog rätt iSvensson skrev:Kan vara jäkligt mycket rock n' roll med rätt kostymFreCKo skrev: Fast jag skulle aldrig ha kostym på mig om jag inte lirade typ vals eller jazz...
Helt sant men du nämnde typ vals eller jazz...FreCKo skrev:Nu är det ju så att jag inte spelar rock n' roll, men det har du nog rätt iSvensson skrev:Kan vara jäkligt mycket rock n' roll med rätt kostymFreCKo skrev: Fast jag skulle aldrig ha kostym på mig om jag inte lirade typ vals eller jazz...Tänk dig själv när mitt metalband stiger upp på scen, femsträngad bas med AEADG-stämning, dist, wah, dubbla kaggar, growlande sångare... och kostym?! INTE coolt!
Så sant, men jag spelar ju metal...Svensson skrev:Helt sant men du nämnde typ vals eller jazz...FreCKo skrev:Nu är det ju så att jag inte spelar rock n' roll, men det har du nog rätt iSvensson skrev:Kan vara jäkligt mycket rock n' roll med rätt kostymFreCKo skrev: Fast jag skulle aldrig ha kostym på mig om jag inte lirade typ vals eller jazz...Tänk dig själv när mitt metalband stiger upp på scen, femsträngad bas med AEADG-stämning, dist, wah, dubbla kaggar, growlande sångare... och kostym?! INTE coolt!
Då ska ni ju givetvis ha kläder som matchar resp. låt. Allt från Elviskostymer till spandex, läder och nitar! Skoluniform om ni kör AC/DC...Diesel skrev:En kontra är stor.. akta näsan
Men ingen som har nå förslag när man är ute och harvar med coverbandet som spelar rock/metal?
"Tänk dig själv när mitt metalband stiger upp på scen, femsträngad bas med AEADG-stämning, dist, wah, dubbla kaggar, growlande sångare... och kostym?! INTE coolt!"blackparkas skrev:Jeans och T-shirt är väl inte så mycket metal.
Beror naturligtvis på vad ni kör för metal.
Metal för mig är ju typ Hammerfall...
DÅ ska man ju ha skinnbraxer och en massa spännande atiraljer...!
Jepp, DiMarzio P-mick, inte speciellt ovanligt för om åren iaf. Lee Rocker har kört med det bl.a. Jag hade en Barcus Berry innan som jag aldrig blev riktigt nöjd med. Det var stora problem med rundgång när man spelade lite högre. När den pajade slängde jag dit P-micken, hade den liggande hemma. Kör dock inte med den längre.FreCKo skrev:
Svensson: har du satt en p-mick på kontan? Är det bara jag som är efter eller är inte det rätt ovanligt? Hur låter det?
(kungen av OT)
får fundera på att införskaffa mig en snygg skjorta då, tack för tipsetblackparkas skrev:Jeans och T-shirt är väl inte så mycket metal.
Beror naturligtvis på vad ni kör för metal.
Metal för mig är ju typ Hammerfall...
DÅ ska man ju ha skinnbraxer och en massa spännande atiraljer...!
Diesel: Jeans och kortärmad svart skjorta, gärna lite slimmad. Det funkar till allt. Och så är det ändå lite stiligare än bara jeans och T-shirt.
Personligen så är det för det mesta jeans och t-shirt för tillfället. Men nästan lika ofta Jeans och skjorta. Och så mina vita fake-ormskinnsskor.
Är det nå´t större så brukar jag lyxa till det med skinnbyxorna.
Snyggaste outfiten på senaste åren är nog skinnbrallorna, en svart skjorta, en svart slips m små små döskallar som knappt syns och en svart glansig kavaj.
Dödssnyggt.
Men skönast är klart jeans, T-shirt och ett par snygga gympadosor...
Jeans och flanellskjorta? Låter ju som John Fogerty! Då kan du spela allt från, CCR, Hillbilly. bluegrass till Grunge! Jag tror vi har en vinnare här. Den optimala allround scenklädseln!BarbequeVillage skrev:Jag får nog börja spela grunge, då passar mina vardagskläder på scenen! Jeans, flanellskjorta och skitiga gympadojjor, typ. Och så gillar jag Soundgarden och Pearl Jam. Grunge-revival nå'n?
Det har du rätt i, det är bara tillbehören (hatt/mössa, solbrillor, boots etc.) som skiftar!Svensson skrev:Jeans och flanellskjorta? Låter ju som John Fogerty! Då kan du spela allt från, CCR, Hillbilly. bluegrass till Grunge! Jag tror vi har en vinnare här. Den optimala allround scenklädseln!BarbequeVillage skrev:Jag får nog börja spela grunge, då passar mina vardagskläder på scenen! Jeans, flanellskjorta och skitiga gympadojjor, typ. Och så gillar jag Soundgarden och Pearl Jam. Grunge-revival nå'n?